Anti-rattle clipin vaihto selvittää sen eli esim. osa 7 täältä: KLIK. ATE muistaakseni suosittelee jousen vaihtoa levyjen vaihdon yhteydessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takapää kolisee
Collapse
X
-
Vika taisi löytyä. Vasemman puolen, eli sen josta kolinaa kuului, iskari tuntuis olevan paskana. Oli vähän vuotanut ja iskarista kun otti kiinni ja heilutti niin yläpää heilui. Eli iskari sekä yläpää kaput? :think
Nyt sitten onkin sellanen ongelma etten tiiä mitkä iskarit mä tohon taakse nyt sit ostan. Autossa on sporttialusta. Ajattelin ostaa Sachsin iskarit, kuten alkuperäisetkin, mutten tiedä kuuluuko tohon nyt Sachsin Super Touringit vai Advantaget? Super Touringeissa sanotaan että käy sekä normaaliin alustaan ja sporttialustaan, Advantageissa että vain sporttialustaan.. Mitä eroa näillä käytännössä on ja kummat on alkuperäisiä vastaavat?
Tässä kuva vielä iskarissa olevasta "laatasta".
Teksti kokonaisuudessaan:
81 490155610
Sachs Boge BMW
33.52-1095913
6-2 serie C19
3424
Ilmeisesti alkuperäset iskarit?Last edited by Koo_; 21-08-2013, 01:13.
Comment
-
-
zf.com:n kautta pääsee Sachs/Lemförder/Boge -osien kataloogiin, siellä sanotaan että Super Touringit Sport ja M-Technic II alustoille ja Advantage normialustalle.
Samassa syssyssä on syytä uusia iskarin yläpäät, iskarin pohjauskumi ja pölysuojat. Näille suosittelen BMW:n value line -osia, ainakin hankkimani Febin tarvikepölysuoja oli niin letkua muovia ettei se kestänyt. BMW:n value line -tuubi oli oikein pätevän oloinen, samoin pohjauskumit.
Repair kit, additional damper guard tube VALUE LINE 2 33502290347
Repair kit for support bearing VALUE LINE 2 33522241450
Nämä ovat tilattavissa Suomeenkin.
Ehkä Sachsin yläpään osat ja pölysuojat ovat asiallisia, mutta tietyistä liikkeistä on erikseen pyydettävä Sachsin osat, muuten tulee halvinta tarvikekuraa.
Comment
-
-
Jees. Eilen kanssa tutkin asiaa, mister-auton sivuilla näky iskareissa OEM koodit ja löyty tota omaa koodia vastaava. Sen mukaan Super Touring, eli ne nyt siis tilaukseen. Samalla joo yläpäät ja pohjaanlyöntikumitkin.
Kiitti avusta kaikille, nyt vaan ootellaan että osat saapuu ja toivotaan parasta että ylimääräset äänet loppuis...
Comment
-
-
Elikkäs.. ei korjautunut ongelma iskareitten vaihdolla.
Siinä missä alussa ei ajossa huomannut mitään, niin nyt kun ajaa esim. kaivonkansion päältä niin tuntuu että perä heittelisi sivulle päin. Ääni kuului myös ensiksi kuskin puolelta, nyt mielestäni molemmilta puolin, yleensä toiselta puolelta välillä ja toiselta välillä. Takakumia kun vähän potkii niin kuuluu outo ääni, aivan kuin takarenkaat heiluisivat hieman. Sama molemmilla puolin. Kiinni ovat kuitenkin ja piukassa.
Lähes kokoajan siis edelleen kun ajaa hiemankin epätasaisella tiellä niin kuuluu outoa tärinää/kolinaa takaa. Ei kai tässä auta kun pajalle viedä, vai osaako joku noilla kuvauksilla sanoa lähes varmasti mikä tuolla nyt on vialla?
Comment
-
-
Mites itse perä? Ettei olis se kuuluisa repeäminen irti rungosta tapahtumassa? Searchilla löydät siiqä tietoa. Taikka sitten vetarit?
Lainaan tätä myöös omaan ongelmaan. Eli kun ajelee matalilla nopeuksilla esim 40-60 niin perästä kuuluu matala tömähdys aina kun menee moottorijarrulle tai veto päälle. Onko normaalia perän löystymistä vai kenties jotain hajonnut? 320d 100kw automaatti kyseessä.Last edited by ntjt; 10-09-2013, 09:37.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
Joo, tosta perän repeämisestä oon lukenutkin... Ei vaan oireet mun mielestä täsmää, esim mitä lukenut niin ylämäkeen kun lähtee pakittamaan niin pitäis kuulua iso tömäys, itellä ei... Toivottavasti ei nyt tästä ole kyse
Sellanen vielä pitää lisätä, että toisin kun sulla, itellä kolina tuntuu loppuvan kun antaa kunnolla kaasua. Sitten kun kaasua nostaa niin sieltähän se taas alkaa heti. Kuuluu niin tasakaasulla ajaessa kuin kytkin pohjassa rullatessakin.
Comment
-
-
Koitappa piruuttasi etsiä täristävä tieosuus ja kuuntele lakkaako kilinä kokonaan jos painat jarrua hellästi. Itsellä ainaikin kolina johtui jarrupaloista.Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
Comment
-
-
Ei oo mitään vaikutusta jos jarruttaa. Käväsin tossa äsken kysymässä paikallisesta bemmihuollosta että millon ton voi sinne tuoda. Torstaina käskivät auton tuoda ja veikkasivat renkaanlaakereita. Saa nähä osuko arvaus kohilleen, toivottavasti saavat siellä kuntoon ja toivottavasti mahollisimman halvalla
Pitää kirjotella tänne sitten mikä nyt lopulta tää ongelma oli. Niin ja auto on e46 323 neliovisena ja vuodelta '98.
Comment
-
-
Eipä auttanut anti-rattle clipin vaihto. vieläkin kilisee ja häviää jarrua painamalla. Loppuu ideat.Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
Comment
-
Comment