Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320i ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miika320
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 9
    • Kempele

    E46 320i ei lähde käyntiin

    Elikkä starttaa kyllä. Bensapumppu on ok.. kuuluu ääni ja mitattu paineet. katoin tulpat ja ne on bensasta märät eli menee kyllä sinnekin bensaa..
    Sulakkeet on katottu..

    vikakoodit on luettu ei ole muistissa yhtäänvikaa
    mutta shadow puolelta löytyy koodeja..
    eli on inpalla luettu

    127 avtivate solenoid valve socking jet pump

    126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

    62 avtivate solenoid valve secondary air

    35 avtivate relay secondary air pump

    52 avtivate solenoid value exhaust flap

    50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch


    Voisko joku sano mitä kannatais tehä??

    eli kysessä e46 320i vm-99
    Last edited by miika320; 09-10-2012, 17:03.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Jos rajais ensin helpoimman eli alijännitteisen akun pois. Mittaus akunnavoilta, eli alle 13V ja akku irti, sisälle lämpimään, lataus yön ja tarkistus että löytyy yli 13V, mieluummin 13,5....13,7V.

    Sitten releiden kosketuspinnat puhtaaksi ainakin nostelemalla releet ylös.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Miten vika alkoi?

      Näkyykö livedatassa startatessa kierrosluku? Entä näyttääkö ruiskutusmäärä nollaa?

      Shadowmemorysta ei kannata välittää, ja jos se pyörittää normaalisti on akku ok.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • miika320
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 9
        • Kempele

        #4
        Vika alkoi kun vein auton penkkien pesuun. Siellä pesivät lattia matot ja takakontin rietenkin nuo penkit.. siihen asti toimi mut sieltä hallista ei enää lähtenyt käyntiin..

        Akku on ok..


        Sit livedatasta kierroksia oli 228 strtatessa

        Tuo ruiskutusmäärä en oikein ymmärtäny mistä kohtaa kattoa sitä mut mitä ymmärin niin yhdessä kohtaa on injektion time (et varmaaan tota tarkottanut) ja se näytti noin 21,82

        Releitä en hoksannut käyttää vielä irti..

        Comment

        • miika320
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 9
          • Kempele

          #5
          Yksi vika löydetty. Imuputki halki joka on siinä imusarjan päällä. Mut ei lähe käyntiin. Koittaa nyt paremmin käyntiin. Niin ja kipinä tulee. Tuntuis siltä että kastelis tulpat kun puhistaa bensasta niin sen jälkeen hörähtää vähän. Jos kokeilis vielä vaihtaa tulpat.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Veikkaanpa että siellä on vain vähän siirretty autoa ja sammutettu, nyt sulla on ns. lifter pump up ja rutut puuttuu. Tästähän pääsee eroon vain raivoisalla starttaamisella, voi yksi akku hyytyä. Lopulta lähtee käyntiin aluksi jollain kolmella ja siitä sitten heräilee.

            Ne imuputket ym. kannattaa kyllä silti korjata.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Veikkaanpa että siellä on vain vähän siirretty autoa ja sammutettu, nyt sulla on ns. lifter pump up ja rutut puuttuu. Tästähän pääsee eroon vain raivoisalla starttaamisella, voi yksi akku hyytyä. Lopulta lähtee käyntiin aluksi jollain kolmella ja siitä sitten heräilee.
              Eli, onko starttaus ääni normaali, vai tuntuuko, että kone kiertää normaalia nopeammin? ääni on ikäänkuin puristukset puuttuisi, niin kuin puuttuukin.
              ratkaisu tuossa edellä. Itsellä akun varaus riitti juuri ja juuri starttiin. Sahausten välillä kai pitää olla pieni tauko, ettei startti kärähdä, viisaammat korjatkoon.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • tuttifrutti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 247
                • Kitee

                #8
                Originally posted by jaki View Post
                Eli, onko starttaus ääni normaali, vai tuntuuko, että kone kiertää normaalia nopeammin? ääni on ikäänkuin puristukset puuttuisi, niin kuin puuttuukin.
                ratkaisu tuossa edellä. Itsellä akun varaus riitti juuri ja juuri starttiin. Sahausten välillä kai pitää olla pieni tauko, ettei startti kärähdä, viisaammat korjatkoon.
                Toinen vaihtoehto on vetää se auto väkisin käyntiin, mikäli liimaventtiili ei irtoa startilla. Olettaen että se on syypää, eikä esim. hypännyt jako.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by tuttifrutti View Post
                  Toinen vaihtoehto on vetää se auto väkisin käyntiin, mikäli liimaventtiili ei irtoa startilla. Olettaen että se on syypää, eikä esim. hypännyt jako.
                  Äärimmäisen harvinaista että jako on hypännyt.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • miika320
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 9
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Veikkaanpa että siellä on vain vähän siirretty autoa ja sammutettu, nyt sulla on ns. lifter pump up ja rutut puuttuu. Tästähän pääsee eroon vain raivoisalla starttaamisella, voi yksi akku hyytyä. Lopulta lähtee käyntiin aluksi jollain kolmella ja siitä sitten heräilee.

                    Ne imuputket ym. kannattaa kyllä silti korjata.
                    Tuo siellä oli vikana.. starttailin aikani ja sit vaihdoin tulpat niin lähti heti käyntiin..en usko et tulpissa oli vika

                    Kiitoksia

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎