Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 1.9i Jäähdytinnesteen karkailu ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uitto1656
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 3
    • canada

    E46 1.9i Jäähdytinnesteen karkailu ongelmaa

    Tuli ostettua 99 316i bemu ylläriylläri syyläri vikasena ja ongelmaa piisaa.

    No nyt on uusi syyläri paikallansa ja toimikin vallan mainiosti, lämmöt tasasesti puolessavälissä, puhaltaa lämmintä hyvin sisälle eikä tunnu vuotavankan mistään kun aikansa liitoksia paranteli.

    Tänään sitten tuli ajeltua 200km ja toimi hienosti. Mutta auto jäi seisomaan hallin pihaan tunniksi ja kun siitä lähdin niin sytty jäähdytinnesteen taso valo. Auto parkkiin ja sammukssiin ja paisarin korkkia auki, seurauksena se että puskee nesteen paisarista pihale. Tätä ei kumminkaan tapahdu vaikka auto kävis tunnin ilman korkkia. Elikkä nesteet tulee pihalle kun auton on sammuksissa ja korkin avaa.

    Mistä helvetistä tämä johtuu? mikä järjestelmään tekee paineen kun auto ei käy? Paljon puhuttu ilmaus piti ainakin olla kuunnossa kun se eilen moneen kertaan tehtiin..

    Tieto, arvaukset ja veikkauksetkin tervetulleita!

    Kiitos ja kuittaus!
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Siis mikä tässä oli ongelma? Se että jäähdytysjärjestelmä toimii niinkuin sen pitää?
    Eihän se tee mitään painetta jos käytät ilman korkkia...
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • uitto1656
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 3
      • canada

      #3
      Ei kai nesteitten silti kuulu järjestelmästä pois tulla kun avaa paisuntasäiliön korkin?

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        #4
        Kyllä ne tulee, jos järjestelmässä on tavaraa ja kone kuuma.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • uitto1656
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 3
          • canada

          #5
          Täytyy nyt sen verran viä tarkentaa että ei oo kyse mistään 2desistä jonka kyllä ymmärtäisin, vaan nestettä tuli n.3 litraa ulos joka taas ei oo mun mielestä normaalia?

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #6
            Neste voi tulla vaikka kokonaan pihalle jos on tarpeeksi painetta. mm. KTM moottoripyöräni seisoi kerran 20minuuttia tyhjäkäynnillä talvipakkasilla ja ampui korkin taivaisiin ja tyhjensi koko säiliön nesteistä/valo syttyi. Ohjekirjassakin sanotaan, että anna koneen jäähtyä kokonaan, ennen kun menee korkkia availemaan

            Tosin korkkia ei pitäisi saada edes auki jos on kuuma kone ja kovat paineet...
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by ntjt View Post
              Tosin korkkia ei pitäisi saada edes auki jos on kuuma kone ja kovat paineet...
              Eipä sinne nyt niin paljo sitä painetta kery etteikö korkkia jaksais auki vääntää. imo
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • ntjt
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 166
                • Jyväskylä

                #8
                Eikös korkissa ole joku suojamekanismi joka sen jumittaa niin kauaksi aikaa kun paineet laskee siihen pisteeseen, ettei enää ruiki päälle, tämä oma käsitys, mutta voi olla virheellinen.
                Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by ntjt View Post
                  Eikös korkissa ole joku suojamekanismi joka sen jumittaa niin kauaksi aikaa kun paineet laskee siihen pisteeseen, ettei enää ruiki päälle, tämä oma käsitys, mutta voi olla virheellinen.
                  Ei oo jos bemareista on puhe.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎