Announcement

Collapse
No announcement yet.

käsijarru jumissa,miten aukeaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    käsijarru jumissa,miten aukeaa??

    Miten tuo aukeaa helpoiten? auto jäi siis käkkäri päälle vesisateeseen vielä pesun jälkeen,eikä inahda eteen eikä taakse.
    Tunkki ei mahdu alle,mutta laitetaan mahtumaan jos ei muu auta..
    On nytkytetty käsivoimin ees taas sekä ykkösellä ja pakilla mutta siinä pysyy, ei pyörähdä renkaat =S Onkos jostain irrotusaineesta apua??takapuskurin alta mahdun kyllä näpertämään/suihkimaan jotakin...
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Rengas irti ja levy pois vaikka ulosvetäjällä.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • e30_M-tech1
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 340
      • Tampere

      #3
      Ok...

      Ja riittää repsikanpuolen takarenkaan repiminen auki?
      vai onko näissä perkeleissä molemmin puolin käkkärinosat..sekään nyt selviä mistään.
      Natina ja lonksahdukset kuuluu tosiaan sielt repsikan puolelta:think
      Eteenpäin koittaessa kori laskee ja taakse kori nousee.
      Nykyiset:e39 530i & e36 325
      ---------------------------------------------------
      Exät:
      vw golffi
      e46 328 -00
      e30 320 -87
      e30 325 -83
      e36 325 -91
      e36 328 -98
      e30 325 M-tech1 -87

      Comment

      • H3nxu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2011
        • 777
        • Kerava

        #4
        No luonnollisesti varmaan sen puolen mikä on jumissa. Molemmissa takanurkissa on käsijarrukengät.

        Comment

        • mixout
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 454
          • Keski-Suomi

          #5
          Voihan sitä yrittää että avaa yhden renkaan pulteista ja säätää ne käsijarrukengät mahdollisimman kauas rummusta ja sitten uudestaan vaihteella yrittämään. Käsijarrun säädöstä löytyy haulla lisää. Ja toki säädä kengät myös ennen mitään ulosvetäjiä.
          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            #6
            juuh..

            Levyjarrut joka nurkassa, ja molemmat siis takarenkaat yhtä jumissa,toisessa (repsikan) vain kitinää ja tömähtelyä kun autoa yrittää liikuttaa.
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • mixout
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 454
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Levyjarrut joka nurkassa, ja molemmat siis takarenkaat yhtä jumissa,toisessa (repsikan) vain kitinää ja tömähtelyä kun autoa yrittää liikuttaa.
              Käsijarru on rummulla. Ja ainakin sanoit, että se on jumissa?
              Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                #8
                Hmm..

                Niin sanoin tosiaan että käsijarru on jumissa,en näistä ymmärrä nyt hevonv*ttu*kaan..
                Käsijarrun merkkivalo ei pala kun käsijarrun ottaa pois päältä,voiko se olla siis sittenkin jotain muuta vikaa:think
                Jos käsijarru on jumissa, niin eikös kaikenjärjen mukaan merkkivalokin pala kokoajan..
                Mikä helvetti sit jumittaa auton niin ettei pyörät pyöri??=S
                Oireet vielä:
                Vaihteet menee silmään normaalisti ja auto koittaa ykkösellä eteen ja pakilla taakse,kori nousee taakse koittaessa ja eteen yrittäessä kori laskee.
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1203
                  • GrassLake

                  #9
                  Merkkivalo tulee suoraan kahvasta, se ei tiedä onko takarenkailla jarru(t) jumissa vai ei.

                  Etsimällä löydät foorumilta ohjeen, miten löysäät käsijarrurummun sisältä kengät ennenkuin revit levyn pois.

                  Kyllä se siitä, kun rupeat vaan hommiin, jarrut on helppoja & yksinkertaisia!

                  Comment

                  • e30_M-tech1
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 340
                    • Tampere

                    #10
                    Taas workkii!!=)

                    Kiitos neuvoista =)
                    Tosiaan riitti käsijarrukenkien löysääminen meisselillä rattaasta käsin!
                    Löysäsin niin kauan että levy pyöri ja kokeilin käsijarrua vielä: ei pitänyt yhtään.. ja kiristin takaisin kunnes levy ei pyörinyt lainkaan ja taas tipan löysäämällä että pyörii.Nyt käkkäri toimii ja pitää normaalisti.
                    Mutta mitään ulosvetäjiä eikä purkamisia/piruja seinille piirtelyitä ei tuohon enempiä tarvinnut!
                    Vaikkakaan ei huono olis purkaa putsata ja tarkistaa ettei heti uusi pahemmin.
                    Ja kyseinen ratas oli repsikanpuolella kello 10,eikä kello 14 kuten kirjassa sanotaan...
                    Nykyiset:e39 530i & e36 325
                    ---------------------------------------------------
                    Exät:
                    vw golffi
                    e46 328 -00
                    e30 320 -87
                    e30 325 -83
                    e36 325 -91
                    e36 328 -98
                    e30 325 M-tech1 -87

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #11
                      Kai muistit kahvasta ottaa kaikki säädöt pois aluksi ja sit vasta rummusta kiristelit?
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • e30_M-tech1
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 340
                        • Tampere

                        #12
                        En..

                        Mutta kiristys on samalla kireydellä taikka löysyydellä kuin ennen jumittumista.
                        En siis säätänyt käsijarrua entistä kireämmälle.
                        Tosin kahva nousi ennen jumitusta liian ylös ja nousee siis vieläkin joten kunnon kiritykset/säädöt pitää vielä tehdä, varmaankin molemminpuolin tehtävä sellaset niin viikonloppuna on aikaa paremmin perehtyä..
                        Pääasia että tolla voi ajaa, eikä ole jumissa pihalla.. =)
                        Nykyiset:e39 530i & e36 325
                        ---------------------------------------------------
                        Exät:
                        vw golffi
                        e46 328 -00
                        e30 320 -87
                        e30 325 -83
                        e36 325 -91
                        e36 328 -98
                        e30 325 M-tech1 -87

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎