Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330xd autom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kukkis77
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 8
    • Helsinki

    BMW 330xd autom.

    Nyt olisi tarve saada hiukan asiantuntijoilta neuvoja..
    Tuli hankittua jo kolmas bemari tällä kertaa hiukan vanhempaa mallia vaan.
    Elikkä auto olisi 330xd autom. v.2001 ajettu n.243tk niin olen ajatellut laitatuttaa siihen tuon karalan ohjelmoinnin, niin onko jollakin tietoa kuinka hyvin ton neliveto tekniikka ja kytkin kestää tollasen pienen tehon lisäyksen?
    Kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista ja kommenteista.

    No nyt toivottavasti tuli toi otsikko oikein
  • TuomasR
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 14
    • Toivala

    #2
    Heikoimpana lenkkinä lienee turbiini/GM:n laatikko. Riippuu kuljettajan jalan asennosta.

    About 40tkm (160->200tkm) pääsin isoilla väännöillä ennenkuin laatikkoa rakennettiin tänä kesänä uudestaan.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by TuomasR View Post
      About 40tkm (160->200tkm) pääsin isoilla väännöillä ennenkuin laatikkoa rakennettiin tänä kesänä uudestaan.
      Tuo ei välttämättä johdu lastutuksesta, noilla kilsoilla on huonolla tuurilla remppailtu vakioitakin ja toisaalta lastutettuna on ajettu jopa 300tkm ongelmitta.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • oodelain
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 18
        • Vantaa

        #4
        Herää myös toinen kysymys, onko muita varteenotettavia softaajia kuin Karala? Käyttökokemuksia, suosituksia?

        Itsellä samanmoinen 330 xdA, 210tkm ajettuna... Vääntöä ole koskaan liikaa.
        A3

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17474
          • Turku

          #5
          Harinen on myös käytetty virittäjä.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • JiiGee
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 1
            • Iisalmi

            #6
            Mitens tollainen 330xd manuaalina kestää isompia vaantöjä? Rupeeko kytkin luistamaan jo pienellä tehon kasvulla? :think

            Comment

            • TuomasR
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 14
              • Toivala

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Tuo ei välttämättä johdu lastutuksesta, noilla kilsoilla on huonolla tuurilla remppailtu vakioitakin ja toisaalta lastutettuna on ajettu jopa 300tkm ongelmitta.
              Totta. Turbiinin kitkapinta vaan yksinkertaisesti loppui. Itse laatikko näytti muuten hyvältä, mutta lastujen takia piti osaa vaihtaa.

              Comment

              • JMTN
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 338
                • Haukipudas

                #8
                Originally posted by JiiGee View Post
                Mitens tollainen 330xd manuaalina kestää isompia vaantöjä? Rupeeko kytkin luistamaan jo pienellä tehon kasvulla? :think
                pteho. 500 - 550nm, riippuen softasta, käyttäjästä ja paljonko kytkimellä on ajettu.
                BMW e91 320d -08
                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                Comment

                • kukkis77
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 8
                  • Helsinki

                  #9
                  No nyt on sitten varattu jo aika tollaseen ohjenmointiin. Turbotekin ohjema tulee,kun olen ainakin sellasessa käsityksessä et siellä ollaan aikahyvin perillä näiden BMW vekottimien virityksestä.
                  Mulla auto kävi tollasen autotohtorin tarkastuksen läpi ja löysi jonkun vikakoodi mut ei osannut sanoa varmuudella mitä se tarkoittaa, niin tietääkö kukaan olisko tässä pääkaupunki suedulla jotain paikkaa missä lukevat noita vikakoodeja edullisesti? Kävin bemarin merkki liikkeessä kysymässä ja olis maksanut 80e alkaen sen kattominen. Musta se on aika suolainen hinta!
                  Suuret kiitokset jo etukäteen asiallisista neuvoista, väin tietämättömälle.

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by kukkis77 View Post
                    No nyt on sitten varattu jo aika tollaseen ohjenmointiin. Turbotekin ohjema tulee,kun olen ainakin sellasessa käsityksessä et siellä ollaan aikahyvin perillä näiden BMW vekottimien virityksestä.
                    Mulla auto kävi tollasen autotohtorin tarkastuksen läpi ja löysi jonkun vikakoodi mut ei osannut sanoa varmuudella mitä se tarkoittaa, niin tietääkö kukaan olisko tässä pääkaupunki suedulla jotain paikkaa missä lukevat noita vikakoodeja edullisesti? Kävin bemarin merkki liikkeessä kysymässä ja olis maksanut 80e alkaen sen kattominen. Musta se on aika suolainen hinta!
                    Suuret kiitokset jo etukäteen asiallisista neuvoista, väin tietämättömälle.
                    täällä foorumilla on sellainen "uudenmaan vikakoodinluku-topic" katso sieltä foorumilaiset joilla on lukulaitteet helsingissä niitä on todella monella
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • kukkis77
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 8
                      • Helsinki

                      #11
                      Kiitoksia kovasti tiedosta. Katselempa sieltä lisää.

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #12
                        Omalla 330XDA:lla ajettu 365000 km ja hyvin tuntuu rokkaavan. Kannattaa pitää huolta, että jakolaatikossa on öljyä, ja sama pätee kaikkiin vanhempii nelivetoisiin. Muutama jakolaatikko vaihdettu sen takia, että on vaan ajettu täysin kuivana. Etuvetarit näissä nelivetoisissa kuluu myös. Laatikko kestää varmaan ihan samalla tavalla kuin takavetoisissa.

                        Omassa yksilössä ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia voimansiirrossa, mutta en sitten tiedä, mitä autoon on ennen minua laitettu. Voisi tietty luulla, että jotain on varmasti tehty, kun on noinkin paljon ajettu.

                        Moottorista oli jo joku edellinen omistaja hoitanut läpät pois, ja helvetin hyvä näin.

                        Oma ohjelma sisällä, ja on kyllä niin saakelin mukava talvella lähteä nelivedolla valoista. Nastarenkaatkin pysyy yllättävän hyvässä kunnossa, kun joka nurkasta vetää, eikä vaan takarenkaat hakkaa joutavaa. Takavetoisessa ei varmaan kestäis tällä ajotyylillä kuin yhden talven, jos sitäkään.
                        Last edited by Bullitt; 07-10-2012, 20:15.


                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17474
                          • Turku

                          #13
                          Saakos ne jakolaatikonöljyt tarkistettua helposti jotenkin?
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by Bullitt View Post
                            Kannattaa pitää huolta, että jakolaatikossa on öljyä, ja sama pätee kaikkiin vanhempii nelivetoisiin. Muutama jakolaatikko vaihdettu sen takia, että on vaan ajettu täysin kuivana.
                            Eikös tuossa riitä kun katsoo että jakolaatikko on kuiva päälisinpuolin, mihin ne öljyt muuten katoaisi?

                            Omassa xd:ssä perä pitää ääntä kylmänä, hiljaa ajaen ja peruuttaessa, samanlainen ulina kuin manuaalilaatikon peruutusvaihde :think. Öljyjä ei kyllä katsottu, mutta ei vuotoja. Kolahtaakin välys jo jossain, myös jyrinää kiihdytyksen jälkeen 80-100 vauhdissa (ei momentinmuunnin). Korjaamot ei löydä vikaa, renkaita oli vaihdettu akseleilta toiselle ja todettiin että renkaat pitäisi vaihtaa. Olivat kuulemma ihan loppu, mittasin niin takana 5mm ja edessä sama paitsi sisäreuna toisessa 3mm. Ei ollut rengasmyyntiä kuitenkaan niillä .
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎