Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 318i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teeemuh
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 8
    • Finland

    Bmw e46 318i

    Terve! Uutena btcf:n käyttäjänä ennyt oikein varma ole että mihin kyseisen kirjoituksen kirjoitan, mutta kirjoitan sen nyt tänne.

    Elikkä olen menossa kattomaan tommost e46 318i bemarii yksityiseltä myyjältä. Autolla on ajettu n.240tkm. Millaisia asioita kannattaisi paikan päällä katsoa tai millaisia asioita tämmönen tavallinen henkilö osaisi tutkiskella? Sen verran tiedän että jarruttaessa ratti ravistaa vähän, ilmeisesti jarrulevyt ja palat vaihtoon? Ja moottorin lämpötila-anturi sökönä myös, ei vissiin sekään sen kalliimpi vaihdattaa ole..

    Kaikki neuvot ovat tervetulleita!!
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3142
    • Tampere

    #2
    Vuosimalli auttaisi, valmistuskuukausi vielä enemmän.

    Todennäköisesti ravistaminen tulee laahavista etujarruista. Jarrut huollettava tai liukutapit+holkit vaihdettava. Jarrulevyt + palat tietysti vaihtoon. Saattaa mennä, jollei ole koskaan vaihdettu, myös alatukivarret + takapusla vaihtoon. Jarrulevyissä syvät urat tarkoittavat kulumista, vaihto edessä.

    Vesipumppu + termostaatti ovat kuluvaa tavaraa, hihnat ja hihnapyörät myös. Pitää olla kuitti vaihdoista tai varautua vaihtamaan itse.

    Kolinoita ei saisi kuulua ajossa täristäessä. Jos ei ole koiranluita/vakaajan puslia vaihdettu niin ovat juuri menossa vaihtoon. Sama koskee iskareita.

    Moottorissa valvetronic kaivannee huoltoa, tutki foorumia.

    Comment

    • Teeemuh
      Newbiemmer
      • Feb 2013
      • 8
      • Finland

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Vuosimalli auttaisi, valmistuskuukausi vielä enemmän.

      Todennäköisesti ravistaminen tulee laahavista etujarruista. Jarrut huollettava tai liukutapit+holkit vaihdettava. Jarrulevyt + palat tietysti vaihtoon. Saattaa mennä, jollei ole koskaan vaihdettu, myös alatukivarret + takapusla vaihtoon. Jarrulevyissä syvät urat tarkoittavat kulumista, vaihto edessä.

      Vesipumppu + termostaatti ovat kuluvaa tavaraa, hihnat ja hihnapyörät myös. Pitää olla kuitti vaihdoista tai varautua vaihtamaan itse.

      Kolinoita ei saisi kuulua ajossa täristäessä. Jos ei ole koiranluita/vakaajan puslia vaihdettu niin ovat juuri menossa vaihtoon. Sama koskee iskareita.

      Moottorissa valvetronic kaivannee huoltoa, tutki foorumia.
      Elikkä siis auto on vuosimallia -98 ja ensirekisteröinti tehty elokuussa.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎