Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heikko moottorijarrutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paukku125
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 23
    • Oulunsalo

    Heikko moottorijarrutus

    Kertokaa viisammat onko ihan normaalia. Eli moottorijarrutuksella tuntuu että vauhti ei paljoa hidastu. Muistaakseni ennen on ollut voimakkaampi tuo vauhdin hiljentyminen. Oon nyt jonkun aikaa mittaillut kulutuksia sillain että ajanut risteyksiin moottorijarrutuksella ja mitannut kulutuksen. Sitten tehnyt toisella tankilla että kytkin pohjassa tullut risteyksiin. Mutta kulutus on pysynyt parin desin tarkuudella samassa (n 8.5l/100km) ihan sama kummalla tyylillä ajellut. Ajaminen ollut seka ajoa.

    Oonko käsittänyt väärin ku oon ollut siinä uskossa että moottorijarrutuksessa bensan syöttö pitäis loppua? Moottorijarrutuksessa kulutusmittari menee nollaan ja kytkin pohjassa rullatessa se nousee hieman nollasta. Maantiellä kulutus oli autotäynnä niin 6.5-6.7 eli ihan normi?

    Ihmetyttää vaan kun kulutus on ihan normilukemissa mutta tuo moottorijarrutuksen tehon puute sekä sama kulutus kytkin pohjassa risteykseen tuloon. Mielestäni ennen ollut isompi tuo hidastuminen kun nyt. Luulosairautta vai mitä? Pakoputki vuotaa jostakin kohti taas onkohan sillä jotakin vaikutusta?

    Auto vm02 318 farmari.
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #2
    Kyllä se kulutusmittarin tieto tulee suoraan moottorinohjaukselta, eli jos näyttää nollaa niin ei silloin ruiskuta yhtään. Puristukset hukassa jos ei meinaa vauhti hiljentyä? Painavammat vanteet+renkaat?

    Comment

    • paukku125
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 23
      • Oulunsalo

      #3
      Jos huonot puristukset näkyykö tehoissa? Tehot tuntuis olevan kyllä tallella ainakin perstuntumalla mutta mun perse on välillä kyllä niin arvaamaton. Pitää vielä kesärenkailla katella mitäs sitten tekkee.

      Comment

      • ntjt
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 166
        • Jyväskylä

        #4
        Ainakin väännössä pitäisi puristuksen katoaminen tuntua. Vertaa vaikka uutta ja vanhaa mopon pyttyä niin sehän jo selittää paljon.
        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Onko kylmällä koneella tehokkaamman tuntuinen? Jos on niin voi männänrenkaat vuotaa. Jos myös lämpimänä niin sitten katseet yläkertaan..

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by paukku125 View Post
            Kertokaa viisammat onko ihan normaalia. Eli moottorijarrutuksella tuntuu että vauhti ei paljoa hidastu. Muistaakseni ennen on ollut voimakkaampi tuo vauhdin hiljentyminen. Oon nyt jonkun aikaa mittaillut kulutuksia sillain että ajanut risteyksiin moottorijarrutuksella ja mitannut kulutuksen. Sitten tehnyt toisella tankilla että kytkin pohjassa tullut risteyksiin. Mutta kulutus on pysynyt parin desin tarkuudella samassa (n 8.5l/100km) ihan sama kummalla tyylillä ajellut. Ajaminen ollut seka ajoa.

            Oonko käsittänyt väärin ku oon ollut siinä uskossa että moottorijarrutuksessa bensan syöttö pitäis loppua? Moottorijarrutuksessa kulutusmittari menee nollaan ja kytkin pohjassa rullatessa se nousee hieman nollasta. Maantiellä kulutus oli autotäynnä niin 6.5-6.7 eli ihan normi?

            Ihmetyttää vaan kun kulutus on ihan normilukemissa mutta tuo moottorijarrutuksen tehon puute sekä sama kulutus kytkin pohjassa risteykseen tuloon. Mielestäni ennen ollut isompi tuo hidastuminen kun nyt. Luulosairautta vai mitä? Pakoputki vuotaa jostakin kohti taas onkohan sillä jotakin vaikutusta?

            Auto vm02 318 farmari.
            Eikö toi kone ole ilman kaasuläppää oleva Valvetronic-vehje?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              On siinäkin läppä, sitä ei vain käytetä perinteiseen tarkoitukseensa kuin esim kylmänä. Valvetronicin ollessa käytössä sillä ylläpidetään vain pientä alipainetta imusarjassa jotta mm. huohotus toimii paremmin.

              Eipä noilla kulutustesteillä pysty mitään päättelemään, jos kulutusmittari menee moottorijarrulla nollaan ja vikakoodeja ei ole niin kovaa ajoa ja uusia kiinnostuksen kohteita
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎