Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 katin poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    E46 katin poisto

    Eli heitetääs pari tyhmää kysymystä
    auto e46 330d vm01
    Tarkoitus olisi poistaa katit ja ja heittää suora putki tilalle vai miten kannattaisi tuo tehdä, tarkoitus saada putkistoa hieman virtaavammaksi/äänimaailmaa paremmaksi.

    Miten katsastus meneekö läpi entäs päästöt?
    Herjaako vikakoodeja tuon operaation jälkeen?

    Haulla löytyi jotai juttua, mutta kuitenkaa ei tarpeeksi..
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by make2929 View Post
    Eli heitetääs pari tyhmää kysymystä
    auto e46 330d vm01
    Tarkoitus olisi poistaa katit ja ja heittää suora putki tilalle vai miten kannattaisi tuo tehdä, tarkoitus saada putkistoa hieman virtaavammaksi/äänimaailmaa paremmaksi.

    Miten katsastus meneekö läpi entäs päästöt?
    Herjaako vikakoodeja tuon operaation jälkeen?

    Haulla löytyi jotai juttua, mutta kuitenkaa ei tarpeeksi..

    Ei tunnu kellaan olevan halua vastata joten koitetaan uudestaa, mites onko tässä mallissa lambdaa ja miten herjaa jos tuon katin heittää mäkeen ?

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      #3
      Originally posted by make2929 View Post
      Eli heitetääs pari tyhmää kysymystä
      auto e46 330d vm01
      Tarkoitus olisi poistaa katit ja ja heittää suora putki tilalle vai miten kannattaisi tuo tehdä, tarkoitus saada putkistoa hieman virtaavammaksi/äänimaailmaa paremmaksi.

      Miten katsastus meneekö läpi entäs päästöt?
      Herjaako vikakoodeja tuon operaation jälkeen?

      Haulla löytyi jotai juttua, mutta kuitenkaa ei tarpeeksi..
      Ei vaikuta päästöihin, ei tule vikakoodeja. Voit heittää suoran putken tilalle
      Last edited by Slazha; 28-05-2013, 12:14.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #4
        Originally posted by Slazha View Post
        Ei vaikuta päästöihin, ei tule vikakoodeja. Voit heittää suoran putken tilalle
        Mutta ei mene katsastuksesta läpi jos muutos huomataan.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • make2929
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 92
          • etelä-pohjanmaa

          #5
          Kiitoksia molemmille vastauksista

          Comment

          • pumaze
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 1
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Hommasin ecotunelta "Decat downpipe" 190£. Omassa 204hp m57n on lambda. Eli piti hitsata uuteen putkeen kierreholkki. (Motonetista 5e). Putki piti olla rosteria mutta ei näytä olevan.

            Jos aikaa niin kannattaa tehdä omasta downpipesta suora malli Tai avata katti ja tyhjentää. Toiset kati tyhjensin leikkaamalla auki mahdollisimman läheltä ulostulon paksuimmasta kohdasta. Teräs kenno ei murene tai painu kasaan juurikaan. Kennoon mahdollisimman monta reikää isolla poranterällä ja ei muuta kuin kampeemaan ulkosyrjältä sisään päin jolloin saat kennon mahtumaam/liukumaan ulos.

            Nätti hitsaus, sauman hionta ja maali niin kukaan ei huomaa mitään. Itse putkiston katkaisin 30-40cm kattien jälkeen jotta ei tarvitse tiputtaa koko putkistoa. Siihen kaksi suoraa liitos holkkia 51mm sisä halkaisialla ja putken kiristäjät.

            Tulos: Haisee kuin vanhempi raktori kylmänä käydessä. Turbo reagoi hiukan herkemmin. Kulutus tippui 0,8-1,0l/100km. Painoa autosta lähti 8-10kg
            Näin jälki viisaana poistaisin vain ensimmäisen katin. Jälkimmäiset ei ahdista juurikaan.
            E46 330cd

            Comment

            • JMTN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 338
              • Haukipudas

              #7
              Originally posted by pumaze View Post
              Hommasin ecotunelta "Decat downpipe" 190£. Omassa 204hp m57n on lambda. Eli piti hitsata uuteen putkeen kierreholkki. (Motonetista 5e). Putki piti olla rosteria mutta ei näytä olevan.
              Mistä lähtien dieselissä on lambda on ollut ? En usko.

              Tai sitten jättää alkuperäiseen putkistoon koskematta ja tekee/teettää RST putkiston alusta lähtien. Itsellä on 3" RST putkisto, yhdellä läpi virtaavalla vaimentimella. Eipähän putkistosta ahdista ja kulutus tippu 0,8L/100km.
              Last edited by JMTN; 13-06-2013, 23:10.
              BMW e91 320d -08
              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

              Comment

              • praap
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 1
                • Oulu

                #8
                Poistin autosta ensimmäisen katin ja suora putki tilalle. 800 km:n ajon jälkeen auton perä mustana noesta. Normaalia vai vikaa jossain? Kyseessä 330da -03

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by JMTN View Post
                  Mistä lähtien dieselissä on lambda on ollut ? En usko.

                  Tai sitten jättää alkuperäiseen putkistoon koskematta ja tekee/teettää RST putkiston alusta lähtien. Itsellä on 3" RST putkisto, yhdellä läpi virtaavalla vaimentimella. Eipähän putkistosta ahdista ja kulutus tippu 0,8L/100km.
                  Jos on EU4-päästöillä niin on happianturi: KLIK. EU3-päästöillä ei ole.

                  Comment

                  • hepe9191
                    Newbiemmer
                    • Nov 2012
                    • 4
                    • ähtäri

                    #10


                    Ääni maailma parani huomattavasti, kulutus tippui, paino tippui, virtaus parani ja tehoa tuli lisää. Penkitettiin putkiston vaihdon jälkeen niin oli 6 kaakkia enemän mitä tehtaan ilmoittama lukema, autolla kumminkin ajettu yli 300tkm---

                    Päästöt oli 1,01. Meni katsastuksesta läpi tuolla putkistolla.

                    Ecotune decat downpipe ja 2.5" suora putki turbolta perään ja lopussa yksi 2,5" läpivirtaava vaimennin.

                    Ja ei herjaa vikakoodeja ainakaan näissä vanhemmissa 135kw koneissa.

                    Ja jos multa kysytään niin kannattaa tilata se eco-tunen putki, ei tarvi pilata sitä alkuperäistä cattia, ja painoa putoaa samalla. Halvemmaksi tosin tulee tyhjätä se catti.

                    Ja kannattaa tehä putkisto iha kokonaan uudetaan nii saa vanhan takasi jos joskus myy auton eikä uus omistaja innostu äänistä.

                    Ite ostin motonetistä pakoputki värkkiä ja kasasin niistä uuden putkiston.

                    Auto on myös nettiautossa myynnissä, vink vink


                    Ja on ylihinnoiteltu, tiedetään karsii turhia vaihtoehdotuksia kummasti... oikeasti autosta kiinnostuneet on soittanu ja tullu kattomaankin

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎