Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei lämmintä ilmaa sisätilaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kailah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 79
    • rauma

    Ei lämmintä ilmaa sisätilaan

    No niin nyt sit taas ongelma BMW 318ci vm. 2000: ei puhalla lämmintä sisälle(autom.ilmast.), vaikka kone lämpötila normaali niin sisälle haaleaa eli ikkunat ei pysy sulana. Olisiko jollakin tietoa missä vika?. sisäkiertoventtiili näyttäisi toimivan, mutta painetta letkuissa( letkut tuntuvat kovilta, sekä sisälle menevät ja paksu joka tulee täyttökorkin viereen ja syylärille menevä letku kylmä termostaatin jälkeen , termostaatti uusittu kesällä (ei voi kuin ihmetellä miksi termostaatti on 105 asteinen)eli vesi ei kierrä syylärin läpi eikä ilmeisesti sisälle?. Kiitos jo etukäteen jos jollain tietoa missä vika.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Onko siellä tarpeeksi nestettä, ja onko sen pakkasenkesto kuinka paljon?
    Painetta siellä on tarkoituskin olla
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • kailah
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 79
      • rauma

      #3
      Nestettä on ja tulee ulos jos korkin avaa kun tuota painetta on kovasti, kun jäähtyy niin nesteen pinta ok.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8253
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        kuinkas tuo ilmaaminen suoritettiin? ..kuulostaa voimakkaasti ilmavaivaiselle :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • kailah
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 79
          • rauma

          #5
          ilmaus tehtiin kesällä moneen kertaan auton nokka ylhäällä ja cokis pullo vielä syylärin päällä jatkeena. Silloin myös oli tuo sama ongelma mutta noin kolmen ilmaamis kerran jälkeen alkoi tulla lämmintä hyttiin. Pitäisikö taas ruveta tuohon ilmaukseen, voiko sinne taas jostain joku kupla menny?.

          Comment

          • kailah
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 79
            • rauma

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            kuinkas tuo ilmaaminen suoritettiin? ..kuulostaa voimakkaasti ilmavaivaiselle :think
            Pitäisikö tuo ilmaus tehdä alipainelaitteen kanssa??

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Tota.. Kun kirjoitit että vesi ei mee syylärin läpi koska letku on kylmä. No, termari ei ihan hevillä aukeakkaan näillä keleillä.

              Viallinen termarikaan ei pitäisi paljon vaikuttaa siihen kiertääkö vesi sisätilan kennolle vai ei. Voiskohan siellä olla vaikka vesiventtiili paskana? Tai kenno tukossa.

              Originally posted by kailah View Post
              Pitäisikö tuo ilmaus tehdä alipainelaitteen kanssa??
              Se on se "oikea" konsti, siinä missä keulan nostaminen ja kokispullo on patenttiratkaisuja. Molemmilla onnistuu, alipainelaitteella täyttäminen on se idioottivarma konsti mihin tahansa järjestelmään. Kunhan on riittävä nestemäärä valmiina joka sinne imaistaan ja varmasti kaikki ilma imettynä pois.
              Last edited by petrolhead; 23-12-2012, 19:10. Reason: tupla tai jotain
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • kailah
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 79
                • rauma

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Tota.. Kun kirjoitit että vesi ei mee syylärin läpi koska letku on kylmä. No, termari ei ihan hevillä aukeakkaan näillä keleillä.

                Viallinen termarikaan ei pitäisi paljon vaikuttaa siihen kiertääkö vesi sisätilan kennolle vai ei. Voiskohan siellä olla vaikka vesiventtiili paskana? Tai kenno tukossa.


                Se on se "oikea" konsti, siinä missä keulan nostaminen ja kokispullo on patenttiratkaisuja. Molemmilla onnistuu, alipainelaitteella täyttäminen on se idioottivarma konsti mihin tahansa järjestelmään. Kunhan on riittävä nestemäärä valmiina joka sinne imaistaan ja varmasti kaikki ilma imettynä pois.
                Mistähän tuollaisen alipaine/imuritäyttölaitteen saisi halvalla??

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Juubin rojektisivuilla on kuva alipainelaitteesta, avainsana googlelle "jäähdytysjärjestelmän täyttölaite" tai "cooling system tool". Würthin kataloogissa sivu 32, Airlift II, osanumero 0714-55 18. Muiltakin toimittajilta löytyy.

                  Biltema 69€, vaatii paineilmaa.

                  Comment

                  • kailah
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 79
                    • rauma

                    #10
                    Originally posted by MNi View Post
                    Juubin rojektisivuilla on kuva alipainelaitteesta, avainsana googlelle "jäähdytysjärjestelmän täyttölaite" tai "cooling system tool". Würthin kataloogissa sivu 32, Airlift II, osanumero 0714-55 18. Muiltakin toimittajilta löytyy.

                    Biltema 69€, vaatii paineilmaa.
                    ok, kiitos tiedoista

                    Comment

                    • kailah
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2012
                      • 79
                      • rauma

                      #11
                      Originally posted by kailah View Post
                      ok, kiitos tiedoista
                      Hei, onko tietoa voiko tuolla myös tyhjentää ensin vanhat nesteet ulos??:think

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #12
                        Bilteman imurilla ei ainakaan oikeen onnistu. Eikä kyllä muutenkaan vähänkään isompaan koneesen edes nesteiden laitto.

                        Comment

                        • Elevator67
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1338
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Itsellä oli samaa ongelmaa niin selvisi raitis ilmasuodattimien vaihdolla. Oli meinaan sammalta ihan suotanasti niissä. Kl varaosilla oli n60€ pari tuohon e36 ne kaksi pyöreää mallia.. Joissakin on neliön malliset että kannattaa tarkistaa.

                          e46 oli varmaankin kyseessä, siinä sama homma että kahta suodatin versioi taitaa olla, muistaakseni.
                          sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #14
                            Se aktiivihiilisuodin tais KL-Varaosilla maksaa kaikki 26€. Halvempi versio oli vissiin 21€ tjsp - ei suuren suuri investointi. Konepelli auki, tuulilasin tyvestä kolmesta muovipikalukosta kevyt puolikierros auki ja ilmansuotimen suojus nousee poies.

                            Comment

                            • kailah
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 79
                              • rauma

                              #15
                              Originally posted by MNi View Post
                              Se aktiivihiilisuodin tais KL-Varaosilla maksaa kaikki 26€. Halvempi versio oli vissiin 21€ tjsp - ei suuren suuri investointi. Konepelli auki, tuulilasin tyvestä kolmesta muovipikalukosta kevyt puolikierros auki ja ilmansuotimen suojus nousee poies.
                              vaihdettu on suodatin kesällä , eli ei siinä vika. Yritin taas autotallissa ilmata auto kävi tunnin mutta edelleen putki joka menee kajuuttaan on kuuma mutta se mikä tulee ulos on kylmä, eli vesi ei kierrä. Putkiin pääsee käsiksi kun on poistanut nuo raitisilmasuodattimen ja telineet. Aika outo vika kun kesällä oli sama ongelma mutta kuten kerroin niin kovan ilmaamisen jälkeen sain putket lämpimäksi ja lämmintä tuli sisälle ja nyt taas sama ongelma.
                              Mistä nuo kaikki nesteet saa ulos helpoiten jos välipäivinä löytyisi kaupasta täyttölaite ja samalla varmaan kannattaa yrittää kierrättää vettä sisäputkissa?, että näkee onko lämmitin tukossa.:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎