Onko kukaan tehnyt 316 e46 etanolimuunnosta? Ja jos on niin onko ollut ongelmia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Etanoli muunnos e46?
Collapse
X
-
Laitan myös lusikan soppaan koska aihe kiinnostanut vaikkakin täällä korvessa E85 ei saa (maakaasusta ja vedystä puhumattakaan).
BMW ilmoittanut E10 sähläyksen yhteydessä että kaikki niiden autot toimii korkeammalla etanoli määrällä. Monet väittäneet että käyntihäiriöitä on ilmennyt jne. Tiedä sitten onko ennakkoluuloja..? Itse varmuudeksi 98:lla -> N42
Ainut ongelma näiden muutossarjojen kanssa on polttoainepuoli. Koko järjestelmä kannattaisi vaihtaa jos varmuutta etanoli kestävyydestä ei ole. Toinen asia on että etanolilla on myös puhdistava vaikutus, ts. sakka voi jostain lähteä liikkeelle ja tukkia paikat. Olen myös saanut kuvan että tehdasrakenteiset järjestelmät valvoo etanolipitoisuutta polttoaineessa ja säätää moottorinohjausta siten. Joku paremmin tietävä voisi kommentoida mutta uskon että seossuhteen valvomisella voi säätää suuttimia koska tavaraahan menee bensaa enemmän.
Muuten hommassa ei pitäisi olla ongelmaa, saahan auton kulkemaan vaikka rypsiöljyllä koska polttomoottorista on kyse.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
olen kokeillut tuota e85:sta muutamalla autolla.parhaiten sopii saab:iin.hyöty on täysin nolla,koska tulee helvetisti ongelmia esim. koneesta lähtee karstat liikenteeseen etanolin vaikutuksesta,lisääntynyt kulutus,tiheä öljyn vaihto max.10tkm.kokeilin e85:sta noin vuoden ja vaihdoin diesel autoon ,ja pähkäilyt loppui.mut jos haluaa kokeilla minun mielestä bensa autoista paras on saab 9-5 siitä saa helposti softa muunnoksella e85 pelin ja helvetisti ongelmia.........
Originally posted by antti79 View Post320d -03
Comment
-
-
Originally posted by makke38 View Postmut jos haluaa kokeilla minun mielestä bensa autoista paras on saab 9-5 siitä saa helposti softa muunnoksella e85 pelin ja helvetisti ongelmia.........
Comment
-
Comment