Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1361
    • Tampere

    330D ei käynnisty

    Aamuisin starttaa ihan normaalisti ja samoiten iltapäivällä kun pitäisi töistä kotiin lähteä. Jos sammuttaa auton lyhyemmäksi ajaksi, vaikka nyt käydäkseen kaupassa, niin saattaa lähteä kerrasta tai sitten tappelun päätteeksi. Tällöin lähtee käyntiin joko kerrasta tai sitten lupaa ja sammuu samantien. Välillä myös vain sahaa ilman mitään lupausta. Startti ja kone pyörii kuitenkin joka kerta normaalisti.

    Luetutin vikakoodit. Voisiko näistä jokin avittaa vian paikallistamisessa?

    13573 Hehkutusajan ohjaus. Hehkutuksen ohjainlaite viallinen.
    Hehkutus on kyllä toiminut ihan normaalisti talvellakin, joten olisiko jokin vanha? Vai voiko tämä aiheuttaa moisen ongelman lämpösilläkin keleillä?

    6660 Ohj.laitt. pääteaste lisälämmitt. Katkos.
    Ehkä tämäkin on jotain vanhoja eikä liity tähän?

    7717 Kampiakselin asentoanturi. Epäloogin. signaali.
    Vaihdoin ensin kampuran asentoanturin ja sitten myös nokka-akselin asentoanturin, mutta ei vaikutusta. Voisiko vika silti liittyä tähän?

    1028 Pakokaas. takais.kierr. säädin (ARF)
    EGR on tulpattu, joten johtunee siitä? Tuskin liittyy tähän ongelmaan?

    7669 Käynnistyksenesto. Koodia ei vastaanotettu.
    Kokeilin joskus taannoin toista avainta, jolla autoon sai virrat, mutta auto ei edes yrittänyt startata. Olettaisin tämän olevan niitä peruja, vai voisiko sittenkin liittyä jotenkin tähän?

    Ideoita/ehdotuksia/apuja mitä ihmetellä?
  • Buttmonkey
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 63
    • Hyvinkää/Vantaa

    #2
    Pumppu?

    Voisko olla polttoaineen siirtopumppu, itellä ainakin kuului kuskin penkin alta surinaa, kun tarkkaan kuunteli. Välillä lähti käyntiin ok, välillä ei. Tankki täynnä toimi paremmin.

    Schmiedmanilta uusi pumppu tais olla 70-80€

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1361
      • Tampere

      #3
      Tuo ei varmaan koodeja anna? Voiko tuota vikaa todeta muutoin kuin ostamalla uusi? Sieltäkö pitäisi kuulua surinaa kun laittaa virrat?

      Edit: Ilmeisesti tuokin antaisi todennäköisesti vikakoodia jos oireilisi? Ongelmana on vaan tuo käynnistys. Käynnistyttyään ajossa toimii ihan ok.

      Edit2: Nyt ei lähtenyt enää lainkaan käyntiin. Vaihdoin vanhan nokka-akselin tunnistimen ja hörähti tulille. Tuolla uudella ei sitten millään. Siinä ainakin on jotain mätää. Pitänee huomenna soitella schmiedmannille, että mitäs mitäs... Toivotaan että vika on sitten kuitenkin siinä.
      Last edited by protoni; 23-05-2013, 21:23.

      Comment

      • Matte1411
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 75
        • Jyväskylä

        #4
        Onko tarviketunnistin? Tunnetusti näihin ei kannattaisi ostaa mitään tarviketunnistimia kun voi olla etteivät toimi ollenkaan.
        BMW E46 320i -99
        BMW E30 320i -85

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Nokka-akselin anturia käytetään vain startissa eli se on looginen tutkittava. Tarkasta myös kaapeli, anturi voi olla ehjä mutta esim. liittimessä kontaktivikaa tai johdin poikki liittimen lähistöltä.

          Startti voi olla myös finaalissa, sen pitää pyörähtää rivakasti eikä mitenkään laiskanpuoleisesti.

          Näillä lämpötiloilla ei hehkutuksen puutteella pitäisi olla merkitystä, hehkun ohjain lienee kuitenkin porsinut

          Olisi kovin hyvä jos saisit vikakoodit INPAlla luettua niin tietäisi varmaksi onko nuo aktiivisia vai ei ja ovatko memorystä vai shadow memorystä tulleita.

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1361
            • Tampere

            #6
            Tosiaan tarviketunnistin Schmiedmannilta. Soittelin palautuksesta ja sanoivatkin joidenkin yksilöiden olevan hieman kranttuja näiden suhteen ja suositteli vaihtamaan alkuperäiseen. Neuvoi vielä elvyttämään vanhaa jäähdyttämällä, kun taas temppuilee. Kuulemma oireilevat tyypillisesti juurikin lämpöisinä, kuten tämäkin. Pitää varmaan yrittää löytää alkuperäinen viikonlopun aikana ennen kuin tuo sanoo kokonaan sopimuksensa irti.

            Comment

            • hh..rom
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 101

              #7
              omassa oli aikanaan täysin sama ongelma.

              Omassa sama vika aikanaan eli auto lähti aina kylmänä käyntiin kerrasta, mutta jos sillä ajeli hetken ja pysähtyi niin sen jälkeen ei auto enää startannutkaan. Ongelma oli vuotavassa 5 suuttimessa jonka vaihto makso about 300€. Tämä siis noin kolme vuotta sitten. Toi 5:s suutin taitaa olla hankalin muutenkin vaihtaa kun sen päällä on kohtuu iso nippu johtoa ja piuhaa. Nokka-akselin tunnistinta en koskaa joutunut vaihtamaan vaikka sitä moni ehdottikin vaihdettavaksi, mutta eihän näistä koskaa tiedä.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                #8
                Tämä yksilö korjaantui tuolla alkuperäisellä nokka-akselin asentotunnistimella.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎