Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 ti compact ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjpl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 196

    316 ti compact ostamassa

    Moi,

    Olen viime päivät miettinyt ja etsiskellyt pienehköä käyttöautoa itselleni.
    Käyttötarkoitus päivittäinen 10 km työmatkaajo, kauppareissut, lasten harrastuksiin viennit ja ehkä kerran kuukaudessa sellainen pidempi (200km) mökkimatka. Pääosin ajelen yksin, mutta satunnaisesti mukaan pitäisi mahtua kaksi aikuista + kaksi lasta + viikonlopun tavarat.

    Nyt tykästynyt tuollaiseen 316 ti compactiin, joita näkyisi saavan vm. 2001-2004 kohtuukilometreillä (90-150tkm) suhteellisen siedettävään hintaan.

    Millaisia kokemuksia foorumilaisilla näiden ajettavuudesta, kestävyydestä, vioista ja ihan käytännöllisyydestä tilojen yms. suhteen ??
    F31 320iA xdrive Msport -13
    F10 520dA -15
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Hyvä peli, voin suositella. Pieni kulutus ja mukavan vääntävä kone. Tarkista ostaessa, että koneeseen on vaihdettu uudenmallinen ketjunkiristin, se on ainoa suurempi vika näissä.

    Ja oljyt on hyvä vaihtaa ennen talvea, ettei huohotin jäädy.
    Last edited by Convertible; 08-08-2012, 12:22.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      Toi 316 kone on musta aika kaamea ajella. Se ei kulje kierroksilla, eikä väännöllä. Jos siis kyse valvetronic koneesta. Mä etsisin ilman muuta 318ti mallia. Mitä itse koriin tulee, niin toi on kyllä hyvä auto. Tilaa ylättävän paljon ja takapenkit kaatamalla sinne mahtuu jo vaikka mitä. Äänieristys ei ole ihan miden e46 mallien tasolla, mutta ei toi silti meluisa ole. Tossa kilometrihaarukassa pääsee ihan varmasti vaihtamaan etutukivarret, ellei niitä ole vielä vaihdettu. No se ei sinänsä ole paha rasti. Tuulettimen moottorit vinkuu lähes poikkeuksetta talvella. Ärsyttävää, muttei vakavaa. Penkkien kippimekanismit ovat hyvät ja kestävät käyttöä. Esimerkiksi sportcoupe mersun vastaavat ovat ihan rimpulat.

      Mulla noita on ollut useampi ja olen kyllä aivan vakuuttunut siitä, että on paras e46 kori ajettavuudeltaan (pl. M3). Lakkapintavaurioita voi olla. Kato ettei oo lakka lähtenyt hilseilemään. Se kun kerran alkaa, ei loppua näy. Vakiostereot ovat aika paskat niin kuin kaikissa bemareissa. Kaikenkaikkiaan mula on sen verran paljon hyvä kokemuksia noista, ettei mitään kauhean negatiivista tule mieleen. Noissa alkaa olla hinta/laatu kohdallaan.

      Ja oljyt on hyvä vaihtaa ennen talvea, ettei huohotin jäädy.
      Sen lisäksi kannattaa hommata talveksi munuaisten taaksen ne levyt, jotka estävät kylmän ilman kulkemisen suoraan konehuoneeseen. Löytyy edullisesti varaosatiskiltä. Niiden kanssa riskit huohotinvaivoista kylmillä keleillä pienenevät oleellisesti.
      Last edited by Juppe; 08-08-2012, 12:56.

      Comment

      • hjpl
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 196

        #4
        hyviä kommentteja

        Hyviä kommentteja, jotka kyllä tukevat todennäköistä ostopäätöstäni.

        Sellainen tuli vielä mieleeni, että onko kokemuksia 316 compactista verrattuna 1-sarjaan ? Tuntuu että -04-05 vm 1-sarjalainen on hinnallisesti heti kalliimpi ja noita ei oikein löydy edes vähän ajettuina.
        F31 320iA xdrive Msport -13
        F10 520dA -15

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Alkupään ykköstä pienellä (116i) koneella ei kanata edes harkita. Kulkee todella huonosti ja vie bensaa saman verran kuin 330i. Kokemusta on. Jos ei rahat riitä vähän ripeämpiin malleihin, kannattaa laittaa sen aikaa syrjään että saa facelift mallin. Facelift 116i menee tavallisten autojen mittakaavassa ihan mukavasti. Vääntää hyvin ja on vaivaton ajaa. Kulutuskin on mukavan pieni. Noiden uudempien koneiden ilmestymisajankohtaa en nyt tiedä sanoa tarkasti, mutta ainakin facelift malleissa semmoset on.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #6
            Suosittelen pysymään valvetronikeista kaukana, varsinkin niistä alkupään. Tähän asti rempat on mennyt tehtaan piikkiin mutta kohta 10-vuotiaaseen autoon voi joutua itse maksumieheksi ja reilun satkunhan nuo perinteisesti nipussa pysyvät. Eli enemmän ajetut ovat varmaan jo ainakin jollain tavalla rempattuja sen osalta mutta tuollaiseen vähän ajettuun voi olla remppa vielä tulossa.

            Katso ihmeessä 6-koneisia malleja, paljon mukavampia ajaa kaikinpuolin, eivät vie juuri sen enempää ainetta kuin 4-koneisetkaan ja tekniikassa ei ole valvetronikkia aiheuttamassa ongelmia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎