Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 323iA Sedan etuiskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Satyrr
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 8
    • Iisalmi

    E46 323iA Sedan etuiskarit

    Moro!

    Searchillä ei oikein löytynyt, joten:

    Elikkäs käyttiksestä on kuskinpuolen etuiskarin suojakumi revennyt ja siten pukannut nesteet pihalle.
    Kyselisin vähän neuvoja että mitä kaikkea muuta kannattaa vaihtaa samalla?
    Molemmille puolille ilmeisesti kannattaa tehdä sama remontti...
    Mistä osat kannattaa tilata että saa hyvän hinta/laatusuhteen?

    Autossa ei ole mitään sportalustaa, eli ihan vakio...
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Iskarit marmoritiskiltä on arvokkaita. Käytännössä OEM-valmistajana lienee toiminut ZF, myyntimerkkejä on esim. Boge tai Sachs (tuoteluettelo täältä). Jos haluaa parempaa, kannattaa harkita Bilsteinejä.

    KL-Varaosat on yksi kelvollinen liike biimeri-varaosille (disclaimer: tyytyväinen asiakas, ei muita sitetä ko. puljaan).

    Hämmentävää kyllä, veikkaus esim. 09/1999 valmistetulle pirssille väittäisi realoem:ssä ettei 323i sedanissa olis etuiskareissa lainkaan yläpään laakeria - uskottava se kait on. Kannattaa yrittää varmistaa jostain.

    Ottaisin itse tuohon remppaan liki kaikki osat tuolta sivulta eli jousen alapään suojakumi (11 spring pad lower), yläpään suoja (08 spring pad upper), pohjauskumi (09 additional shock absorber), kumisuoja (10 protection tube), jousen yläkuppi (07 upper spring pocket) sekä tietty itse iskarit. Tykötarpeet on naurettavan halpoja iskareihin nähden. Jousen kuntoa pitää tietysti kyylätä.

    Samantein jos vaihdat/vaihdatat, kannattanee vaihtaa myös koiranluut ja vakaajan tangon tukikumit (osalista). Ne on suht edulliset ja helpot vaihtaa.

    Samalla kannattaa tarkistaa alatukivarren puslien kunto ja harkita alatukivarsien takahelojen vaihtoa, erityisesti jos jarruttaessa on havaittavissa puoltoa tasaisella asvaltilla (mistähän sellaistakin nykyään löytää....). Osanumero 07 tässä listassa.

    Sitten voi miettiä missä kunnossa takaiskarit on. Sinne sama juttu eli koko hoito iskareista ja yläpään ripustusosista täältä ja koiranluut taakse täältä.

    Tästähän se korjaus leviääkin käsiin :-).

    Comment

    • Japetcu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 43
      • Muurame

      #3
      Itse vaihdoin äskettäin etu- ja takaiskarit. Etuiskarien alapään pultit oli todella tiukassa ja toinen katkesikin ja toisestakin meni kierteet. Ainakaan Motonetin iskareiden mukana ei tullut uusia pultteja ja jonkinmoinen homma oli löytää saman lujuusarvon pultit ykskaks tilalle.
      BMW 318D touring -10
      Ex: BMW 320D Touring -03

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎