Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d EGR-putki katkeaa jatkuvasti, hyttiin pääsee pakokaasuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keitiim
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 27
    • Sipoo

    E46 320d EGR-putki katkeaa jatkuvasti, hyttiin pääsee pakokaasuja?

    Mikähän on homman nimi kun auto polttaa kuskinpaikalta katsottuna oikeanpuoleista EGR:n "haitariputkea" poikki. Ensimmäinen putki palo puhki ensimmäisen "haitarin aallon" kohdalta ja vaihdoin uuden tilalle ja se kesti nyt 100km ja hajosi samalla tavalla kun aikaisempi. Tämän vian lisäksi jostain päin moottoria muovien välistä nosee pistävän hajuista savua, joka monesti paikallaan ollessa tulee tuuletuskanavia pitki hyttiinkin haisten pahallle. Voisiko näillä vioilla olla joku yhteys toisiinsa? Mikä ihme tätä autoo nyt vaivaa? Voiko egr-venttiilin jumiutuminen vaikuttaa niin kuumiin pakokaasuihin järjestelmässä, että putki pääsisi palamaan poikki sen takia vai liittyykö katkeaminen ennemmin johonkin putken fyysiseen rasitukseen, tärinään tms? Auto on muuten myös vähän tahmeasti kiihtyvä alakierroksilla (ennen 3000rpm).
  • keitiim
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 27
    • Sipoo

    #2
    Nyt on egr venttiili irti autosta. Ihan paskassa se oli tietty ja putsailin sitä tossa jo hetken. Pitäisikö venttiilin liikkua käsin liikuteltaessa? Ei ainakaan mulla tossa liiku mikään niin herkästi.

    Comment

    • kanikune
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 92
      • Teerijärvi

      #3
      äkkiseltään voisi kuulostaa siltä että EGR juminu auki-asentoon.
      Sinällään fiksusti suunniteltu että jos jumiutuminen aiheuttaa näkyvää tuhoa, tulee ainakin korjattua

      Itsellä samankaltaisia ongelmia volvossa, mutta en ole viitsinyt vielä puuttua, koska mikään vielä päällisin puolin mennyt..
      Range Rover 2004 M62TUB44
      BMW 325i 2008 N53-B30A

      Comment

      • keitiim
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 27
        • Sipoo

        #4
        EGR-venttiili putsailtu ja herkistelty sekä imusarja nyt myös irrotettu. Sielläkin tuntuu olevan kilo kakkaa niin täytyy viiä koneistamolle pesuriin ens viikolla. Otin sen irti sen takia koska se näytti aivan paskaselle ja ajattelin poistaa samalla imusarjan läpät, mutta eihän siellä mitään läppiä sitte ollutkaan. No siltä vaivalta säästy sitten.

        Mutta kertokaas, kun mua nyt ottaa toi egr päähän kun en tajuu miks se putki katkeilee 100 kilsan välein (ja se on kuitenki yllättävän kallis osa) niin mikä ton aiheuttaa?! Tai millanen homma ton koko egr:n tukkiminen olisi? Eikai se sen vaikeampaa kuin vaikka ottaa siitä pakosarjan päästä putki pois ja ruuvata tilalle umpeen hitsattu lätkä. Mutta mitäs imusarjan puoli, voiko sinne tehdä samalla tavalla vai pitääkö ottaa jotain muutakin huomioon? Aiheutuisiko tästä vikakoodeja niinkun jostain luettuani sain ymmärtää? Saisiko jollain toimenpiteellä mahdollisen vikakoodin pois vaikka egr olisikin tulpattuna? Thanks kaikille ketkä viittii jeesii!! Ainiin, auton vm. on 2000!
        Last edited by keitiim; 07-10-2012, 01:00.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎