Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46:sta ostamassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixoo
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 579
    • Tuusula

    e46:sta ostamassa?

    hei!
    sellaista tässä kyselisin että minkälaisia nämä e46set ovat näin käyttöautoina? vähän tekisi mieli vaihtaa tuo e36 pois ja vähän uudempaa tilalle
    millasia tyyppivikoja näistä löytyy ja onko kuinka erilaisia noihin 36siin verrattuna? olen tuossa katsellut yhtä 4ovista 328 jolla rullailtu 265tkm ja vm. -99. hyvät varusteet näyttäisi olevan ja ihan hienot 18" 8/9 vanteet alla sekä alustasarja laitettu sekä vaihdettu etupuskuri (ei nyt mikään kaunein mut iha jees, tosin orkkis mukaan). ajattelin joku päivä käydä kattomassa ja saa nähä miten käy mut olisko jotain vinkkejä mihin näissä erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota? osaan kuitenkin katsoa näitä vähän tarkemmin mutta joitain hyviä vinkkejä voisin ottaa vastaan
    kiitos ja kumarrus!

    Nyt:
    - E91 330D M-Sport
    - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

    Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1525
    • Iisalmi

    #2
    Searchia vaan käyttöön ja katselemaan.

    Mutta yleisiä vikoja mitä löytyy niin omasta muistista nämä tulis mieleen.

    - Perän repeäminen korista ennen 2/00 valmistetuista e46:sta
    - Puhaltimen siili jossain vaiheessa alkaa temppuilla (puhallin vaeltelee yms)
    - Vanos tiivisteet falskaa
    - Alkaavat mätimään takaluukun ja konepellin saumoista (vanhemmatko)

    Muut lisätköön omat mielipiteensä...
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Automaattiloota kestää minkä kestää, öljyjä on sinne syytä vaihdella ainakin 100 tkm välein.

      Etujarrut alkavat laahata, vuoden-parin välein on syytä purkaa satulat ja hioa liukupinnat puhtaiksi, muuten alkaa mennä levyjä. Jos ei tee rahasta kipeetä niin vaihtaa suosiolla uusiin jos levyt alkaa täristää. Jos tätä ei korjaa nopeasti niin alatukivarret+helat saa vaihtaa samaan syssyyn.

      Takavalojen polttimolevyn muoviliitin alkaa sulaa, siihen kannattaa tehdä uusi maadoitus heti. Takaluukun johtosarja siinä kumisen suojputken sisällä katkoo piuhoja, syytä tarkistaa.

      Comment

      • maverick999
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 919
        • Rauma

        #4
        Mahtava käyttöauto! Taka-apurungon puslat voivat aiheuttaa kolahtelua vedon ja moottorijarrutuksen välillä tai esim. kytkintä käyttäessä. Etutukivarsien puslat myös.
        Respect your elders

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          #5
          Diiseleissä ainaki menee kardaanin ristinivelet/tukilaakerit/rättinivel, en tiie sitte meneekö bensavehkeissä niin herkästi. Ilmenee tärinänä rajussa kiihdytyksessä tai suurimmassa väännössä.

          Apparin penkin istuintunniste matto menee rikki myös ja airbägin valo alkaa palaa.. tämmöst kaikkee pientä hommaa.. Ainiin ja ohjaustehostimen pumppu on kuulemma myös tyyppivika. Sirisee itselläni ainakin käännettäessä rattia paikallaan.
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by MNi View Post
            Automaattiloota kestää minkä kestää, öljyjä on sinne syytä vaihdella ainakin 100 tkm välein.
            Höpö höpö. Bensakoneen ZF steppi on luonnostaan "ikuinen" ja dieselin GM:n kestoikään ei öljynvaihdot vaikuta(eli pamahtaa kun pamahtaa, täysin "läträämisestä" riippumatta).

            Comment

            • Bundis
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 11
              • Hollola

              #7
              Itelläkin automaattiloota, eikä mitään ongelmaa ole ollu +200k mittarissa ja hyvin toimii. En ottas manuaalia, kun tomaatti on niin pirun lepposa ajella varsinkin jos 2.8 tai 3.0 kiisselinä.
              BMW 328 E46 M-Sport

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Bundis View Post
                Itelläkin automaattiloota, eikä mitään ongelmaa ole ollu +200k mittarissa ja hyvin toimii. En ottas manuaalia, kun tomaatti on niin pirun lepposa ajella varsinkin jos 2.8 tai 3.0 kiisselinä.
                Näin.
                Plus että e46 bensakoneisissa manualiaskilla ainakin omaan makuun ihan liian tiuhat välitykset vitosella, kun taas automaatilla melutaso ja helposti kulutuskin ovat pienempiä päätienopeuksilla.
                Kutoskoneisissa e46:ssa steppiautomaatti on ehdoton plussa.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17528
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Näin.
                  Plus että e46 bensakoneisissa manualiaskilla ainakin omaan makuun ihan liian tiuhat välitykset vitosella, kun taas automaatilla melutaso ja helposti kulutuskin ovat pienempiä päätienopeuksilla.
                  Kutoskoneisissa e46:ssa steppiautomaatti on ehdoton plussa.
                  Sigun toukassa tomaatti ja nyt 232tkm ajettu.Öljyt tehtaalta ja ei mitään ongelmia. Ei laskutettu. Eikä rääkätty, lähinnä nättiä maantieajoa. On kyllä ehdoton dieselin kanssa !
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎