Announcement

Collapse
No announcement yet.

330 Csi (-02 SMG) Ensiksi alkoi ABS + ASC vikavalot palamaan mittaristossa,..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esa Ravantti
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 2
    • Tampere

    330 Csi (-02 SMG) Ensiksi alkoi ABS + ASC vikavalot palamaan mittaristossa,..

    Ensiksi ABS + ASC valot alkoivat palamaan mittaristossa ja nyt auto ei edes käynnisty? Kaverin vikakoodinlukijalla saatiin koodit: P1796 (Vehicle Speed Signal Circuit Short to Ground), P1721 (Wheel Speed Signal 3 Range/Performance) ja P1767 (Throttle Angle Signal Stuck On). Koska auto ei käynnisty, osa koodeista voi lienee johtua siitä syystä, mutta myös jäädä piiloon? Mikä voisi olla rikki? Voiko lopuksi joku suositella hyvää vikakoodinlukijaa (läppäri löytyy)?
    Last edited by Esa Ravantti; 23-07-2012, 09:15. Reason: Aamuhärmässä ajatus harhaili
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Esa Ravantti View Post
    Ensiksi ABS + ASC valot alkoivat palamaan mittaristossa ja nyt auto ei edes käynnisty? Kaverin vikakoodinlukijalla saatiin koodit: P1796 (Vehicle Speed Signal Circuit Short to Ground), P1721 (Wheel Speed Signal 3 Range/Performance) ja P1767 (Throttle Angle Signal Stuck On). Koska auto ei käynnisty, osa koodeista voi lienee johtua siitä syystä, mutta myös jäädä piiloon? Mikä voisi olla rikki? Lopuksi voi suositella hyvää vikakoodinlukijaa (läppäri löytyy).

    Nimimerkiltä jartsa02 voi ostaa läppärille inpa vikakoodinluku-ohjelman ja koodausohjelman+ piuhan 50e, sen parempaa ei taida näihin saada, ainakaan näin halvalla
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #3
      Tarkasta moottorin ohjauslaatikon liittimet onko vettä ja hapettumaa.
      Kaverilla oli vastaavia oireita ja lisäksi vikakoodeja tuli nokkien tunnistimista ja sähköisestä kaasulapastä. kaikki oli ok kun puhdisti hapettumat pinneistä ja liittimistä.
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • A.I
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #4
        Edellisen kommenttiin vielä lisätäkseni muista huolellisen puhdistuksen jälkeen voidella ne jollain kontaktin parannus-spraylla
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • Esa Ravantti
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 2
          • Tampere

          #5
          Kiitos hyvistä neuvoista!

          Putsailin ja voitelin kontaktin parannusspraillä liittimet, . Autohan lähti toimimaan. Ostin Jartsalta INPA-paketin, E-Villestä ELM327 bluethooth adapterin ja EasyOBDII-ohjelman. Kokeilin muitakin ohjelmia, mutta en saanut dataa ulos,.. Nyt voi viedä kärryn leimalle.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎