Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vaihde ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h.n
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 35
    • Sauvo

    E46 vaihde ongelma

    Oisko kellään tietoa?
    318i e46 vm.-98. Vaihteet pelaa muuten mainiosti mutta kun auto on paikallaan ni välillä saa oikee survoa kunnolla. Eli kun pysähtyy, nostaa kytkimen, laittaa vapaan, painaa uudelleen kytkimen pohjaan ja yrittää ykköstä tai kakkosta tai vaikka pakkia silmään ni ei mee ku väkisin. kolmonen menee vähän paremmin ja sen jälkeen menee ykkönenkin.

    Ostin auton pariviikkoa sitten, en tiedä onko vika ollut kauan. vaihde laatikossa öljyt OK (myös väri).
    Kytkin pelaa ihan moitteettomasti. Ja vaihtaessa ei kuulu rusahduksia. Kun auto on hiukankin liikkeessä ni sillon vaihteet kytkeytyy niin kun pitää.
    Last edited by h.n; 22-02-2005, 10:47.
  • t0100100
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 5
    • Vaasa

    #2
    e46 merkki vika!!!

    Moi,

    elikkäs ollu aikasemminki keskustelua aiheesta ja ilmeisesti e46 merkki vika, et ole ainut joll asama ongelma.
    PestoPepperoni

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9984
      • KVLA

      #3
      Originally posted by h.n
      Oisko kellään tietoa?
      318i e46 vm.-98. Vaihteet pelaa muuten mainiosti mutta kun auto on paikallaan ni välillä saa oikee survoa kunnolla. Eli kun pysähtyy, nostaa kytkimen, laittaa vapaan, painaa uudelleen kytkimen pohjaan ja yrittää ykköstä tai kakkosta tai vaikka pakkia silmään ni ei mee ku väkisin. kolmonen menee vähän paremmin ja sen jälkeen menee ykkönenkin.

      Ostin auton pariviikkoa sitten, en tiedä onko vika ollut kauan. vaihde laatikossa öljyt OK (myös väri).
      Kytkin pelaa ihan moitteettomasti. Ja vaihtaessa ei kuulu rusahduksia. Kun auto on hiukankin liikkeessä ni sillon vaihteet kytkeytyy niin kun pitää.
      Ostitko autoliikkeestä?Jos ostit,niin vie auto takaisin ja vaadi vaihdelaatikko/kytkin korjattavaksi!!!!!(oli sitten "tyyppivika" tai ei)
      Yksityiseltä ostettuna voikin olla sitten jo hankalampaa.

      Äkkisiltään kuitenkin "haiskahtaisi" tonne kytkimen suuntaan,vaikka onkin "kunnossa"?
      Last edited by Heguli 31; 31-12-2004, 14:37.

      Comment

      • h.n
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 35
        • Sauvo

        #4
        Kiitos tiedoista.
        Juu ostin auton yksityiseltä. Ja on mun ensimmäinen BMW. Eli ei ole ennestään paljoa kokemusta.
        No jos on auton tyyppiviasta kyse, ni kai siihen sit tottuu. Eikä kannata tehdä toimenpiteitä se suhteen.

        Comment

        • sirius18
          Bimmer Rookie
          • Dec 2002
          • 137

          #5
          Originally posted by h.n
          Kiitos tiedoista.
          Juu ostin auton yksityiseltä. Ja on mun ensimmäinen BMW. Eli ei ole ennestään paljoa kokemusta.
          No jos on auton tyyppiviasta kyse, ni kai siihen sit tottuu. Eikä kannata tehdä toimenpiteitä se suhteen.
          No on kai tuommoinen vika nyt kuntoon saatava tavalla tai toisella, itsellä oli muinoin E-mallin kadetti jossa just tuommoinen ongema ja ei sitä kestänyt päivääkään, se jos mikä oli tyyppivika kun kerran/10 000 km piti uusia semmoinen sokeripalan kokoinen muovipalikka vaihdekepin alle ja sillä se aina korjautui...

          Tällä hetkellä alla 320d -99 eikä moista vikaa ole (onneksi) ollut.

          Comment

          • h.n
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 35
            • Sauvo

            #6

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Kysymys voi olla myös vääränlaisista laatikkoöljyistä. Muuttuuko tilanne eri lämpötiloissa?

              Comment

              • h.n
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 35
                • Sauvo

                #8
                Originally posted by Hemi
                Kysymys voi olla myös vääränlaisista laatikkoöljyistä. Muuttuuko tilanne eri lämpötiloissa?
                Ei muutu. Sama juttu lämmin tai kylmäkone. Laatikossa ikiöljyt, eli varmaan on viel ne tehtaan öljyt sisällä.

                Comment

                • h.n
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 35
                  • Sauvo

                  #9
                  E46 vaihde vika KORJATTU.

                  Juu elikkäs nyt on tehty toimenpiteitä sen suhteen. Vaihteet rupes jo sen verran takkuilemaan, et oli pakko tehä jotain.

                  Tilasin uuden kytkimen (Lug) 155 eskoa (asetelma, levy ja painelaakeri.)
                  Laitettiin eilen paikal ja nyt vaihteet toimii niinku niitten pitää . Aikaa hommassa meni joku 5 tuntii ja samalla vaihdettiin kampiakselin stefa. (vanha oli vuotanut). Stefa maksoi 19e.

                  Noh varsinaisesti kytkin levy tai asetelma ei ollut hirveesti kulunut, mut kytkin-akselista oli kuivunut rasva pois, mikä tuntui polkimessakin. Nyt poljin on löysempi ja liukuu paremmin. Liukuaineena käytettiin jarrurasvaa. Pakosarjan jälkeen olevaan laippaan olis tarvinnu laittaa uus tiiviste, mut laitettiin vanha +liimaa väliin ja tiivis tuli.

                  Elikkäs ei ole sittenkään mikään BMW:n tyyppivika joten kannattaa korjata vika mielummin kuin survoa vaihdekeppiä. Eikä toi hintakaan nii paha ollu. Ja tulipahan taas lisää BMW tuntemusta!

                  Comment

                  • E65
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2003
                    • 130

                    #10
                    Toi on tosiaan E46:ssa ikävä ongelma ja se johtuu nimen omaan tuosta kytkin akselin kuivamisesta. Vika poistuu vain rasvaamalla kytkin akseli ja se onnistuu ainoastaan laatikko irroittamalla. Bmw:llä on oma kytkin rasva siihen tarkoitukseen.

                    Comment

                    • Extra
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 272
                      • Kurjuuden alkulähde

                      #11
                      Originally posted by E65
                      Toi on tosiaan E46:ssa ikävä ongelma ja se johtuu nimen omaan tuosta kytkin akselin kuivamisesta. Vika poistuu vain rasvaamalla kytkin akseli ja se onnistuu ainoastaan laatikko irroittamalla. Bmw:llä on oma kytkin rasva siihen tarkoitukseen.
                      Voi perhana... Kaikkea sitä on... Just ku luulin löytäneeni itelleni seuraavan auton, eli juurikin ton E46:sen.. Kannattaa ilmeisesti tutkia ostovaihees hyvin tuo vaihteiston takkuilu, että voi urputtaa siitä ja hyvällä säkällä saada se korjautettua.. Mun tuurilla se ilmenee vasta sitte ku on 3kk kuluttaja suoja ohi!

                      Comment

                      • Palehti
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 140
                        • Klaukkala

                        #12
                        Moro

                        Vaimoke osti tuossa kuukausi sitten Espoon Laakkoselta E46 316 vm.2002 63tkm (niissähän on tuo puolen vuoden 'takuu', jos todetaan että vika on ollut jo myydessä) ja siinäkin tuntuu gramman verran nihkeyttä vaihdekepissä. Etenkin ja varsinkin kakkosta kytkiessä, mutta sieltä kuuluu samalla sellainen nahkavastennahkaa -ääni, mutta se vaihdekepin pussi ei ole välissä. Se kakkonenkin menee välillä silmään ihan heittämällä, ilman ääniä/nihkeyttä/tms.
                        Muuten tuo vaihdelaatikko toimii ihan perinteisesti, eli sormenpäillä noita vaihteita saapi vaihdella ettei siinä sen kummempaa.

                        Isukki on sellanen ettei se pelkää purkaa autosta vaihdelaatikkoa irti, niin tämän keskustelun perusteella rupesin miettimään joskos tuota vaihdelaatikkoa joskus hieman raottaisi ja rasvaisi sillä penarin omalla rasvalla noita kuivuneita paikkoja.

                        Mitä mieltä?
                        Epäilenpä ettei tuon kakkosen kytkemisessä ilmenevän nihkeydelle/äänelle nuo Laakkosen patut mitään tee ainakaan takuuseen, koska onhan tuo käytetty auto ja käytetyissä autoissa on käytetyn ominaisuudet...

                        -Pasi-

                        edit: No, kysäisinpäs tuolta vaimokkeeltakin että takkuaako uudessa autossasi vaihteet?
                        -Kyllä, ykköseltä kakkoselle ja välillä ykkösellekin.

                        eli Laakkosen tiskille menen varmaankin keskiviikkona käymään ja sit ollaan taas viisaampia
                        Last edited by Palehti; 21-02-2005, 22:39.
                        i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                        ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                        Comment

                        • tolammin
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 121
                          • Alajärvi

                          #13
                          Mulla on kans tuollasta vikaa eli välillä paikallaan ei saa ykköstä millään silmään... Joutuu ensin ottaa pakilla pari senttiä taaksepäin ja vaihtaa heti ykköselle tai sitten kakkosella vähän eteenpäin ja sitten ykkönen...

                          Comment

                          • sirius18
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2002
                            • 137

                            #14
                            Hep! Täällä myös yksi 320d:n omistaja jolla nihkeyttä ykkösen ja kakkosen kanssa, varsinkin kylmänä!

                            Raportoikaapa kokemuksistanne, lähinnä kiinnostaisi osaisiko tuon rasvausprojektin laatikon irtiottoineen tehdä itse...

                            Comment

                            • h.n
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 35
                              • Sauvo

                              #15
                              Moro

                              Originally posted by tolammin
                              Mulla on kans tuollasta vikaa eli välillä paikallaan ei saa ykköstä millään silmään... Joutuu ensin ottaa pakilla pari senttiä taaksepäin ja vaihtaa heti ykköselle tai sitten kakkosella vähän eteenpäin ja sitten ykkönen...
                              Just tommonen oli munki penari! Eli kannattaa rasvata se kytkin-akseli, jos vielä se kytkin poljin tuntuu (nihkeältä) alas painettua. Mäkin taisin vähä liian aikasin vaihtaa ton kytkin paketin, ku olis ehkä pelkkä voitelu riittänyt. Mut toisaalta auto on vm.-98 ja ajettu 150tkm... Ja ku se laatikon pois ottaminen ei kuiteskaa ollu mikää ihan pikku homma (5h). Ni samal vaihtaa koko hoidon. Remontin jälkeen se poljin tuntuu huomattavasti löysemmältä.

                              Mä luulen et se ykköseltä kakkoselle (jäykkyys) on ihan normaalia GETRAKKIA. Mulla ihan sama juttu varsinkin kylmäl ilmal.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎