Eli kansiremontti tehty n. 1000km sitten ja sen jälkeen alkanut moottorin vikavalon merkki syttyilemään. n. 400km kansiremontin jälkeen syttyi ensimmäisen kerran ja lukulaite antoi viaksi "katalysaattorijärjestelmän teho alle kynnyksen, paikka 1". Ei ajoon tai kulutukseen omasta mielestä vaikuttanut millään tavalla eli kuitattiin ja jatkettiin ajoa. Tänään eli noin 1000km kansiremontin jälkeen syttyi uudestaan ja lukulaite antoi selitteet "ilmamassa tai tilavuusvirta A-piiri matala", sekä tuon saman kuin aikaisemmin.
Lisäksi auto pätkii kummallisesti välillä, mielestäni useimmin silloin kun veto on päällä eli esim. isolle tielle vähän enemmän kiihdytettäessä. Auto nytkähtää ja akun punainen valo syttyy taulussa. Auto todellakin nytkähtää, ikään kuin sammuisi, mutta voisin sanoa, että alle sekunnissa veto taas jatkuu ja akun vikavalo sammuu taulusta. Nytkähtely on hyvinkin epäsäännöllistä, välillä saattaa mennä päiviä ilman mitään, kun taas välillä saattaa muutaman minuutin välein nytkähtää. Akku on suhteellisen uusi ja akkukengät ym. liitäntöjä tsekkailtu ja kiristelty, eli ei pitäisi sieltä olla lähtöisin.
Mahtaakohan nämä vikakoodit ja tuo pätkiminen kulkea jollain tavalla käsi kädessä vai onko tässä kyseessä monia vikoja? Entä mitä nuo vikakoodit nyt selkokielellä tarkoittaa, kannattaako ottaa hirveä stressi ja ottaa heti työn alle vai voiko vielä ajella ja korjailla sitä mukaa kun aikaa sattuu olemaan. Ja mitä toimenpiteitä nuo koodit sitten vaatii korjautuakseen?
Ja autona siis vm. 2002 316ti
Lisäksi auto pätkii kummallisesti välillä, mielestäni useimmin silloin kun veto on päällä eli esim. isolle tielle vähän enemmän kiihdytettäessä. Auto nytkähtää ja akun punainen valo syttyy taulussa. Auto todellakin nytkähtää, ikään kuin sammuisi, mutta voisin sanoa, että alle sekunnissa veto taas jatkuu ja akun vikavalo sammuu taulusta. Nytkähtely on hyvinkin epäsäännöllistä, välillä saattaa mennä päiviä ilman mitään, kun taas välillä saattaa muutaman minuutin välein nytkähtää. Akku on suhteellisen uusi ja akkukengät ym. liitäntöjä tsekkailtu ja kiristelty, eli ei pitäisi sieltä olla lähtöisin.
Mahtaakohan nämä vikakoodit ja tuo pätkiminen kulkea jollain tavalla käsi kädessä vai onko tässä kyseessä monia vikoja? Entä mitä nuo vikakoodit nyt selkokielellä tarkoittaa, kannattaako ottaa hirveä stressi ja ottaa heti työn alle vai voiko vielä ajella ja korjailla sitä mukaa kun aikaa sattuu olemaan. Ja mitä toimenpiteitä nuo koodit sitten vaatii korjautuakseen?
Ja autona siis vm. 2002 316ti
Comment