Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330dt -02 heittää öljyä pakosarjaan..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1991
    • Vantaa

    E46 330dt -02 heittää öljyä pakosarjaan..

    Kaveri hommas tollasen laitteen itselleen..
    Mikähän mahtaa olla vikana kun vedätettäessä vähän pidempää pätkää kuulemma ahdot tuntuvat olevan kateissa ja heittää öljyä pakosarjaan:think

    Normiajossa toimii ihan mainosti, ahtoja kuulemma on eikä kuulemma haise/käryä öljy..

    +2000€:n remontteja on tehtynä (kuitilla) mm turboremppa..
    240tkm ajettuna, ja remppa/t tehtynä reipas 9tkm sitten

    Tehnyt siis tämän yhden kerran, ja silloin siis savusi ja haisi ihan kunnolla, ja nimen omaan pitkän vedätyksen jälkeen..

    Oiskos vihjeitä, kiitos

    Oiskos voinut olla niin tukossa, edellisten omistajien jäljiltä, vanhempia ihmisiä kuulemma..?
    Last edited by *PexU*; 11-06-2012, 11:48. Reason: arvailua
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1991
    • Vantaa

    #2
    Osaakos kukaan heittää vihjeitä ---->>>>:think
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Coolerissa ollut öljyä, joka lähti ilman mukana koneeseen?

      Voisi varmaan kokeilla uudestaan, vieläkö tekee samoin (jos uskaltaa).

      Yhdessä epäonnen fordissa huohotti öljyä, ja keräsi sitä letkuun ennen turboa. Siitä kun lammikko lähti turbon läpi sumuna koneeseen, oli sellainen turboboost ettei parempaa, savua oli niin paljon ettei taakse nähnyt mitään, ja kulki kovemmin kuin koskaan vaikka jalka oli pois kaasulta.

      Edit: Niin, jos se öljy tosiaan oikeasti menee pakosarjaan, tuon yllä olevan tekstin voi unohtaa...konehan siitä hajalla on, jos vaan pakoputkeen niin turbo?
      Last edited by Esal; 14-06-2012, 10:30.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • HypeAc
        Newbiemmer
        • May 2012
        • 10
        • Kirkkonummi

        #4
        Originally posted by *PexU* View Post
        Mikähän mahtaa olla vikana kun vedätettäessä vähän pidempää pätkää kuulemma ahdot tuntuvat olevan kateissa ja heittää öljyä pakosarjaan:think

        Normiajossa toimii ihan mainosti, ahtoja kuulemma on eikä kuulemma haise/käryä öljy..
        Oletko varma, että öljy palaa pakosarjassa eikä sylinterissä tai turbon jälkeen downpipessa? Vai tuleeko öljy pakosarjan Päälle?

        - Onko öljy hyvä/oikealaatuista eikä sitä ole liikaa? Liian korkea öljypinta rajoittaa turbon öljynkierron paluulinjan toimintaa tai pärskyy hallitsemattomasti ympäri kampikammiota: joka tapauksessa tavaraa alkaa tulla ei-toivottuja reittejä ulos. Huonolaatuisen/väärän/ylikuumenneen öljyn viskositeetti voi laskea niin alas, että se alkaa tulla tiivisteiden läpi pihalle.

        - Viankuvauksesta tulee mieleen sylinterien suuri ohivuoto mäntien läpi. Se saa suuren rasituksen aikana kampikammiossa aikaan painetta, joka purkautuu huohottimen läpi öljysumun muodossa sylintereihin. Sumu saa tosin olla aika voimakasta, että se vaikuttaisi ahtoihin. Ohivuodon mittaus on näissä dieseleissä vähän työlästä, mutta hyvin varustelluilla pajoilla mahdollista.

        - Tuo coolerin öljyisyys kannattaa tosiaan tarkastaa ennen isompia toimenpiteitä - voi samalla arvioida em. huohottimen räkäisyystaipumusta. Putket saa helposti irti etuspoilerin alta/takaa, jolloin sisuksia pääsee sorkkimaan.

        - Suoraan pakosarjaan joutuva öljy viittaa vuotaviin pakoventtiilien tiivisteisiin tai muuhun kansivikaan -> kansi auki ja selvittämään.



        Originally posted by *PexU* View Post
        Oiskos voinut olla niin tukossa, edellisten omistajien jäljiltä, vanhempia ihmisiä kuulemma..?
        Nooh... sopivasti irtoavat karstanpalat voivat tarttua pakoventtiileihin ja aiheuttaa vuotoa niin sylinterissä kuin venttiilinvarren tiivistyksessä. Tämä selittäisi myös tehojen laskun. Ohivuotomittauksella vikaa voisi rajata.

        OT: Mistä näitä "vanhempia ihmisiä" ex-omistajina oikein riittää - oli sitten jobbarilla tehokas Bemu tai käytetty Biltema-vahvistin!...
        Last edited by HypeAc; 15-06-2012, 08:52. Reason: Mahdollinen asiavirhe

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1991
          • Vantaa

          #5
          Välitin tiedot eteenpäin kaverille.

          Kiitoksia
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by HypeAc View Post
            Kennon irrotus vaatii puskurin poiston - suht nopea homma sekin.
            Ei pidä paikkaansa, pohjamuovi irti ja joku muovipala klipseillä, niin 2 kpl kuusioruuvia auki ja se putoaa alas...



            Se kannattaa muutenkin käyttää irti puhdistusta varten, tässäkin oli coolerin ja jäähdyttimen väli täynnä moskaa, eli täysin tukossa.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • HypeAc
              Newbiemmer
              • May 2012
              • 10
              • Kirkkonummi

              #7
              Jahas, tulikohan itse tehtyä viimeksi ylimääräistä työtä... Luin vielä nohevista ohjeista, että näin täytyy tehdä - tehokkaasti levitän tätä itsekin.

              Noh, sitä suuremmalla syyllä cooleri irti ja tarkastukseen. Ja roskat pois välistä säännöllisesti, niin pysyy tehot tallessa ja pakolämmöt aisoissa!

              Jos coolerissa lilluu öljyä, se ei ole todennäköisesti ole vika vaan sen indikaattori: huohottimesta tulee poikkeuksellisen paljon tavaraa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎