Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia e46 316i/318i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleV
    Newbiemmer
    • Jul 2003
    • 15

    Kokemuksia e46 316i/318i?

    Elikkäs tuollaisia otsikon mukaisia pelejä on tullut hieman katteltua ja kysymykset kuuluukin, että onkos ihmisillä tietoa mitä hyvää/huonoa kyseisissä peleissä olisi?

    Lähinnä on tullut katseltua vm. -99 e46 318i sekä 316i. Ovatkos toimivia pelejä? Onko jotain lasten tauteja jne. Onko kone millainen? Paljonko tuollainen 1.9 litrainen hörppää sadalla ja sellaista.
    Ovat kumminkin jonkun hintaisia joten jos jossain kyseisessä vuosimallissa on jotain mitä pitäisi varoa niin olis kiva tietää.

    Joten jos jotain olleellista noista pitäisi tietää niin olkaatten kiltit ja kertokaa!

    Ja tattis jo etukäteen!
  • Kulmala
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 191
    • Rovaniemi

    #2
    Itse ajeleskelen -02 vuosimallin e46:sella. Tuossa ei mitään vikaa ole ollut. ja muutenkin jämäkän tuntunen ajettava, ei ollenkaan huono valinta. Vaikka tehoja ei mitenkään mahottomasti ole mut vääntöjä silti ihan kivasti, normaali ajoon.
    Mut kun kattelet, niin tarkista edestä nivelet. Rattia vähän linkkuun ja jalalla voimakkaasti edestäpäin "Nytkytät" rengasta. Aika monessa oli tuota väljyyttä. jopa -03vm:n autoissa. Aika useassa mitä kattelin oli tuota ongelmaa.
    Audi A4 Avant 1.8T
    BMW e46 -02

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #3
      No sellaista kokemusta on 316i 1.9:stä, että juurikin nuo etutukivarret on kuluvaa kamaa. Toinen juttu mikä kannattaa tarkistaa on termostaatin kotelon tiiveys. Jäähdytinnestettä menee pikkuhiljaa ja sitten jonain päivänä nesteet ei enää pysy sisällä. Muutaman satasen hommiahan nuo ovat, mutta kumminkin. Muuten kyllä auton huoltokustannukset ovat pysytelleet hyvin alhaisella tasolla, kun huoltoväli on siinä 25tkm:n paikkeilla. Huollossakaan ei ole mitään ihmeellisempiä toimenpiteitä. Kulutuskin on kohtalaista varsinkin matka-ajossa, mutta sekalaisessa ajossa ollaan lähempänä 10 l/100 km tasoa.

      Kohta kuusi vuotta vanhana ja yli 100 tkm ajettuna autossa on säilynyt tietty laadukkuus ja jämäkkyys. Ikä ei autossa tunnu, kyllä tämä halvinkin malli on Bemari. Tokikaan suorituskyky ei ole mikään räjähtävä, mutta perus-seatti kuski kehui koneen vääntöä. Suorituskyvyn arviointi on siis suhteellista.

      Comment

      • VilleV
        Newbiemmer
        • Jul 2003
        • 15

        #4
        Kiitoksia tähän mennessä tulleista kommenteista!

        Mitenkäs nuo etutukivarret, eikai niitä nyt sentään joka vuosi tartte vaihdella? Meinaan kun meikäläisellä aiemmin ollut e36:nenkin yli 200 tonnia ajettuna ei oireillut tukivarsista millään lailla.
        Eli onko teillä vielä heittää jotain kilometrimääriä missä nuo tukivarret yleensä alkavat oireilla tai että montako kilsaa ne aina kestävät?

        Comment

        • Kulmala
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 191
          • Rovaniemi

          #5
          En usko että ihan joka vuosi nuita tukivarsia tarvii vaihdella.
          Tuossa tuli vielä mieleen sellasta että joskus lämpimänä tai pitkää matkaa kun on ajanut ja pysähtyy autolla, meinaa moottori tiputtaa kierroksia tuonne 500-600 nurkilta 900 humpaa sitä väliä. Kaverilla oli Audissa kyseinen ongelma, enkä kuollaksenikaan muista mikä siinä oli. mut 400€ makso uus osa. otan selvää kunhan muistan tuosta.

          Tuossa "pvm" totesi kans että kulutus on yllättävän alhainen takavetoiseksi. vaihtoehtona kun autoa Hankittiin oli samanikäluokan VW Passat. Kulutuksen osalta Passat oli isompi ruokanen samoin Audi oli aika lailla samaa luokkaa. WAG-konserniin Turbo koneisiin on Bemarissa huomattavasti paremmat alaväännöt.
          Audi A4 Avant 1.8T
          BMW e46 -02

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Originally posted by Kulmala
            Tuossa "pvm" totesi kans että kulutus on yllättävän alhainen takavetoiseksi.
            Mikähän logiikka tuossa piti olla...taisi olla ajatuskatkoksia kirjoittajalla...

            Comment

            • Kulmala
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 191
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Lanttu
              Mikähän logiikka tuossa piti olla...taisi olla ajatuskatkoksia kirjoittajalla...
              Töiden jälkeen väsyynenä kirjottelin, ajatus härö tuli. eikä voi muistaa mitä alunperin tarkotin Toden näkösesti jotain pöljää mitä väsyneenä tulee mieleen
              Audi A4 Avant 1.8T
              BMW e46 -02

              Comment

              • kirves
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 30

                #8
                Originally posted by Kulmala
                En usko että ihan joka vuosi nuita tukivarsia tarvii vaihdella.
                Tuossa tuli vielä mieleen sellasta että joskus lämpimänä tai pitkää matkaa kun on ajanut ja pysähtyy autolla, meinaa moottori tiputtaa kierroksia tuonne 500-600 nurkilta 900 humpaa sitä väliä. .
                Minulla oli myös omassa moinen tyhjäkäyntiongelma. Moottorissa on kierrostunnistin joka hajoaa jossain vaiheessa. Saattavat antaa takuuseen
                uuden huollossa jos viitsii ruinata.

                Tukivarret taas kestävät suomen teillä noin 40000km. Riippuu tietenkin myös siitä missä ajelee. Jos ajaa joka päivä mukulakivikadulla, niin kestää vähemmän.

                Comment

                • kirves
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 30

                  #9
                  Bemarin tehtaalta on tullut jo 3 eri tukivarsimallia e46:n.

                  Comment

                  • CdM
                    Newbiemmer
                    • Dec 2004
                    • 8

                    #10
                    vikoja löytyy... 316i 148tkm -99

                    Koitin niitä aika monisanaisesti listatakin, mutta kone hassas sen bittiavaruuteen... nyt lyhyesti:

                    Tukivarret vaihdettu (1000e, takuisiin)
                    keskipönttö ja katti vaihdettu (1000e, takuisiin)
                    Imusarjan suutin vaihdettu tyhjäkäynnin pumppauksen vuoksi (200e, auttoi =)
                    Etu kallistuksen vakaaja vaihdettu (200e)
                    Lampun pesimet rivahti. vissiin helppo korjata, mutta hyvin on pärjätty ilmankin.
                    jäähdytysneste vuoto letkuliittimessä rintapellin välissä (vaikee löytää)
                    1kk sitten sytty Airbagin valo. huollossa karjasivat 2,5h, ja sehän autto kokonaiset kaksi tuntia. Valo sytty uudestaan. Vika ilmeisesti repsikan istuimen tunnistusanturissa (atviolta osat ja työt n. 250e). En oo vielä viittiny korjauttaa.

                    Aika paljo mahtuu 3 vuoteen ja 50tkilometriin. Silti oon autoon suht tyytyväinen... Hidas, mutta hyvä ajettava. En vaihda! ...paitsi ehkä toiseen bimmeriin...

                    Comment

                    • Sjösse
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 33
                      • Helsinki

                      #11
                      Mullakin sytty toi airbagvalo.. joku tunnistinmatto siel on paskan.. menee takuuseen=)
                      People like you are the reason people like me nee medication!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎