Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46: bensa tai diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OLD
    Newbiemmer
    • Apr 2013
    • 6
    • Rauma

    E46: bensa tai diesel

    Tervehdys kaikille!
    Voisitteko opastaa: tulee mieleen vaihtaa minun 318iA 320d:en. Kilometria on molemmissa 175tkm, 2003 ja 2004 vuosimallia. Polttoainekulutus nyt kiusaa (yli 10l sadalla!) Ja en tiedä onko tulossa kallis remontti: Steptronic? Valvetronic?. Kuluvia osia on jo vaihdettu: ABS antirit, puolat, takajouset.
    320d:sta: Ruotsista kotoisin, Suomessa on ollut yksi omistaja, siisti ja huoltokirja kunnossa.
    Minun laskelman mukaan (vero+polttoaine) minulle se 320d tulee edullisempi jos ajaan yli 10 tuhatta. Onko oikeaa?
    Kiitos etukäteen!
  • _odin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 184
    • Rovaniemi

    #2
    Nykysten noitten diisseleitten verotus jo niin perseellään että ei minun mielestä enään kannata :think
    Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

    Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

    Comment

    • JMTN
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 338
      • Haukipudas

      #3
      Originally posted by _odin View Post
      Nykysten noitten diisseleitten verotus jo niin perseellään että ei minun mielestä enään kannata :think
      Samaa mieltä asiasta. Jos olisin tienyt, että työmatka lyhenee 420km.stä 7km.n, niin en olisi dieseliä laittanut.

      pari vuotta sitten oli sanonta, että "köyhät" ajaa dieselillä. nykyään taitaapi mennä niin päin, että "köyhät" ajaa bensalla.

      Alle 30tkm/v ei kannata dieseliä laittaa, kalliimpi ylläpitää.
      BMW e91 320d -08
      ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
      ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
      ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
      Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

      Comment

      • timeport
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 227
        • Kotka

        #4
        Ite vaihdoin vm-99 520i jossa kulutus oli sellasta 9-10l/100km niin tollaseen vm-01 330xd:eeden. Keskikulutus tietokoneen mukaan 6.1l/100km mutta kyllä se sellaisen 7l vie. Viikossa tulee reilut 500km pelkkää työajoa kun toiselle paikkakunnalle ajaa + muut ajot. Dieselvero ~790€ vuodessa. Jossen pystyisi käydä venäjälle tankkaamassa 0.80€/l dieseliä niin auton vaihtaisin kyllä äkkiä pois. Kärryssäs pitää olla aika pieni vero jos yli 10tkm ajamalla meinaat jäädä voitolle?
        E91 320
        Ex.E36 /// M3
        Kawasaki Ninja ZX-10R
        ex. E46 330xd
        ex. E34 520i
        ex. E30 318

        Comment

        • protoni
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2008
          • 1365
          • Tampere

          #5
          No jos alkuperäisellä kysyjällä kulutus nyt 10l / 100km = 16€ / 100km ja dieselillä 6l / 100km = 9€ / 100km, niin kyllähän tuolla 10 000km matkalla jo helposti veron kuittaisi.

          Comment

          • OLD
            Newbiemmer
            • Apr 2013
            • 6
            • Rauma

            #6
            Originally posted by protoni View Post
            No jos alkuperäisellä kysyjällä kulutus nyt 10l / 100km = 16€ / 100km ja dieselillä 6l / 100km = 9€ / 100km, niin kyllähän tuolla 10 000km matkalla jo helposti veron kuittaisi.
            Otin laskelmaan vain valmistajan tietoja kulutuksesta ja CO2:sta! Silti tuli etu dieselille kun 318iA:lla on päästöjäkin korkeaa.
            Minä kysyin myös 318iA luottavuudesta: 200 tkm raja lähestyy...
            Onko dieselissa ongelmia lisälämmitimen kanssa? Kaverilla Passatissa Webasto meni rikki ja sen korjauksen hinta on järkyttävä

            Comment

            • Warra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 483

              #7
              200tkm on hyvin huolletulle bemarille vasta sisäänajo. Itse en vastaavanlaisessa tilanteessa vaihtaisi, vaikka diisselissä onkin paljon vääntävämpi kone kuin tuossa 318. Huollat vain hyvin, peset sisältä ja ulkoa huolellisesti, luet mahd. vikakoodit, ja tsekkaat että alusta kunnossa tai vaihda ne pari puslaa uusiin, ajat ihan mielellään vielä pitkän pätkän.

              edit. sen verran että valvetronicin kestävyydestä ei ole kyllä mitään hajua, mutta sellainen tässäkin taloudessa kävi ja jätti kyllä ihan luotettavan kuvan sinä aikana kun sillä rullaili.
              E46 320i Facelift Touring M54b22
              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

              Comment

              • OLD
                Newbiemmer
                • Apr 2013
                • 6
                • Rauma

                #8
                Kiitoksia kaikille kommentteista! Autokuume meni ohi) Vaihdan joskus myöhemmin: nyt hyvät kelit tulossa, prätkällä pääsen ajamaan!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎