Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330 xd -02 takarenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Justin
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 21
    • Suomi

    e46 330 xd -02 takarenkaat

    Eli mistähän mahtais vika löytyä, kun bemari söi takaa renkaat sileex
    vajaassa neljässä kuukaudessa eikä kilometrejä tullut kun joku 12000km?
    Edessä renkaat näyttää siltä, että ne olis just kiepautettu alle. Ja takarenkaat
    on kuitenkin kulunut suht. tasasesti, ehkä hieman enemmän sisälaidalta mutta ei merkittävästi. Auto on madallettu edestä jonkun 25mm ja takaa 20mm.
    Renkaat oli Goodride SV308, eli ei mitkään huippu pyörät mutta ihmetyttää
    vaan miten ne on edessä kestäny ja takaa aivan finaalissa?
  • JMTN
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 338
    • Haukipudas

    #2
    Originally posted by Justin View Post
    Eli mistähän mahtais vika löytyä, kun bemari söi takaa renkaat sileex
    vajaassa neljässä kuukaudessa eikä kilometrejä tullut kun joku 12000km?
    Edessä renkaat näyttää siltä, että ne olis just kiepautettu alle. Ja takarenkaat
    on kuitenkin kulunut suht. tasasesti, ehkä hieman enemmän sisälaidalta mutta ei merkittävästi. Auto on madallettu edestä jonkun 25mm ja takaa 20mm.
    Renkaat oli Goodride SV308, eli ei mitkään huippu pyörät mutta ihmetyttää
    vaan miten ne on edessä kestäny ja takaa aivan finaalissa?
    Vaikka on nelikko, niin takapainotteinehan vetosuhde on. Eikös näissä nelikko kytkeydy tietyssä nopeudessa pois, kun sitä ei tarvita. Elikkäs näin kesällä takaveto ja raskas kaasujalka, renkaat syö. Onhan 330d.ssä jo vakiona 450nm vääntö, niin ei mikään ihme, että sulaa 12tkm ainaka finaaliin.
    BMW e91 320d -08
    ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
    ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
    ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
    Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

    Comment

    • Justin
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 21
      • Suomi

      #3
      Oisko tosiaan noin että ei olis jatkuva neliveto? Voihan se tietysti olla,
      en ole itse asiaan sen paremmin perehtynyt, oliskohan foorumilla
      joku bemari tietäjä joka osais kertoa tarkemmin?

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17505
        • Turku

        #4
        Originally posted by JMTN View Post
        Vaikka on nelikko, niin takapainotteinehan vetosuhde on. Eikös näissä nelikko kytkeydy tietyssä nopeudessa pois, kun sitä ei tarvita. Elikkäs näin kesällä takaveto ja raskas kaasujalka, renkaat syö. Onhan 330d.ssä jo vakiona 450nm vääntö, niin ei mikään ihme, että sulaa 12tkm ainaka finaaliin.
        Mitä oikein höläjät? Nythän on niin, että autossa on jatkuva neliveto eli renkaat kuluvat harvinaisen tasaisesti ainakin itselläni (ajanut kesärenkailla nyt kahdella sarjalla yhteensä 160tkm). Vakiovääntö on 390Nm, faceliftmoottorissa 500Nm.

        Ei todellakaan sula renkaat mihinkään. Kyllä siellä on pyöränkulmat takana poskellaan.

        Originally posted by Justin View Post
        Oisko tosiaan noin että ei olis jatkuva neliveto? Voihan se tietysti olla,
        en ole itse asiaan sen paremmin perehtynyt, oliskohan foorumilla
        joku bemari tietäjä joka osais kertoa tarkemmin?
        Yllä vastaukseni, joka faktaa.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #5
          Originally posted by Laku View Post
          Nythän on niin, että autossa on jatkuva neliveto.Nyt kahdella sarjalla yhteensä 160tkm). Vakiovääntö on 390Nm, faceliftmoottorissa 500Nm.
          Anteeksi maalaisuuteni, siksihän minä sen yleistinki kun en ollut varma. faceliftissä ei ole 500nm vääntöä. Ei ainakaan M57N joka tulee -03 alkaen.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • Homer
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 3653
            • Springfield-Jyväskylä

            #6
            Itellä söi kanssa 330xd -01 takanakit loppuun.Katsastuksessa inssi huomas et raudoilla on molemmat puolet,ja olin ku halolla päähän lyöty että justhan ne vaihoin.Käytin kylläkin suuntauksessa sen jälkeen,ja ei ne nyt ihan hirveen perseellään ollu.Mut madallettu oli ja korjaamolla sano että pitäis vaihtaa m-sport iskarin yläpäät et tuolla madalluksella sais ihan optimi pyöränkulmat. Syytä en tuohon oikein tiedä,mutta ajattelin kertoo ettet ole ainut kellä asia tullut eteen.Oisko ollu joku 60mm madallus kun oli kyllä melko kentässä. Ja tosiaan ei nää mitään hondan nelivetoja ole vaan kyllä se edestä raapii sen 36% koko ajan jos oikeen muistan prossat.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Iskarin yläpäät ei vaikuta tuentaan yhtään mitenkään.
              Jousilautasen ulomman pään pallot todennäköisesti väljät josta johtuu että camberit pääsee elämään ja sitten pitkittäistukivarren etupuslat loppu josta johtuu että aurauskin elelee omaa elämää.
              Alusta eka kuntoon...
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Homer
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 3653
                • Springfield-Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Iskarin yläpäät ei vaikuta tuentaan yhtään mitenkään.
                Jousilautasen ulomman pään pallot todennäköisesti väljät josta johtuu että camberit pääsee elämään ja sitten pitkittäistukivarren etupuslat loppu josta johtuu että aurauskin elelee omaa elämää.
                Alusta eka kuntoon...
                No en nyt varmaks muista mikä se nyt oli mitä sano syyks,ja kehotti vaihtamaan.Kun jo hetken aikaa ku kyseisen auton omistin.Ja alustassa ei väljiä ollu niin paljon missään ku ne oli ja tuli uusittua kyllä. Ja eihän tuo madallus nelikolle kovin terve ollut ku etuperä oli matalemmalla kuin vetarit, ku normisti vetareitten pitäis roikkua etuperästä eikä vetareitten sojottaa ylöspäin.Eli ensimmäisenä pohjakosketusta oli etuperä vastaanottamassa.Toivottavasti artikuloin tarpeeks epäselvästi ettei kukaan ymmärtäny pätkääkään.:think

                Comment

                • Justin
                  Newbiemmer
                  • Mar 2012
                  • 21
                  • Suomi

                  #9
                  Eli mitäs ronkkeleita tohon kannattais nyt vaihtaa,
                  ennen kun käy laitattaa kulmat? Keväällä vasta vaihdettu
                  alustasarja.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Kaikki missä on vikaa, silmät käteen ja vääntöraudan kanssa katsomaan puslat ja nivelet läpi.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17505
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by JMTN View Post
                      faceliftissä ei ole 500nm vääntöä. Ei ainakaan M57N joka tulee -03 alkaen.
                      Oikeassa olet. Siinä onkin vain 410Nm. Seuraavassa moottorifaceliftissa onkin sitten se 500Nm.

                      Originally posted by Homer View Post
                      IOisko ollu joku 60mm madallus kun oli kyllä melko kentässä.
                      Millä alustalla olet pystynyt madaltamaan nelivetoa noin paljon? Säädettävä KW?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎