Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d öljypumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    320d öljypumppu

    Eli vika on seuraava, tasakaasulla ajettaessa öljyvalo vilkkuu punaisena, palaa joskus pidempiä aikoja ja joskus välähttää. Kaasua poljettaessa sammuu. Vika ilmeni tänään. Olisko vika öljypumpussa? Suodatin on fixusilta joku ruotsalainen ja öljyinä tb diamondit. Vaihdettu 10tkm sitten. Auto on tehottomammalla 100kw koneella. Mistähän löytäisin tarvikepumpun, jos vika todellakin siinä on. Googlesta en löydä tai en osaa etsiä. Jos joku tietävämpi osais avustaa niin olisin kiitollinen.

    lisättäköön vielä, että myös anturi ja sulanut johto mahdollisia. Topicin avasin, koska toivon, että joku muu olisi kokenut joskus saman ja osaisi heittää vastauksen nopeasti. No aamulla konepeltiä ilmaan.
    Last edited by ntjt; 26-01-2013, 00:32.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Katsoppa tuota threadia: KLIK. Vaikka onkin bensakoneelle, niin pätee samoin tälle. Tyhjäkäynnillä vähintään 0.5 bar.

    Vaihtoehdot siis: öljyn paineanturi, öljysuotimen kannen tapin tiivisteet tai öljypumppu.

    Tarkistaisin kylmästä koneesta ensin tuon suotimen kannen tiivisteet eli osat 4 ja 5 täältä: KLIK.

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #3
      ajelin tuossa semmosen pakollisen 100km ajon yön aikana ja mennessä valo paloi miten tahtoi, kovemmilla kierroksilla sammui. Nyt tullessa takaisinpäin syttyi öljyvalo vasta kun moottorin lämmöt näytti normaalia, ei ylimääräisiä nakutuksia tai ääniä. Pari kertaa huomasin vakkarilla ajettaessa nytkähdyksen tasaisella tiellä joka muistutti kovasti viime kesänä sulanutta maf anturin johto -ongelmaani, nytkähdys ei ollut yhtä kova vaan pikemminkin pieni nykäisy/tehohäviö. Aamulla konepelti ylös ja johtojen sekä tuon korkin läpikäynti. Paska homma sinänsä, että tarvitsen autoa jatkuvasti ja sunnuntaina pitäisi ajaa 200km kotiin...
      kiitos vinkeistä ja eikun tutkimaan!
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • ntjt
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 166
        • Jyväskylä

        #4
        nyt tutkittuani, en löydä tuota pienempää orengasta mistään tuosta öljynsuotimen korkista... olisko mennyt kiertoon sekaan? senhän kuuluisi olla tuossa alimmassa lovessa??? jos se pumppu olisi hajalla, niin autohan ei olisi kestänyt 100km ajoa...(?)

        lisää tutkimustyötä, oil pressure switch (eli öljynpaineanturi?) http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=11&fg=30 osa 8. on aivan öljyn kastelema, forumia selaillessa tämä olis siis yksi syy lisää epäillä anturia.
        Pitää maanantaina hommata o-rengas ja uusi anturi ja päivitellä sitten lisää tänne.

        ja sori tuplapostaus, puhelimella ei edit linkki toiminut aikaisemmin.
        Last edited by ntjt; 26-01-2013, 13:05. Reason: lisätietoa ongelmasta
        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9099
          • Oulu

          #5
          Todennäköisesti o-rengas on rikkoutunut asentaessa ja mennyt öljypohjaan. Uusi o-rengas (7,0x2,5 mm) tilalle ja testaamaan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #6
            vielä kysymys, uskaltaako ajaa? Pitää päästä liikkumaan... kuten aiemmin sanoin, kesti valon palaessa tuon 100km ajon, jos öljynpainetta ei olisi niin olishan se ekan 50km jälkeen leipassu kiinni?

            e: öljynputsari täyttyy komeasti öljystä, että ei se pumppu ainakaa hirveän huonossa kunnossa ole, o-renkaat öaitoin alkuperäset tuohon putsarin korkkiin, mutta valo palaa. Vieläku olis työkalut tuon anturin vaihtamiseen. Paljonkohan se kustantais jossain huollossa napata vanha irti ja uus tilalle...
            Last edited by ntjt; 28-01-2013, 15:28.
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            • N.u.t
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 202
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by ntjt View Post
              vielä kysymys, uskaltaako ajaa? Pitää päästä liikkumaan... kuten aiemmin sanoin, kesti valon palaessa tuon 100km ajon, jos öljynpainetta ei olisi niin olishan se ekan 50km jälkeen leipassu kiinni?
              Jos vika on ainoastaan anturissa, niin silloin voi ajaa. Muutoin ei.

              Comment

              • ntjt
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 166
                • Jyväskylä

                #8
                Nojoo, ongelmat selvitetty, pistetäänpä pieni yhteenveto mitä tapahtui ja mitä tehtiin.

                Eli öljyvalo alkoi aluksi palamaan miten tykkäsi, sammui välillä hetkeksi ja syttyi taas joksikin aikaa. Tutkimus alkoi öljynsuodattimesta, vaihdoin putsarin ja huomasin, että alin o-rengas oli hävöksissä. Uudet tiivisteet ym ja pyöräytin vähän startilla moottoria öljynputsari auki, täyttyi iloisesti ja ...hieman... roiskui, eipä ollut pumpussa hirveesti vikaa. Valo paloi edelleen tiivisteiden vaihdon jälkeen. Hain 5.5eurolla motonetistä öljynpaineanturin ja vaihdoin sen, nyt ei pala enää. Eli anturi oli sökö. Öljyt vielä vaihdoin 5w40 teboil diamondiin. Öljynvaihto auttoi savutukseen, oli ilmeisesti hieman liikaa lorahtanut edellisellä vaihtokerralla.

                Mutta siis, Öljynpaineanturin vika.

                Kiitos kaikille avustaneille!
                Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎