Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330da Turbo-ongelmaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temeh
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 10
    • Pori

    E46 330da Turbo-ongelmaa??

    Tervehdys!
    Tänään tuli palattua muutaman VW vuoden jälkeen takaisin bemareihin. Tein juuri kaupat -02 330da M-Sport 2 touringista. Kilometrejä on takana 230-tuhatta. En ilmeisesti antanut koeajolla tarpeeksi lämää autolle kun huomasin vasta kotiin ajellessa satasen alueella konehuoneesta tulevan ylimääräisiä pihinöitä.

    Eli... Auto kulkee ja toimii normiajossa ihan moitteetta. Hieman pisti vain korvaan kiihdytellessä turbon aika kova ääninen pihahtelu. Ihan kuin dumppi päästäisi paineita pihalle. Ongelma tulikin vasta kun lähdin ohittamaan satasen alueella toista autoa ja painoin kaasun ihan pohjaan. Yhtäkkiä tuntui, että veto hävisi johonkin ja kuului aika kova suhina. Ihan kuin ahtopaineet olisivat karanneet johonkin. Heti kun kaasua hölläsi niin pihinä loppui ja veto palasi

    Turbon kanssa näissä on ilmeisesti ollut jotain ongelmia yleisemminkin kun monissa myynti-ilmoissa lukee, että turbo vaihdettu.
    Vai onko mahdollista, että jossakin vain joku liitos tai putki alkaa falskaamaan kun ahdot nousee?
    Täytyy nyt toivoa etten käsiäni ihan p*skaan ole laittanut
    330da M-Sport2 -02
    *ex 116i -07*
    *ex 320i -96*
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8232
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Temeh View Post
    Tervehdys!
    Tänään tuli palattua muutaman VW vuoden jälkeen takaisin bemareihin. Tein juuri kaupat -02 330da M-Sport 2 touringista. Kilometrejä on takana 230-tuhatta. En ilmeisesti antanut koeajolla tarpeeksi lämää autolle kun huomasin vasta kotiin ajellessa satasen alueella konehuoneesta tulevan ylimääräisiä pihinöitä.

    Eli... Auto kulkee ja toimii normiajossa ihan moitteetta. Hieman pisti vain korvaan kiihdytellessä turbon aika kova ääninen pihahtelu. Ihan kuin dumppi päästäisi paineita pihalle. Ongelma tulikin vasta kun lähdin ohittamaan satasen alueella toista autoa ja painoin kaasun ihan pohjaan. Yhtäkkiä tuntui, että veto hävisi johonkin ja kuului aika kova suhina. Ihan kuin ahtopaineet olisivat karanneet johonkin. Heti kun kaasua hölläsi niin pihinä loppui ja veto palasi

    Turbon kanssa näissä on ilmeisesti ollut jotain ongelmia yleisemminkin kun monissa myynti-ilmoissa lukee, että turbo vaihdettu.
    Vai onko mahdollista, että jossakin vain joku liitos tai putki alkaa falskaamaan kun ahdot nousee?
    Täytyy nyt toivoa etten käsiäni ihan p*skaan ole laittanut
    turbo nyt on kaukana ikuisesta. kestää aikansa ja sitten hajoaa, oli auto mikä tahansa, kuluva osa.

    tuo ongelma kyllä kuulostaa irronneelta ahtoputkelta mutta sillon sen pitäs olla aika laiska koko ajan :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Temeh
      Newbiemmer
      • Feb 2013
      • 10
      • Pori

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      tuo ongelma kyllä kuulostaa irronneelta ahtoputkelta mutta sillon sen pitäs olla aika laiska koko ajan :think
      Täytyy huomenissa käydä ainakin kaikki ahtoputkien liitokset läpi. Epäilen, että siellä mikään ainakaan kokonaan on irti koska auto kulkee muuten ihan hyvin. Ainoastaan lämä pohjassa suhisee pahasti.
      Voihan se olla, että vasta kun ahdot nousee tarpeeksi korkealle niin joku paikka alkaa vuotamaan :think
      330da M-Sport2 -02
      *ex 116i -07*
      *ex 320i -96*

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Temeh View Post
        Voihan se olla, että vasta kun ahdot nousee tarpeeksi korkealle niin joku paikka alkaa vuotamaan :think
        Näistähän on niitä muovisia imusarjoja haljennut, sopisi oireisiin?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3142
          • Tampere

          #5
          Oliko M57 vai M57N (eli M57TU)? Alkuvuoden autot on kaikki M57:aa, loppuvuodesta valmistettu voi olla jompi kumpi.

          M57:ssä näyttäis RealOEM:n mukaan ahtoputket olevan useammassa palassa, vuotokohtia on mistä valita.

          Comment

          • Temeh
            Newbiemmer
            • Feb 2013
            • 10
            • Pori

            #6
            Originally posted by MNi View Post
            Oliko M57 vai M57N (eli M57TU)? Alkuvuoden autot on kaikki M57:aa, loppuvuodesta valmistettu voi olla jompi kumpi.

            M57:ssä näyttäis RealOEM:n mukaan ahtoputket olevan useammassa palassa, vuotokohtia on mistä valita.
            184hv ja 2920cm3 eli kyllä se tuo M57 on. Vähän työpäivä tänään venui joten en ehtinyt vielä sen enempää vikaa tutkimaan. Mutta tänään ajellessa sitä testailin niin kyllä sieltä aina enemmän kaasua antaessa kuuluu aika voimakas viheltävä ääni (tiedän kyllä millaista vihellystä turbo normaalisti pitää) Ja tuo on paljon kimeämpi pihinän ja vihellyksen sekoitus...
            330da M-Sport2 -02
            *ex 116i -07*
            *ex 320i -96*

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9080
              • Oulu

              #7
              Ahtoletkujen lisäksi kannattaa tosiaan imusarja tutkailla etenkin pitkästä saumasta öljytikun kohdilta.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • baku
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 345
                • Kausala

                #8
                Mulla teki lähes samaa kun oli ahtopaineen säädin rikki. Oli silleen rikkoutunut, että turbon kellolla oli täydet alipaineet koko ajan. Vihellys nousi kierrosten noustessa ja kaasua antaessa vähän pitemmän matkan heitti lopulta ylipaineen takia nilkutustilaan, jossa ei enää kulkenut juuri minnekään.
                F20 116d
                E63 645
                E28 528
                F30 320d x-drive
                F31 335d x-drive

                ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                KTM 1290 Super Adventure
                K1200S
                ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                Comment

                • Temeh
                  Newbiemmer
                  • Feb 2013
                  • 10
                  • Pori

                  #9
                  Kiitoksia vinkeistä
                  Täytyy nyt käydä nuo putket/liitokset ja imusarja läpi ja jos ei mitään löydy niin sitten ihmetellä sitä ahtopaineen säädintä.
                  Minkähän hintainen se säädin mahtaa olla?
                  330da M-Sport2 -02
                  *ex 116i -07*
                  *ex 320i -96*

                  Comment

                  • baku
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 345
                    • Kausala

                    #10
                    Säädin taisi olla marmorilla jossain 120-150e. Säädin on sama kuin EGR:ässä, eli tarvittaessa nuo voisi vaikka vaihtaa ristiin. Jos EGR:än tulppaa, niin sen säätimen kunnollakaan ei ole enää mitään merkitystä. EGR:än säätimeen voi kyllä olla vähän ikävä päästä käsiksi irrottamatta imusarjaa.
                    F20 116d
                    E63 645
                    E28 528
                    F30 320d x-drive
                    F31 335d x-drive

                    ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                    KTM 1290 Super Adventure
                    K1200S
                    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎