Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320d e46 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deeq
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 2
    • espoo

    Bmw 320d e46 Ei käynnisty

    Elikäs tommonen -02 touring bemari ois kyseessä, autosta simahti viikko sitten turbo ja sen jälkeen ajettu n. 100km. En autoista tiedä kovinkaan paljon mutta ahtopaine letku oli löystynyt ja irronnut. Laitoin letkun takas kiinni mutta nyt auto ei käynnisty ollenkaan. Käynnistäessä kuuluu tasainen "nakutus" mutta mitään muuta ei tapahdu. Olisiko kellään ideoita ehdotuksia apuja? vai täytyykö hinata korjaamolle..
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Onko siellä akussa virtaa?? Siis pyöriokö moottori vai naksuuko vaan startti? Jos ei kone pyöri niin kokeile apuvirtaa antaa siihen toisesta autosta.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Deeq
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 2
      • espoo

      #3
      Juu akussa on virtaa ja tuo nakutus kuuluu siis startista. Eli ei pyöri moottori ja kokeilin antaa apuvirtaa mutta ei mitään. Vissiin se on startissa vika vai voiko tuolla turbon sammumisella/letkun irtoamisella olla mitään tekemistä tämän kanssa?

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Originally posted by Deeq View Post
        Juu akussa on virtaa ja tuo nakutus kuuluu siis startista. Eli ei pyöri moottori ja kokeilin antaa apuvirtaa mutta ei mitään. Vissiin se on startissa vika vai voiko tuolla turbon sammumisella/letkun irtoamisella olla mitään tekemistä tämän kanssa?
        pyöriikö se kone edes kampiakselista pyörittämällä!
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Retze
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 422
          • Keski-Suomi

          #5
          Jos turbo simahtanut niin oisko menny imusarjan kautta öljyt palotilaan. Kokeile pyörittää 22millisellä avaimella kampuran päästä konetta pyöriikö. Tai sit vaan startti antautunut.
          nyk. jalkapelillä
          ex BMW 320i

          Comment

          • Soiled
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3216
            • Mystinen Kuopio

            #6
            Lainataan sopivaa topikkia jos joku osaisi auttaa.
            Kyseessä 320d -03 eli uudemmalla motilla. Seuraavanlainen ongelma.
            Moottorista oli vaihdettu kansipahvi ja lyöty nippuun kaikilla uusilla tiivisteillä. Nyt, kun autoa startataan niin pyörähtää käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Kierrokset ehtii mennä johonkin 1000rpm ja sitten sammuu kuin avaimesta kääntäisi. Kun starttausta jatkaa niin lupailee hyvin ja käynnistyykin taas parin sekunnin ajaksi, mutta ei vaan pysy käynnissä. Inpalla katsottu vikakoodeja ja ei tule kuin parista hehkusta ilmoitusta. Railipaine käynnistyksessä heiluu 500 tietämillä, virrat päällä ilman käynnistystä siirtopumpun pyöriessä 0-2. Voiko joku suutin vuotaa niin paljon, että tekee kyseistä ongelmaa vai nokka-akselinanturi vaikka vikakoodia siitä ei tule? Ei vuoda mitään ulospäin ja inpalle tulee vikakoodit normaalisti jos käyttää antureiden liittimiä irti esim. nokka-akseli,raili yms.
            Mistä lähtisi etisimään vikaa?
            Mystinen.Fi @ FB
            IG @tarmohanninen
            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Onko EWS:n koodit katsottu? Jos EWS vaikka vaatisi alignment-operaation: KLIK.

              "If the “Codes” do NOT match, the DME “rolls forward” to the next code according to the “Rolling Code Table” and makes the same calculations. The DME continues this “forward roll” up to a maximum of 200 times or until a match is found. Failure to find a match will result in the engine cranking but not starting."

              WDS sanoo:

              "Matching DME(DDE) - EWS III

              In specific cases, it is possible that synchronization between the DME/DDE control unit and EWS control unit may deviate from each other. In these cases, the test module refers to the matching procedure which must then be carried out. In this way, the variable codes of both control units are reset to the common starting value.
              This matching procedure must also be conducted when a new engine control unit is installed. In this case, the matching procedure adopts the basic code of the EWS control unit from the DME(DDE) control unit. This basic matching procedure is only possible once.
              With this matching it is therefore not possible to adjust DME(DDE) control units - which were adapted in another vehicle with another EWS control unit - to a further EWS control unit."


              Tai kampiakselin asentoanturi (KLIK) mutta se lienee jo tarkistettu.

              Onhan siirtopumpun annettu pyöriä niin että polttoainelinja on ilmattu?

              Voisko joku sulake olla palanut tai polttoainepumpun rele (hanskalokeron takana) tai DDE:n rele (konetilassa) pätkiä?

              Comment

              • Soiled
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3216
                • Mystinen Kuopio

                #8
                Hyviä ideoita. Kampuran anturia ei ole käytetty irti ollenkaan ja ei anna vikakoodia, tosin voisi sen katsoa vielä. EWS ilmeisesti ei antaisi startata ollenkaan (käynnistyä). Pumput on pyöriny nyt varmaan sen tunnin jo, kun hakenu vikaa mottiin. Eilen taas teki niin, kun oli yön seisonu, että lähti laakista käyntiin ja pyöri jo jonkun vajaan 10s, mutta sitten sammui aivan kuin bensa-autossa loppuisi polttoaine eli röpeltäen. Käyntiääni oli jonkin verran kalkattava eli viittaisiko tämäkin suuttimiin ja ohivuotoihin?
                Noita releitä voisi testailla kyllä vaikka pumput aika nätillä surinalla pyörivätkin ja railipaineet on mielestäni OK käynnistyksessä.
                Mystinen.Fi @ FB
                IG @tarmohanninen
                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Kampiakselin asentoanturin särkyminen sopisi oireisiin kyllä kuin nenä päähän. Se on siellä hankalassa paikassa tietty tulipellin tykönä.

                  Siirtopumpun jälkeinen paine olisi hyvä seurata myös, sen pitäisi nousta aika hätäisesti ~4.0 bariin eikä saisi laskea alle 3.7 barin missään kohdassa. Jos käy edes hetkeksi 3 barissa niin voi epäillä että siirtopumppu kuskin penkin alla on kaput tai ennen siirtopumppua on polttoainelinja tukossa.

                  Tietysti jos kansi on käytetty irti ja joku pääsiäiskäsi on kilauttanut yhtä tai useampaa suutinta niin todella vuotava suutin ei nosta paineita riittävästi --> kone ei starttaa.

                  Nelossuuttimessa on se needle motion sensor mikä voi tietty olla sönder.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Kaiken kaikkiaan kuulostaa vallan erikoiselta. EWS tuota ei voi tehdä, eli sammuttaa jo käynnistynyttä moottoria. Vuotava suutinkin erittäin epätodennäköinen, jos kerran lähtee jo käyntiin. Noita siirtopaineita (ja rail painetta) minäkin kyllä seuraisin virtojen kytkemisen ja startin yhteydessä. Näkyykö PA-linjassa yhtään ilmakuplia?

                    Originally posted by MNi View Post
                    Nelossuuttimessa on se needle motion sensor mikä voi tietty olla sönder.
                    Taidat sekoittaa jakajapumpulliseen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Jaa niin eihän common railissa ole näitä.

                      Comment

                      • Tonippi_330
                        Newbiemmer
                        • Nov 2012
                        • 24
                        • Oulu

                        #12
                        Jääkö siitä vikakoodia jos se needle motion sensor on rikki? lähteekö auto olleskaa käyntii jos se on ka put?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Jättää vikakoodin needle motion sensorista jos on alkupään 320d eli M47 koneella. Niissä oli vielä jakajapumpullisia, vaihdos tapahtui näemmä 2001 aikana.

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3216
                            • Mystinen Kuopio

                            #14
                            Palataan taas tähän aiheeseen, kun tuli pitkästä aikaa tutkittua autoa. Vaihdoin nyt aivan uuden siirtopumpun autoon ja ongelma on sama. Eli lähtee käyntiin ekalla starttauksella ja pyörii ~5s nätisti kunnes taas sammuu aivain kuin polttoaine loppuisi eli vaikeasti. Sitten saa startata eikä tee muuta kuin lupaa. Jonkin aikaa odottelee ja pyörittelee siirtopumppua niin kohta taas starttaa, mutta sama vika.
                            Tankinsisäinen pumppu tuntuisi ja kuulostaisi pyörivän myös ja dieseliä tulee suutinten ylivuotoletkuista reilusti jos niitä raottaa. Voisiko väärin ajoitetut nokat tehdä kyseistä hommaa? Vikakoodeja ei edelleenkään tule kun hehkuista.
                            Ja ei muuten reagoi kaasun painamiseenkaan mitenkään.
                            Last edited by Soiled; 23-10-2013, 11:09.
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Kampuran asentoanturi olis syytä selvittää vaikkei vikakoodia annakaan.

                              Entäs DDE:n rele? K2003, sky blue, konetilan e-boksissa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎