huomasin eilen ku rupesin pimeellä peruuttamaan että takana ei pala peruutusvalot, sit tänään rupesin vaihtamaan polttimoita mut mitään ei tapahtunu ja sit huomasin että sulake oli palanut, vaihdoin sulakkeen ja valot toimi hetken mut sit se sulake palo uudestaan:think mikäköhän vois olla vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 polttaa sulakkeen?
Collapse
X
-
Originally posted by asko1983 View Posthuomasin eilen ku rupesin pimeellä peruuttamaan että takana ei pala peruutusvalot, sit tänään rupesin vaihtamaan polttimoita mut mitään ei tapahtunu ja sit huomasin että sulake oli palanut, vaihdoin sulakkeen ja valot toimi hetken mut sit se sulake palo uudestaan:think mikäköhän vois olla vikana?Respect your elders
-
-
Offtopic: Tarkista polttimolevyyn menevä maakarva, ruskea paksuin johto siinä muoviliitännässä, voi olla sulanut. Tyyppivika E46:ssa, DIY & kuvia esim. täällä. Toisin kuin tuossa, lisää ~10cm johdonpätkä ennen abikoliitintä. Parasta juottaa jatkokarva + kutistesukka/sähköteippiä päälle.
Todennäköisin vikapaikka on takaluukusta tuleva kaapelisarja, joka on sanonut kumisuojan sisällä sopparin irti, kuvia täällä. Nuo kuvat E39:stä mutta täsmälleen sama vaivaa E46:sta. Kaveri apuun, pyytää pitämään sukkaa poissa tieltä, pienet lisäjohtimenpätkät, kutistesukka/teippi ja juottamaan (muista kutistesukka ennen juottamista...). Kannattaa välttää liikaa teippiä että kaapelisatsi mahtuu suojakumin sisään.
Jos haluaa oikein kaavan mukaan korjata niin Repair kit on olemassa, siinä tulee tuo kumisukka + kaapelit työvaroilla molempiin päihin. RealOEM:n ja marmorin hinta on vaan jotain järkyttävää 500+ €. Halvemmallakin saanee, tarinaa täältä.
Comment
-
-
+1 kontin johtosarja. Korjasin omasta ja oli yksi piuha poikki sekä noin 5kpl menossa. Vetäisin vaan mattoveitsellä kumin halki, kolvasin johdot kiinni, kudistesukkaa päälle, kumi takaisin, koko komeus vulkanisoituvalla teipillä kasaan. Ihan siisti tuli ja kestänee taas jonkun aikaa.E39 ja E91
Comment
-
Comment