Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voisko johtua iskareista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW04
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 84
    • Suomi

    Voisko johtua iskareista?

    Vaihdettu

    - koiranluut
    - alatukivarsien puslat

    Parani paljon mutta vieläkin tuntuu kuopat tärähdyksenä ratissa...ainahan ne tuntuu mutta oire poikkeaa "normaalista". Oikean puolen etuiskari tuntuis vetelevän viimeisiä, voisko aiheuttaa tuon? tukivarsista en löytänyt välystä. Sen verran uusi tuttavuus tuo baijerilainen että täällä varmaan taas kokeneempia ja viisaampia bemarin ruuvaajia...E46 vm-01

    Kiitokset!
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #2
    Originally posted by BMW04 View Post
    Vaihdettu

    - koiranluut
    - alatukivarsien puslat

    Parani paljon mutta vieläkin tuntuu kuopat tärähdyksenä ratissa...ainahan ne tuntuu mutta oire poikkeaa "normaalista". Oikean puolen etuiskari tuntuis vetelevän viimeisiä, voisko aiheuttaa tuon? tukivarsista en löytänyt välystä. Sen verran uusi tuttavuus tuo baijerilainen että täällä varmaan taas kokeneempia ja viisaampia bemarin ruuvaajia...E46 vm-01

    Kiitokset!
    Mulla jäi alatukivarsien puslien vaihdon jälkeen pieni tärähdys ja kolahdus. Leimassa ne sitten huomasi että vasen etuiskari näytti nollaa, eli etuiskarit meni uusiksi. Sen jälkeen keula tuntuikin kuin uudelta. Laitoin powerflexin puslat orkkiksien tilalle, voin suositella. Niitten kanssa voi tukivarren vaihtaa myöhemmin jos tarvii, eikä puslaa tarvi uusia. Tarkista ensin onko sun autossa 66 vai 60mm takapuslat. Näet sen esim realoem:ista kun katsot, laita auton vin numeron 7 viimeistä niin näkyy mitkä osat tarkalleen sun autossa on . Siinä puslan kohdalla lukee kokokin.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • Anz0r
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 142
      • Nääsville

      #3
      Voi tulla myös väljästä raidetangosta tuo tärähdys...
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=167779
      Tuolta voi katsella vähän vinkkejä vianmääritykseen.
      BMW E46 330D

      Comment

      • Latuu
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 26
        • Kpo/Laitila

        #4
        Kannattaa varmaan aloittaa iskarirempasta / etutukivarsien takimmaisten puslien tarkastuksella.

        Itsekin vaihdoin tuossa vuoden vaihteessa vastaavaan ikäiseen pirssiin iskarit ja jouset kun alusta käyttäytyi mielestäni epälookisesti ja kallisteli mutkiin rajusti. 220tkm ajetussa laitteessa oli 3 iskari aivan velttoina ja takajousi poikki. Kuitenkin oli aina mennyt katsastuksista kirkkaasti läpi. Iskareilla ja jousilla auto ajettavuus muuttui totaalisesti parempaan sellaiseen mitä odottaakin tältä autolta.

        Aiemmin tuli vaihdettua eteen powerflexin puslat etutukivarren takimmaiseksi puslaksi ja taakse takatukivarren etummaiseksi kans powerflexi. Etutukivarsien puslissa oli välystä ja aiheutti ratin tempomista mm. jarrutuksissa.

        Powerflexejä en kyllä laittaisi uudestaan... en eteen enkä varsinkaan taakse. Takana pusla on orkkista huomattavasti erilaisempi ja kun on päässyt osien mukana tullut rasva kulumaan niin pusla narisee 90-asteen mutkissa. Jos puslia harkitset niin suosittelisin mieluummin vaikka Meyle HD tavaraa kuin powerflexejä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎