Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d tiisseli linjoissa ilmaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niquu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 32
    • Nokia

    e46 320d tiisseli linjoissa ilmaa!

    Moikka!

    Alkujaan vika tuntui siltä ettei tankkipumppu oo enään kunnossa eli
    alle puolen tankin ei meinannu lähtee käyntiin ja myöhemmin oli ihan
    sama mitä siä sitä ainetta oli joten vaihdon pumpun, mutta ei vaikutusta!

    Eli tosiaan ku auto on seissy pitkään ja yrittää käynnistää
    niin ei meinaa lähtee jos ei anna pumpun pyöriä hetken ennen
    käynnistystä. Ja sitten ku sen saa käyntiin niin tiisselin paluu
    putkessa on niin maan perk*leesti ilmakuplaa.

    Ja sitten vissiin samaan vikaan toinen vika: Tiputtaa tiisseliä käynnissä
    ollessaan ihan kiitettävästi, toisin sanoen aina on "lammikko" alla.
    paikka on siinä vp44/laturin alla, mut vaikkaan niitä kirkkaita letkuja:think

    Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

    Niko
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 6913
    • Forssa

    #2
    Vastasit itse itsellesi.
    Kaikki letkut syyniin ja hapertuneiden tilalle uutta niin johan luulisi pelaavan.
    Nyt:
    F07 535xD GT -11

    Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Niquu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 32
      • Nokia

      #3
      Originally posted by |foder| View Post
      Vastasit itse itsellesi.
      Kaikki letkut syyniin ja hapertuneiden tilalle uutta niin johan luulisi pelaavan.

      Osaakkos sanoo onko siä jotain tiettyä paikkaa, esim vaikka joku muovinen
      letkun paikka joka ois vaikka tyyppiviallisesti hapertuva tai jotain?

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 6913
        • Forssa

        #4
        Originally posted by Niquu View Post
        Osaakkos sanoo onko siä jotain tiettyä paikkaa, esim vaikka joku muovinen
        letkun paikka joka ois vaikka tyyppiviallisesti hapertuva tai jotain?
        Ei kyllä mitään tarkempaa hajua.
        Otat pohjasta muovit pois ja rupeat kattelee mistä tiputtaa diiseliä. Sieltä suunnalta sitten vaan syyniin kaikki letkut.

        Jos kerran tiputtaa alle niin kyllä siellä jossain on vuoto ja haukkaa sieltä ilmaa.
        Nyt:
        F07 535xD GT -11

        Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Niquu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 32
          • Nokia

          #5
          Originally posted by |foder| View Post
          Ei kyllä mitään tarkempaa hajua.
          Otat pohjasta muovit pois ja rupeat kattelee mistä tiputtaa diiseliä. Sieltä suunnalta sitten vaan syyniin kaikki letkut.

          Jos kerran tiputtaa alle niin kyllä siellä jossain on vuoto ja haukkaa sieltä ilmaa.
          Täytyy yrittää keikistellä siä alla, kuhan sen saa ylös

          Comment

          • tuttifrutti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 247
            • Kitee

            #6
            Ei sinne kylläkään alakautta nää. Suojamuovit pois moottorin päältä ja silmäys suuttimien paluuletkujen suuntaan. Jos ei vuotoa löydy niin pura hieman enemmän, eli imusarja irti. Sen jälkeen näkeekin vp44:sen ympäristön ja kaikki sinne menevät letkut. Sokkona ja käsikopelolla kuitenkin hieman hankala paikka paikallistaa vuotoa ja vaihtaa tarvittavat letkut.

            Comment

            • Niquu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 32
              • Nokia

              #7
              Originally posted by tuttifrutti View Post
              Ei sinne kylläkään alakautta nää. Suojamuovit pois moottorin päältä ja silmäys suuttimien paluuletkujen suuntaan. Jos ei vuotoa löydy niin pura hieman enemmän, eli imusarja irti. Sen jälkeen näkeekin vp44:sen ympäristön ja kaikki sinne menevät letkut. Sokkona ja käsikopelolla kuitenkin hieman hankala paikka paikallistaa vuotoa ja vaihtaa tarvittavat letkut.

              Selevä, täytyy ruveta ihmettelemään ku vaan keli paranee tai pääsee
              sisälle tekee!

              Comment

              • ockelbo4500
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 921
                • Sotkamo--Oulu

                #8
                Itellä alkoi vuotaa kun ne kirkkaat letkut hankautui siinä laturin päällä toisiaan vasten puhki. Vaihdoin itselle kumiletkut tilalle, kun oli auto pakko saada ajoon. Hyvinpä tuo nyt on noillakin toiminu, tosin se laturi ei montaa kuukautta dieselkylvyn jälkeen jaksanut.
                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                Ex, E46 320 d Touring -01
                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎