Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d M-Sport iskarien korvaus uusilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TiC
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 99
    • Kanta-Häme

    E46 320d M-Sport iskarien korvaus uusilla

    Searchilla koitin jo etsiä vastausta ongelmaani ja jotain ehkä löysinkin mutta kysellääs nyt vielä lisää....eli, auto on nelikutonen 320d touring M-Sport alustalla ja iskarit alkavat olla tiensä päässä. Jos haluaisi kerralla laittaa koko kierroksen uusiksi niin mitä vaimenninta suosittelette tuonne asennettavaksi? Hakusessa on siis "keskihintaista" osaa jolla ajelee huolettomasti menemään vielä vuodenkin päästä, ei mitään top end -kamaa.

    Kaikki vinkit merkeistä ja niitä myyvistä liikkeistä otetaan vastaan! Saa myös esittää hyviä arvauksia siitä paljonko tuolle vaihtotyölle tulee hintaa...
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Sachsin luettelosta löytyy vaihtoehdot M-Sport alustaan, ovat siis alkuperäiskamaa. Sieltä on tehtaan jäljiltä löytynyt joko Boge/Sachs (sama firma, eri tuotemerkki) iskarit. Linkin takaa voi etsiä oman auton tiedoilla ja sieltä löytyy osanumerot tilaamista varten ZF WebCat.

    Mulla on Sachsin Advantaget ollut jo 4-5 vuotta ja hyvin toimii edelleen! Aluksi H&R:n Cupkitin kanssa ja nyt AP:n jousien kanssa.

    Sachsin kamaa saa melkeinpä jokaisesta varaosaliikkeestä ja varsinkin jos tilaa numeron kanssa. Hintaluokkaa 100/kpl nuo iskarit. Vaihtotyö kestää itse tehden sellaiset 4h kun rauhassa tekee. Suurimmat ärräpäät tulee takakopan purkamisessa että saa iskarin yläpäät näkyviin. Jousipuristimia tarvitsee etuiskareissa ja torxeja takakopassa, muutoin ihan perustyökaluilla.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • TiC
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 99
      • Kanta-Häme

      #3
      Kiitos vastauksesta, tosin en saa tuota ZP Partsin online catalogueta auki...

      Laitoinkin sitten KL-varaosille ja Schmiedmannille kyselyä Sachsin iskareista. Täytynee käydä vielä kysymässä paikallisesta AD-varaosaliikkeestä mitä ne siellä kustantaa...

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Originally posted by TiC View Post
        Kiitos vastauksesta, tosin en saa tuota ZP Partsin online catalogueta auki...

        Laitoinkin sitten KL-varaosille ja Schmiedmannille kyselyä Sachsin iskareista. Täytynee käydä vielä kysymässä paikallisesta AD-varaosaliikkeestä mitä ne siellä kustantaa...
        Mulla tais toimia vain IE:llä, Firefox pissii tuon zf.com-saitin kohdalla.

        Comment

        • TiC
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 99
          • Kanta-Häme

          #5
          Kyllä tuo ZF Parts lopulta aukesi Tuliketullakin, oli ilm. jotain ongelmaa vaan heidän palvelimen päässä...

          Nyt on Sachsin advantaget ollut alla muutaman päivän ja ihan hyvältä vaikuttaa. Auton ajettavuus muuttui melkoisesti kun molemmat takaiskarit olivat käytännössä aivan valmiit ja toinen etuiskarikin oli jo hieman huonossa hapessa.

          Hintaa koko kierrokselle tuli reilusti alle 400€ ja vaihtotyö kesti sellaiset 3h.

          Comment

          • vize
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 96
            • Suomi

            #6
            Lainaanpa tätä topikkia kysyäkseni, voiko tuollaiseen perus 318 toukkaan vaihtaa m-sport iskarit ja jouset ilman muita muutoksia?

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Originally posted by vize View Post
              Lainaanpa tätä topikkia kysyäkseni, voiko tuollaiseen perus 318 toukkaan vaihtaa m-sport iskarit ja jouset ilman muita muutoksia?
              ZF part kataloogista löytyy sport-iskarit mutta jousista ei näy kuin standard chassis variantit automaattilaatikolla tai manuaalilla. Taakse löytyy standard tai HD reinforced. Sporttijousia ei mainita. Sen sijaan iskareita löytyy sport chassis (M-sport paket II).

              Jousista BMW:n WebETK osannee kertoa oikeat osanumerot, sieltä raksimaan auton varusteet niin oikeat jousetkin löytyy.

              Siihen on näemmä saatavana RealOEM:n mukaan sekä Sport suspension (S226A) että M sports package II (S338A). Ensimmäiseen vaihtoehtoon tulee eteen perusalustan 22,5 mm kallituksenvakaajan tilalle 23 mm kallistuksenvakaajatanko. Taakse tanko kasvaa 15 mm:stä 19 mm:ään. Samoin vakaajien kumipuslat menee vaihtoon. Standardialustaan verrattuna sport suspensionissa on eri iskarit ja M sport package II:ssa vielä kolmas iskarityyppi. M Sport package II:ssa on lisäksi erilaiset etupään alatukivarret.

              Jos alatukivarret ovat finaalissa, voisi hyvin harkita vaihtoa M Sport package II:seen. Siihen löytyy ZF:ltä Sachs-tuotemerkillä varustetut iskarit. Jouset ja vakaajatangot kannattanee etsiä hyväkuntoisesta purkuautosta. Koiranluut, kumipuslat ja yläpään laakerit menevät vaihtoon kulutusosina jollei niitä ole muutoin vaihdettu. Koiranluille ja yläpään laakereilla näyttää olevan vain yhtä osanumeroa eli niissä ei ole eroa.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #8
                Schmiedmann myy Bilsteinin iskareita ~78€/kpl
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #9
                  Alustan erot tosiaankin nuo mitä MNI mainitsi. Mutta vakaajaksi olisin kyllä väittänyt 24mm eteen. Ainakin jos bmwfans.infoa ja Powerflexiä on uskominen (Itse asiassa näin on ainakin 330d:ssä, jossa vakiona 23mm ja M-Sport II alustassa sekä Sport-alustassa 24mm vakaaja). Takana 19mm. Alatukivarret ovat tulleet faceliftin myötä M-Sport II alustaan. Prefacessa ei ole eroa alatukivarsissa vaikka olisi M-Sport II alusta.

                  Eli jos haluaa laittaa koko alustan vastaamaan M-Sport II:sta niin Iskarit, Jouset, Vakaajat sekä Alatukivarret vaihtoon. Jousia kannattaa kysellä ihan marmorilta, muut osat löytyy tarvikkeina ja vakaajat purkaamolta tai eBaysta.

                  Ja viimeisenä optiona, M3:ssa on edessä 26mm vakaaja ja takana 21mm.. (Jos tarvetta sellasille niin voi kysellä privana, löytyy yhdet ylimääräiset puslineen )

                  edit. Tosiaan, 320d:ssä on vakiona 22,5mm ja Sport-alustalla tulee 23mm. Eli jos haluaa vielä järeämmän niin etsii 330d:n Sport-vakaajat purkuautosta.
                  Last edited by NokiLeka; 08-11-2012, 18:15.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Tuoppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 558
                    • Joensuu

                    #10


                    Yksivaihtoehto on tämäkin. Iskunvaimentimet ovat H&R tarroilla, mutta ovat käytännössä identtiset sach m-sport iskunvaimentimien kanssa.
                    G30 530e xDrive iPerformance -20
                    E70 X5 xDrive40d -10

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎