Announcement

Collapse
No announcement yet.

330 ei lähde käymään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ijes
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 2
    • Oulu

    330 ei lähde käymään

    Eli tälläinen kurjuus tapahtui:

    Vaihdoin moottoritiellä kolmoselta nelosvaihteelle ja kun nelonen oli silmässä ja nostin kytkimen ylös niin auto paukutti rajoitinta vasten niinkuin se olisi ollut vapaalla. Tässä vaiheessa 4. vaihde oli silmässä, mutta kone ei antanut yhtään vetoja. Sama homma 5. vaihdetta yrittäessä. Tämän jälkeen auto sammui ja jätti ramppiin.

    Nyt auto seisoo hinattuna pihassa eikä lähde käymään.

    Lukijasta auto antoi koodin P0344.

    Nyt jos saisi jonkin näköistä diagnoosia mistä lähteä edes aloittamaan niin se olisi eteenpäin
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Villi veikkaus, että nakkasit kolmoselta kakkoselle takaisin? Venttiilit mutkalla, eli ei varmasti lähde käyntiin.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #3
      Tuossa vikakoodistasi infoa:


      Kuulostaa kyllä siltä, että on vahingossa mennyt kakkonen nelosen sijaan ja sen takia sammunut, mutta kokeile linkin osaa.
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #4
        Luulen että ei tunnu 4. vaihdemissi samalle, kuin "vapaalla paukkuu rajoitinta vasten". Oisko voimansiirrossa joku menny särki? Onko nelivetoissa joku paikka, "sulake" mikä katkaisee voimansiirron?
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          #5
          Tuossa lisää tietoa vikakoodista....

          What does this mean?
          OBD Code P0344refers to
          The Camshaft Position Sensor is an electronic device used in an engine to record the rate at which the camshaft is spinning. This information is used by the Powertrain Control Module (PCM) or Electronic Control Module(ECM) to control ignition and fuel injection. The camshaft position sensor senses the retraction of camshaft (intake) to identify a particular cylinder. The camshaft position sensor senses the piston position. The sensor system consists of a rotating part, typically a disc, as well as a static part, the actual sensor. When the engine is running, the high and low parts of the teeth cause the gap with the sensor to change. The changing gap causes the magnetic field near the sensor to change. The change in the magnetic field cause the voltage from the sensor to change. When the crankshaft position sensor (POS) system becomes inoperative, the camshaft position sensor provides various controls of engine parts instead, utilizing timing of cylinder identification signals.
          Symptoms
          Possible sumptoms of OBD code P0344
          - Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - Lack/Loss of Power - Engine Stall
          Causes
          Possible causes of OBD code P0344
          - Harness or connectors (The sensor circuit is open or shorted) - Camshaft position sensor may be faulty - Camshaft (Intake) may be damage - Starter motor may be faulty - Starting system circuit - Dead (Weak) battery The Error code is generally activated on detection of the following conditions: - The camshaft position sensor signal sent to the ECM is intermittent
          Possible Solutions
          - Charge battery - Repair harness or connector - Replaced Camshaft Position Sensor.

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #6
            Pari ekaa riviä expertin postista niin vois päätellä, että olisko yhteys menny sekasi sensorin ja ECMn välillä tjtn. Villi veikkaus
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎