Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesivuoto 330D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Vesivuoto 330D

    Moi,kysyn tässä ehkä hölmöä neuvoa,kun E46 330d vuotaa vettä,ja sinne laitettiin paisuntasäiliön alle joku kumitiiviste,mutta vuoto jatkuu.
    Tiputtaa sen verran että parin päivän välein ,tai kerran päivässä saa lisätä.
    Ajoin sen saksasta Suomeen kilometrejä tuli 2500,ei ollu mitään ongelmaa lämpöjen eikä vuodon suhteen.
    Suomessa alko viime lauantaina,ja nyt päivittäin lisään.
    Kävin BMW liikkeessä kysymässä neuvoa, sinne vien sen myöhemmin laatikon öljyn ja suodattimen vaihtoon.
    Vastaus oli näkemättä että paisuntasäiliö on halki,kuulemma tyyppivika.
    Kattelin sitä keulaa kun lisäsin vettä ja huomasin siinä syylarin takana imusarjan etupuolella sellasen rosterilta näyttävän metalliosan,joka on ihan märkä,eli ei se paisuntasäiliön vuoto voi sitä osaa kastella,ja se paisari on ihan kuiva.
    Pitkä jorina,osako kukaan antaa vinkkiä mitä, tai mistä sitä vuotoo vois hakee?
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Helpoimmin löytyy paineistamalla jäähdytysjärjestelmä (paineyhde ilmausnipan tai paisarin korkin tilalle). Jos ulkoisia vuotoja ei näy, todennäköisesti vuotaa EGR-jäähdyttimestä pakokaasujen mukaan (pitäisi kyllä näkyä vaaleaa savutusta).
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Päkäzu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 50
      • EP

      #3
      kannattaa nypätä se säiliö käteen ja tarkastaa ne liitokset sieltä pohjasta. voi olla että joutuu vähän purkamaan tuulitunnelia ja flektiä pois edestä.
      Last edited by Päkäzu; 10-07-2013, 17:47. Reason: hö, ei sitä lukuvammainen huomannu olitkin jo vaihtanut tiivisteen sinne.

      Comment

      • KOS56OLAVI
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 316
        • Salo

        #4
        Jos sen paisarin purkaa pois, niin onko viheliäinen homma,siis en ole peukalo keskellä kämmentä, mutta kun ei ole tallia, niin jos alan purkaa,jääkö jonkun osan takia parkkipaikalle,autoja on kyllä millä pääsee osia hakeen mutta,yritän tässä ennakoida etten ala tekee sellasta, joka tuo enemmän ongelmia, kun se että vie suoraan korjaamoon,ja antaa niiden ettiä,sen vuodon.
        Tässä kohtaa tuntuu siltä että suomesta ois saanu paremman ,kun ei ole muuta tehty koko viikko kun korjattu.
        Jarrulaikat oli valmiiksi kierot,ja lopussa,ne meni vaihtoon, imusarjan läpät otettin pois,ja nyt tää kusee alleen.Nii ja uusi akku tuli ostettua sveduista.
        Kai
        -E46 330 D Touring
        -INPA, NCS EXPERT

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #5
          World's leading screen capture + recorder from Snagit + Screencast by Techsmith. Capture, edit and share professional-quality content seamlessly.

          Tossa on kuva sen näkösestä osasta joka on päältä märkä,siis se mistä puhuin ekassa kirjoituksessa.
          Kai
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Kuvassa EGR-jäähdytin. Vuotaako jostain tuon jäähdyttimen päällä olevan EGR-termarin liitoksesta?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Päkäzu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 50
              • EP

              #7
              kyllä onnistuu ihan pihassakin tarttee vaan tosiaan olla vähän näppärä kun tuota tilaa ei liiaksi sielä ole. Itse otin tuon tuulitunnelin ja flektin pois nekin puoli vittumaiset irrottaa kun flekti on tunnelin tiellä elikkä ensiksi pitää saada flekti välistä pois. Ja se säiliö tais olla muutamalla ruuvilla kennossa kiinni jos en ihan väärin muista.. Itsellä rupes vuotamaan sieltä paisarin pohjasta pikku kolarin seurauksena vaikkei mitään ulkoista vauriota kennoon tullutkaan, käytin säiliön irti ja painoin takas paikalleen niin rupes pitämään.

              Comment

              • Päkäzu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 50
                • EP

                #8
                mutta vuotaisko sulla sieltä egr:rän puolelta jos tuon päälle vuotaa?

                Comment

                • KOS56OLAVI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 316
                  • Salo

                  #9
                  Mä saan huomenna otettua sen muovin pois siitä imusarjan päältä, jolloin nään sinne alle,
                  ja jos sieltä toivon mukaan selviää se vuoto mutta mä en tajuu miten se vois olla paisari, kun toi palikka on päältä märkä ja luulen että siitä väluu alaspäin.
                  Onhan siinä useampi liitos,eli pitää katella ne.
                  Nyt pääsen jo näillä vinkeillä sitä katselemaan,eli kiitos vaan neuvoista.
                  Kai
                  -E46 330 D Touring
                  -INPA, NCS EXPERT

                  Comment

                  • KOS56OLAVI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 316
                    • Salo

                    #10
                    Originally posted by Päkäzu View Post
                    mutta vuotaisko sulla sieltä egr:rän puolelta jos tuon päälle vuotaa?
                    Onko se EGR ton kuvaamani palan toisessa päässä?
                    -E46 330 D Touring
                    -INPA, NCS EXPERT

                    Comment

                    • KOS56OLAVI
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 316
                      • Salo

                      #11
                      Tuli mieleen että kun siitä oli imusarja pois,niiden läppien poisoton takia,että onko niiden poistossa sellanen vaihe, että toi ongelma olisi voinu tulla sen työn yhteydessä,ja siitä johtuen.
                      Tuo vuoto tuli sen jälkeen kun yksi ukko otti ne läpät pois.
                      Kai
                      -E46 330 D Touring
                      -INPA, NCS EXPERT

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Imusarjan irrotuksella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa, ellei siinä hommassa ole rävelletty jotain.

                        Jos kerran EGR-jäähdytin on märkä, niin nappaa koneen päältä muovisuoja pois ja kurkkaa, miltä se EGR-termarin ympäristö näyttää. EGR-termari on kiinni jäähdyttimessä, välissä o-rengas. Toisessa päässä jäähdytysletku klemmarilla. Lisäksi itse termari on kahdesta osasta kasattu, sokka pitää puoliskoja paikallaan.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Daadaa
                          BTCF Member
                          • Nov 2008
                          • 162
                          • Pohjois-Karjala,

                          #13
                          Eihän oo tuo haitaripätkä revennyt ja sitä kautta sulattanut termostaattikoppaa?

                          Ainakin e39 530da -02 mahdollista käydä näin, joten mahdollista lienee myös tässä?

                          Comment

                          • KOS56OLAVI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 316
                            • Salo

                            #14
                            Vuoto löytyi

                            Selvisihän se vuodon syy,EGR palikan päällä on sellanen muoviosa,josta pääty on rikki eli jotenkin siihen on tullu reikä.
                            Osan sai Autotalosta 45€, maanantaina saa hakee pois.
                            Taidan osata se itte vaihtaakin.
                            Nyt sillä uskaltaa ajaa kun tietää mistä se vuotaa.
                            Kiitos kaikille neuvoista.
                            PS
                            Kyllä internetin mukanaan tuomat youtube videot ,ja tämmöset foorumit on siunaus,kun porukat jakaa osaamistaan,ja tietoo on saatavilla melkein mistä vaan.
                            Kai
                            -E46 330 D Touring
                            -INPA, NCS EXPERT

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              sellanen muoviosa = EGR-termari

                              Jos siinä reiässä oli sulamisen merkkejä, niin kannattaa tosiaan (kuten edellä mainittiin) tutkailla se EGR-jäähdyttimeltä venttiilille (imusarjalle) lähtevä putki ja liitokset. Jos siitä pääsee karkaamaan kuumaa pakokaasua, niin aika äkkiä muovi sulaa. Vuodon pitäisi myös näkyä nokijälkinä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎