Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aapuuva! kipinää konehuoneessa, ei starttaa! 330d

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samttu
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 2
    • Finland

Aapuuva! kipinää konehuoneessa, ei starttaa! 330d

Juu elikkäs ajettuani ihan normaalin kauppareissun jälkeen omaan autokatokseen auton vielä toimiessa ihan normaalisti, ilmeni vika kun olin lähdössä seuraavan kerran liikenteeseen. EI STARTTAA. Itse tutkiskelin pellin alta että missä vika ja kun vaimo käänsi pyynnöstäni avaimesta, löi kipinät moottorin alta ja ilmeisesti starttimoottori pyörähti ihan reippaasti. Joku siellä pyörii ja lyö kipinää niin perkeleesti. Missä vika?

Alkaa jo peini epätoivo hiipiä puseroon kun auton pitäisi kuitenkin olla jokapäiväisessä ajossa.

Kiitos jo etukäteen!
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

Lue vikakoodit?
    Tarkista johtosarja?
    Pitää tietää mistä tarkalleen se kipinä tulee. Aikoinaan VW New Beetlessä oli startin vierestä johtosarja murtunu ja sammuili ajossa kun otti maihin.
    Jos kipinä tulee itse startista niin se menee vaihtoon. Ei tässä hirveästi arvailla voi kun ei ole itsellä ollut samanlaista vikaa. Itse ottaisin auton telakalle ja tutkisin johdot ihan ensimmäisenä.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

Comment

• enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 521
      • Rauma

Originally posted by Samttu View Post
      Juu elikkäs ajettuani ihan normaalin kauppareissun jälkeen omaan autokatokseen auton vielä toimiessa ihan normaalisti, ilmeni vika kun olin lähdössä seuraavan kerran liikenteeseen. EI STARTTAA. Itse tutkiskelin pellin alta että missä vika ja kun vaimo käänsi pyynnöstäni avaimesta, löi kipinät moottorin alta ja ilmeisesti starttimoottori pyörähti ihan reippaasti. Joku siellä pyörii ja lyö kipinää niin perkeleesti. Missä vika?

Alkaa jo peini epätoivo hiipiä puseroon kun auton pitäisi kuitenkin olla jokapäiväisessä ajossa.

Kiitos jo etukäteen!
      Tsekkaa moottorin maadoitus ja startin +kaapelin kiinnitys. Ole varovainen tuon +kaapelin kanssa, ettei pääse avain osumaan maahan (parempi ottaa akun kenkä tarkistuksen ajaksi auki).
      Autokalusto: 320d f30

Comment

• MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

Edellisen postauksen kaapelointi täältä: KLIK. Erityisesti sekä laturin että startin kaapelien pulttien kiinnitykset.

Eikös tuossa ykköskaapelissa eli startilta hehkuille ole joskus ollut sulamisilmiötä? Muistelen että E60:ssä oli ainakin tyyppivikana.

Comment

• Samttu
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 2
          • Finland

Kiitoksia vastauksista. Bimmeri on taas kunnossa. Ratkaisu ongelmaan oli tilata hinaus ja hinauttaa auto paikalliselle bemariekspertille. Starttimoottori meni roippeineen vaihtoon ja taas kulkee.

Comment

Working...
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎