Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 46 käsijarrun säätö ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville460
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 39
    • tompere

    E 46 käsijarrun säätö ?

    Missä sijaitsee säätö ja onko kuinka iso homma ? Auto on 2003 330d farkku. Kahva tarttee vetää voimalla ylös että jarru alkaa pitää.
    2003 330d Touring M-sport 228 hv/525 Nm
  • mixout
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 454
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by Ville460 View Post
    Missä sijaitsee säätö ja onko kuinka iso homma ? Auto on 2003 330d farkku. Kahva tarttee vetää voimalla ylös että jarru alkaa pitää.
    1. Löysää säätö kahvan päästä
    2. Molemmista takarenkaista pultti pois tai renkaat kokonaan, makuasia
    3. Perä ilmassa etsi säätöruuvi rummun sisältä pultin reiän läpi. MUISTAAKSENI kuskin puolella klo 14 kohdalla ja apparin puolella klo 10 kohdalla. Jos ei löydy niin etsi muistakin kohdista
    4. Säädä riittävän lähelle ja hienosäätö sitten kahvasta.
    5. Totea tulokset. Tuloksena käsijarru joka pitää tai ei pidä. Itsellä ei pidä ja pitää kokeilla seuraavaksi vaihtaa vaijerit ja linkut. Muut osat on jo vaihdettu.
    Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Ei hienosäädetä kahvasta!

      Säätö niin, että vedetään käsijarrukahvaa kolme naksua ylös ja löysätän vaijerit, säädetään kengät päin rumpua niin että käsin ei saa kunnolla pyöritettyä. Kahvan päästä löysät pois vaijereista, mutta ei mitään hienosäätöjä enää täältä, käy vaijereiden päälle ihan turhaan. Jos palat on edes jonkinlaisessa kunnossa, niin pitää tällä säätämisellä! Mä sain mersun käsijarrun pitämään vaikka oli kulutuspinta yhdestä palasta kokonaan irti..
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • mixout
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 454
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by NokiLeka View Post
        Ei hienosäädetä kahvasta!

        Säätö niin, että vedetään käsijarrukahvaa kolme naksua ylös ja löysätän vaijerit, säädetään kengät päin rumpua niin että käsin ei saa kunnolla pyöritettyä. Kahvan päästä löysät pois vaijereista, mutta ei mitään hienosäätöjä enää täältä, käy vaijereiden päälle ihan turhaan. Jos palat on edes jonkinlaisessa kunnossa, niin pitää tällä säätämisellä! Mä sain mersun käsijarrun pitämään vaikka oli kulutuspinta yhdestä palasta kokonaan irti..
        Joo voipi olla, että ovat nuo kuolleet vaijerit itsellä vikana kun tuolla tavalla en saanut pitämään. Tai no, pitää se ehkä viikon verran ja alkaa taas luistamaan. Vaijerit kuolivat varmaan kun aikaisempi omistaja oli säädellyt jarrua vain kahvan päästä.
        Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

        Comment

        • Ville460
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 39
          • tompere

          #5
          Kiitos vastauksista. Onko kahvan säätö auton sisällä vai alustassa, ja sijaitseeko kenkien säätöruuvi siis pyöränpultin reiässä ?
          2003 330d Touring M-sport 228 hv/525 Nm

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            Kahvan säätöruuvit löytyy sisältä, kahvapussin kun ottaa auki niin löytyy. Kenkien säätö tapahtuu tosiaan pyöränpultin reiästä. Jos hiukan viitsii nähdä vaivaa, niin avaa sen takajarrun auki niin näkee mistä on kysymys. Sen jälkeen on helpompi ymmärtää mitä on tekemässä. Mutta lyhyesti asia on kuten mixout asian kertoi, eli kuskin puolella n.klo.14 ja hantin puolella n.klo.10 löytyy tuo säätörulla. Kumpaan suuntaan kiristyy ja kumpaan aukeaa niin ei pysty sanomaan. Kiristimen kun pystyy asentamaan kumminpäin vaan.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Ville460
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 39
              • tompere

              #7
              Tänx mään !
              2003 330d Touring M-sport 228 hv/525 Nm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎