Onko Ita-Uusimaan alueella ketään, joka tämmöisen toimenpiteen osaa suorittaa? Tarkoitus vauhtaa nokkien asentotunnistimet ja nollata arvot että uudet anturit pelaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i ECU:n softaus
Collapse
X
-
Moottorinohjainlaitteen softauksella tarkoitetaan yleisesti ohjainlaitteen muistiin tallennettujen polttoaine / sytytyskartastojen muokkaamista, mikä tulee tarpeeseen silloin, kun moottorin mekaanisia/sähkömekaanisia osia vaihdetaan alkuperäisistä poikkeaviin yleensä tehonlisäysmielessä (ahdin, suuttimet, nokka-akseli) Toki uudemmissa ajoneuvoissa saattaa esiintyä epätoivottuja ominaisuuksia alkuperäisessä ohjelmistossa / tulla ilmastoaluekohtaisia päivityksiä, jolloin ohjelmisto voidaan päivittää, tällaiset työt tehdään merkkiliikkeessä yleensä huollon yhteydessä free-of-charge, mikäli tarvis. Sinun ajoneuvossasi tällaisesta ei ole kysymys.
Modenihkot moottorinohjainlaitteet (Kuten kyseessä oleva Siemens MS 43) kykenevät mukautumaan kasvaneisiin toleranssaihin tiettyihin rajoihin asti, ja esimerkiksi seoksenmuodostusta pystytään korjaamaan suihkutusajalla niin, että päästöt ja polttoaineenkulutus pysyisivät edelleen sallituissa rajoissa. Korjattaessa seoksenmuodustekseen liittyvä vika, on sopeutuma-arvot järkevä nollata.
Nokka-akselin asentotunnistin on yksinkertainen komponentti, joka joko toimii (tuottaa signaalin), tai ei toimi (ei tuota signaalia / tuottaa häiriintyneen signaalin) Mitään mustaa magiaa tähän ei liity, signaali on tässä tapauksessa ihan normaali hall-signaali, joka voidaan mitata vaikkapa oskilloskoopilla. Mikään "arvojen nollaus" ei vaikuta millään tavalla tunnistimien toimintaan. Tunnistimet kuuluvat ns. itsediagnostiikan piirin, eli moottorinohjainlaite tunnistaa niihin liittyvät viat (katkos, oikosulku yms.) / niiden avulla vikoja (jako pielessä yms.). Vian esiintyessä tallentuu vikakoodi, ja tällaisen vian ilmetessä huomaat myös moottorin toiminnassa paljon toivomisen varaa. Korjattaessa vika, kannattaa vikakoodit pyyhkiä pois, vaikka ne pyyhkintyvät pois itsestäänkin korjatussa ajoneuvossa tarpeeksi usean ongelmattoman ajosyklin jälkeen.
Mikäli näet tarpeelliseksi vaihtaa ehjien tunnistimien tilalle uudet, menee vaihtaminen periaatteella vanha pois ja uusi tilalle.Last edited by walde; 25-07-2013, 19:33.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
-
-
Hmm, melko tyhjentävä ja opettava vastaus. Kiitoksia tästä, nyt huomattavasti viisaampi. Täytyy siis vaihtaa uudet kiinni ja katsoa mitä tapahtuuLast edited by threedigits; 28-07-2013, 02:03.
Comment
-
Comment