Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulossa e46 330 d -00 kokemuksia?=)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    Tulossa e46 330 d -00 kokemuksia?=)

    Tuollainen ois tulossa.Olen aikaisemminkin kysynyt näistä varmasti,mitä kannattaa huomioida dieselissä kun aina ollut bensa-autoja.
    >Onko kellään ollut egr venttiilin kanssa ongelmia vielä sen jälkeen kun ne on tulpattu pois pelistä?....jossakin tosin erimerkkinen auto niin sytyttää valoja vielä jälkeenpäin ja rajoittaa auton kulkemista,en kyllä uskois et bemu käyttäytyisi noin mut kysyn nyt sitäki =)
    >entä huohotinputkien kanssa?ne kannattaa ilmeisesti lämpöeristää ja mahdollisesti putsata?
    onko noissa muuta mikä pitää huoltaa,jota ei bensasta löydy tms.käyttökokemuksia =)

    Autonkorjaus:
    webastoa eikä lohkolämppäriä tossa ei ole,missähän tampereen suunnalla onnistuu asennus?
    ja keskuslukon on solenoidi viallinen,niin saako missä laitettua kuntoon?
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #2
    -egr:n kanssa ei ongelmia tai ylimääräisiä herjoja tule tulppauksen jälkeen

    -huohottimeen taitaa riitä se että pitää sen puhtaana,eli vaihda se uuteen,itsellä ei ole näin ollut mitään ongelmia huohottimen kanssa

    -imusarjasta läpät pois jos sieltä sellaiset löytyy

    -polttoaineen suodattimen kun vaihtaa dieseliin syksyisin niin säästyy monelta vitutukselta

    -molempien termarien kunto,vaikka lämmöt olisi normaalit voi egr termari olla viallinen jolloin kabiinissa on kylmä
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • jappea
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 27
      • Espoo

      #3
      Ostin autoni vajaa 4kk sitten ja huomasin että öljyä menee ja pölläytteli sinistä. Ongelmaksi selvis huohottimen suodatin eikä ole työläs vaihtaa. Sen kun vaihdat riittävän usein niin riittää.

      Autossani ei ollut ostohetkellä polttoainelisälämmitintä mutta tilasin Eeperi Oy:stä Eberspächer 5kW polttimen autoon ja asensin itse. Aika yksinkesrainen laite mutta asennus aikaa meni kohtalaisesti kun piti tehdä asennuslevy polttimelle. Säästinpä 700e asennuksesta Mallia voi ottaa Juubilta ja lisätietoa saa kysymällä

      Polttoainesuodattimen vaihdossa kannattaa tarkistaa paineliittimen O-rengas joka on siinä suodattimen päällä. Nimittäin vuotaa aika helposti.

      Joitakin ongelmia jotka on ilmennyt ajan myötä:
      Jarruongelmia jonkin verran eli jumittunut mäntä etusatuloissa, todella kierot levyt, takajarrut kolahtaa kun pakittaa ja painaa jarrua (vielä mystinen ongelma kun Laakkoseltakaan ei tiedetä mikä sen aiheuttaa) ja visko hajos ennen aikoja. Isolla vaihteella painaa kaasupolkimen pohjaan niin kiihtyvyys tuntuu kuin olis tehopykäliä koko kierros alueella mutta muuten auto on toiminut kuin unelma.

      Ainahan käytetyssä autossa on vikoja mutta jotkuu vaikuttaa enemmän kuin toiset viat.
      Last edited by jappea; 01-12-2012, 19:41. Reason: kirjoitus virheitä
      Vikakoodien lukua VAG ja BMW

      -03 330D
      -92 Clio 16v (endurance)
      -75 242

      ex.
      -66 Amazon
      -84 245 turbo
      -99 Mondeo
      -93 325i
      -89 740

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Etujarrut on E46:n tyyppivika, liukutapit on syytä pitää luistavina, muuten käy juuri näin että jarrut laahaa --> etulevyt kieroutuu --> nypyttää jarruttaessa --> kuluttaa alatukivarren puslat ja takahelan --> vaihdettavia osia alkaa olla läjä.

        Jarrusatulat on putsattava ja herkisteltävä parin vuoden välein.

        Searchia voisi käyttää ja katsoa lisää vaikka täältä.

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          #5
          jäi ostamatta...

          Autosta ilmeni,ettei ajotietokone toimi,joka puolla irvisti listoja ym perus teinipommi,mutta hintakaan ei kirottu...
          Pahin vika oli että ku repsikanpuolelta kun silmäili moottoria taskulampulla pimeessä, niin aivan öljyssä,ei ole valuttanu desilitroja vaan muutamia litroja öljyä joka jää pohjalevyn päälle yms päälle.
          Jätti läikät parkkipaikallekin kun peruutin...
          En tiedä dieselistä mitään,eli mikä huohotinko noin paljon ois öljyä ruiskinut?:think
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            #6
            hmm..imusarjan läpät manuaalissa?

            Autosta ilmeni,ettei ajotietokone toimi,joka puolla irvisti listoja ym perus teinipommi,mutta hintakaan ei kirottu...
            Pahin vika oli että ku repsikanpuolelta kun silmäili moottoria taskulampulla pimeessä, niin aivan öljyssä,ei ole valuttanu desilitroja vaan muutamia litroja öljyä joka jää pohjalevyn päälle yms päälle.
            Jätti läikät parkkipaikallekin kun peruutin...ei tullu kauppoja.
            En tiedä dieselistä mitään,eli mikä huohotinko noin paljon ois öljyä ruiskinut?:think
            Pitääkö manuaalistakin poistaa imusarjan läpät?siitä nyt lukenut että nimenomaan automaateista pitää ne poistaa,mut eikös manuaalistakin???
            Ja toi kokeilemani oli manuaali ja ne tosiaan oli poistettu,miksei siitä löydy tietoa
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #7
              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Autosta ilmeni,ettei ajotietokone toimi,joka puolla irvisti listoja ym perus teinipommi,mutta hintakaan ei kirottu...
              Pahin vika oli että ku repsikanpuolelta kun silmäili moottoria taskulampulla pimeessä, niin aivan öljyssä,ei ole valuttanu desilitroja vaan muutamia litroja öljyä joka jää pohjalevyn päälle yms päälle.
              Jätti läikät parkkipaikallekin kun peruutin...ei tullu kauppoja.
              En tiedä dieselistä mitään,eli mikä huohotinko noin paljon ois öljyä ruiskinut?:think
              Pitääkö manuaalistakin poistaa imusarjan läpät?siitä nyt lukenut että nimenomaan automaateista pitää ne poistaa,mut eikös manuaalistakin???
              Ja toi kokeilemani oli manuaali ja ne tosiaan oli poistettu,miksei siitä löydy tietoa
              Tokihan ne läpät irrotessaan aiheuttaa samanlaista tuhoa manuaaleissakin, joten ehdottomasti ne kannattaa poistaa jos ei halua ajella pelko persiissä!
              Mutta noin vanhoissa (moottorityyppi M57) manuaalivaihteisissa ei ole läppiä ollut tehtaalta lähtiessäkään.
              Tuolta lisää infoa http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                #8
                diesel 330 vai bensa...

                Tänään katsomaan -00 e46 328:a
                Noita vanhempia bemuja on ollu,mut uudempaa näköjään prkl vaikea valita..
                Ja vm -98 328 e36sta jääny traumoja, toivottavasti ei sama tuuri ois ton uudemman kans!
                Kyseisesä 36ssa ei ilmeisesti vaan jako ollu kohallaan,hyppäs hampaalla ja siitä sitten kampiakseli vauhtipyörän juuresta poikki ja hiluja joita irtos sotki vaihelaatikon ymn.
                Eli motti sekä vaihelaatikko tuhoutu täysin.
                Auto ei tuota ennen oireillut muuta kuin sammuili ajossa,tuntu kytkinongelmalta kun kytkintuntumaa mahdoton löytää ja sammuili tosiaan kesken ajon,muistaakseni vaihdetta vaihtaessa siis kytkin pohjassa.
                Kai se on arpapeliä näiden kotteroiden kans aina,328 kuitenkin kestävä moottori siinä kun muutkin R6 pannut..mutta kertokaa toki jos erimieltä
                Last edited by e30_M-tech1; 05-12-2012, 11:32. Reason: jos ny päättäis tän autonetsinnän tähän päivään =D
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎