Tehty täys iskariremppa viime kesänä eteen ja taakse. Eteen tuli bmw:n orkkis m-sport iskarit ja taakse bilsteinin vastaavat. Takaa olin kuulevinani jo kesällä pientä kolinaa, mutta vasta nyt talvella se on voimistunut. Kolisee pienissä, terävissä töyssyissä ylös joustaessa. Osat asennettiin vianorilla, kaikki on tarkastettu kahteen kertaan eikä mitään vikaa, väljää löydy mistään. Puslatkin kunnossa, mutta kolina kuuluu edelleen. Mekaanikkokin kävi takapenkillä istumassaja kuuntelemassa ajon aikana ja totesi sen tulevan pyöräkotelon suunnalta. Tuleeko kellään mieleen vastaavaa tai että mikä v... tuossa nyt on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bilstein takaiskarit kolisee
Collapse
X
-
Originally posted by Wille330 View PostTehty täys iskariremppa viime kesänä eteen ja taakse. Eteen tuli bmw:n orkkis m-sport iskarit ja taakse bilsteinin vastaavat. Takaa olin kuulevinani jo kesällä pientä kolinaa, mutta vasta nyt talvella se on voimistunut. Kolisee pienissä, terävissä töyssyissä ylös joustaessa. Osat asennettiin vianorilla, kaikki on tarkastettu kahteen kertaan eikä mitään vikaa, väljää löydy mistään. Puslatkin kunnossa, mutta kolina kuuluu edelleen. Mekaanikkokin kävi takapenkillä istumassaja kuuntelemassa ajon aikana ja totesi sen tulevan pyöräkotelon suunnalta. Tuleeko kellään mieleen vastaavaa tai että mikä v... tuossa nyt on?
-
-
Bilstein/Sasch
Bilsteinin iskarit tuntuu olevan melkosta kuraa tai ainakin laatu heittelee Nyt jo kahdesti vaihdettu taakse vakio-bilsteinit kolmen vuoden aikana. Eka kerralla pisti yhdestä mehut pihalle ja toisen vaihdon tein nyt tammikuussa ennen 2 v. takuuajan umpeen menemistä, kun takaa rupesi talven tullen kolina lisääntymään. Vaihdolla kolinat hävisivät, mutta tulevina päivinä ne tulivat takaisin. Vian selvittely jatkuu ensi kuussa. Mutta joka tapauksessa vaihdon jälkeen ero 2 v. vanhoihin oli melkoinen! Pian ne iskarit vain menevät huonommaksi. Nähtäväksi jää mitä maahantuoja niiden kunnosta sanoo.
Eteen vaihtui vuosi sitten Saschit, tosin ne tuntuu olevan vielä kuosissaBMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Vaihdatin viime syksynä 320d touringiin takaiskarit väljähtyneiden tilalle. Korjaamo olisi oletuksena asentanut juuri Bilsteinit, mutta alkuperäistä kunnioittaen asennutin Sachs:t (Super Touringit). Ainakaan perstuntumalla en ole vielä todennut ongelmia, mutta ei varmaan ole pahitteeksi vilkaista mahdollisen vuodon varalle. Pakkastalvi ja Suomen tiet osaa olla julma yhdistelmä.-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Kolina loppui takana kokonaan, kun vaihoin vasemman puolen takaiskarin ylätukilaakerin. Löytyy jopa Meyle HD vahvistettua mallia.nykyiset
e70 x5 3.0sd M-sport -09
e70 x5 m50d -13
ex. f25 x3 30d M-sport -12
ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
ex. e60 525ia M-sport -06
ex. e61 530da touring -05
ex. e46 330d touring M-sport -02
ex. e39 535ia -97
ex. e34 525i -91
Comment
-
-
Just.. no hyvä tietää. Iskareita vähän tässä itsekin arvelin, koska kaikki muu on jo tutkittu eikä vikaa missään. Hetihän toi saakelin kolina alkoi kuulumaan, kun kelit syksyn jälkeen kylmeni. Taisi kuulua jotain pientä kolinaa jo alkusyksystä. Sachseistako oli jengillä hyviä kokemuksia? Kyllähän se on niin, että, vaikka se takuuaika olisikin sen 6kk, niin heti takuun päättymisen jälkeen, jos tuote havaitaan vialliseksi, niin sen on myyjä velvollinen korvaamaan. EU- direktiivi.. jos nyt jotain hyötyä on EU:sta ollut..
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista..BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Comment
-
-
Jatkoa
seuraa... elikkäs iskarit pelittää hyvin, mutta keinuvarsien puslat ym. puslia ihan vitusti.. olivat kaikki paskana, lisäks tasauspyörästön eli sen takamurikan kumi revennyt. Hintaa tulee töineen n.830e. Eikä siinä vielä kaikki: jottei kävisi tylsäksi ja ohjausteh.nesteet valuisi pitkin pitäjiä ihan kohta, saan vaihdattaa paskaksi menneen hammastangon hintaan n.880e. Tämä kaikki parin kk sisään. Saattais nyt olla, että jäi ekaks ja vikaks bemariks tää kosla.BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Comment
-
-
Tule hakemaan multa 200tkm ajattu hammastanko Akaasta. Hintaa vaikka 250€. Ollut 2003 320 dieselissä. Vaihdoin koska luulin ajettavuusongelmien johtuvan siitä, mutta ei kummentunut vaihtamalla. Voidaan siis olettaa, että tuo on ehjä. Käsittääkseni hammastanko ei ole kulutustavaraa.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
Comment