Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 330 Ci -01 / mb54b30 leikkasi kiinni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by Pastori90 View Post
    Itellä automaatti ja ku heitin neutraalille vaihteen ni kierrokset sit hiljalleen aleni ja sammu itestään että ei nyt sit hyvältä näytä..
    Mistä noi koneita kannattaa kattoo?
    Oma auto kuitenki korilta priimakunnossa niin saattaa olla että uuden moottorin voisikin hommata.
    Eli rupesi hyytymään ja savutti perkeleesti, sitten laitoit N:lle josta kierrokset putosi hiljalleen nolliin?

    Jos noin, niin otat uudet tulpat tallille, pyöräytät koneen tyhjäksi öljystä, putsaat kannesta lähtevän huohotinputken ja laitat heti tilaukseen talvimallin huohottimen. Sitten vain kovaa ajoa. Ei tarvitse etsiä koneita eikä pelätä kieroja kankia, ne on edessä vasta jos kone rysähtää veto päällä lukkoon
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Pastori90
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 20
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Eli rupesi hyytymään ja savutti perkeleesti, sitten laitoit N:lle josta kierrokset putosi hiljalleen nolliin?

      Jos noin, niin otat uudet tulpat tallille, pyöräytät koneen tyhjäksi öljystä, putsaat kannesta lähtevän huohotinputken ja laitat heti tilaukseen talvimallin huohottimen. Sitten vain kovaa ajoa. Ei tarvitse etsiä koneita eikä pelätä kieroja kankia, ne on edessä vasta jos kone rysähtää veto päällä lukkoon
      Juui näin kävi! Sanasta sanaan. Huomenna olisi edessä meno tallille ja vahinkojen tutkiminen

      Comment

      • jiipee-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 655
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Pastori90 View Post
        Juui näin kävi! Sanasta sanaan. Huomenna olisi edessä meno tallille ja vahinkojen tutkiminen

        Selvisikö vahingot?

        Comment

        • Pastori90
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 20
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by jiipee- View Post
          Selvisikö vahingot?
          Pajalla vielä. Tänää kuulema pitäisi vielä jotain selvitä

          Comment

          • Pastori90
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 20
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Pastori90 View Post
            Pajalla vielä. Tänää kuulema pitäisi vielä jotain selvitä
            Tuomio tuli juuri.
            Kone pyörii hyvin mutta öljyä on kyllä joka puolella.
            Huohottimen jäätyminen on siis diagnoosi

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Pastori90 View Post
              Tuomio tuli juuri.
              Kone pyörii hyvin mutta öljyä on kyllä joka puolella.
              Huohottimen jäätyminen on siis diagnoosi
              Näin varmasti, mutta älä nyt tässä vaiheessa edes haaveile uudesta koneesta, sillä näitä nyt tapahtuu kymmenille ko.koneille jatkuvasti ja kyllä ne siitä 9 kymmenestä herää ihan normaalisti tulille.
              Savun määrä on toki melkoinen kun saat sen käymään, mutta tuskin siinä koneessa nyt sentään mitään rikki on(m52tu/m54 kestää lähes mitä tahansa).

              Comment

              • Pastori90
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 20
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Näin varmasti, mutta älä nyt tässä vaiheessa edes haaveile uudesta koneesta, sillä näitä nyt tapahtuu kymmenille ko.koneille jatkuvasti ja kyllä ne siitä 9 kymmenestä herää ihan normaalisti tulille.
                Savun määrä on toki melkoinen kun saat sen käymään, mutta tuskin siinä koneessa nyt sentään mitään rikki on(m52tu/m54 kestää lähes mitä tahansa).
                Sieltä ihmeteltii että miten voi sylintereihin päästä öljyä
                Jokaisesta sylinteristä imettiin öljyä pois ja tulpat putsattiin.
                Nyt seuraava vaihe on lyödä osat kiinni ja kokeilla mitä käy.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Pastori90 View Post
                  Sieltä ihmeteltii että miten voi sylintereihin päästä öljyä
                  Jokaisesta sylinteristä imettiin öljyä pois ja tulpat putsattiin.
                  Nyt seuraava vaihe on lyödä osat kiinni ja kokeilla mitä käy.
                  Eiköhän se siitä herää.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by Pastori90 View Post
                    Sieltä ihmeteltii että miten voi sylintereihin päästä öljyä
                    Jokaisesta sylinteristä imettiin öljyä pois ja tulpat putsattiin.
                    Nyt seuraava vaihe on lyödä osat kiinni ja kokeilla mitä käy.
                    No ennenkaikkiea uusi nyt ne kaikki huohotinhilut jokatapauksessa!
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      #25
                      Cell tuolla jo kertokin tarkalleen, että isompaan vaurioon ei juuri ole edes mahdollisuuksia, jollei moottori sammu kuin seinään. Jonkun japsin kanget voi startilla saada käyriksi, mutta ei BMW:n.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by suppari View Post
                        Cell tuolla jo kertokin tarkalleen, että isompaan vaurioon ei juuri ole edes mahdollisuuksia, jollei moottori sammu kuin seinään. Jonkun japsin kanget voi startilla saada käyriksi, mutta ei BMW:n.
                        Eikä varsinkaan m52/m54 koneesta.
                        Vaurio käytännössä syntyy vasta kun motarilla ajetaan +2000rpm ja hyytymisestä ja pilvestä huolimatta ei hellitetä ja alakerrasta loppuu totaalisesti öljy(harvinaista).
                        Startilla ei kyllä saa näistä koneista kiertokankia solmuun.

                        Comment

                        • Pastori90
                          Newbiemmer
                          • Dec 2011
                          • 20
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eikä varsinkaan m52/m54 koneesta.
                          Vaurio käytännössä syntyy vasta kun motarilla ajetaan +2000rpm ja hyytymisestä ja pilvestä huolimatta ei hellitetä ja alakerrasta loppuu totaalisesti öljy(harvinaista).
                          Startilla ei kyllä saa näistä koneista kiertokankia solmuun.
                          Eilen illalla lyötiin osat vielä kiinni ja hyvin kuulema lähti käyntii heti avaimesta kääntämällä
                          Savu oli vaan melkoinen että ei pystynyt kauaa pitämään käynnissä tallissa mutta tasasesti kävi joten nyt näyttää siltä että menee vaan huohotinhärpättimet vaihtoon !
                          Saako noita varaosiana vai joutuuko ostamaan alkuperäisosina?
                          Last edited by Pastori90; 26-01-2013, 09:23.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            No eipä paljoa kannata edes tarvikkeena etsiä, alkuperäistä suosiolla. Ja laita samantien sitten eristettynä versiona separaattori + letkut.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Pastori90 View Post
                              Saako noita varaosiana vai joutuuko ostamaan alkuperäisosina?
                              Laita alkuperäisiä ja vaihda sitten kaikki osat eikä vain huohotin ja yksi putki, olikos siinä 4 putkea mitkä kaikki saa eristettynä. Ja saikos tuon kaiken yhtenä pakettina halvemmalla kuin erikseen..? Tuosta on täällä ollut juttua ja osanumero paketille. Jatkossa kannattaa myös tukkia "munuaiset" talven ajaksi.

                              Mites muuten venttiilikopan tiiviste, pitäiskö sekin vaihtaa? Tuossahan ei kai öljyt tullut sieltä ulos mutta onko se silti enää täysin kunnossa?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #30
                                Juu toki kantsii venakopan tiivarit vaihtaa jollei ole vaihdosta tietoa ja tarkistaa samalla kaikki imuletkut + imusarjan tulpat, kuitenkin riekaleina jossei ole vaihdettu.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎