Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i N42B18 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masse2b
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 23
    • Pohjoinen

    316i N42B18 ei käynnisty.

    Autoni jäi seisomaan lomamatkan vuoksi vajaaksi kuukaudeksi. Auto jätettiin parkkiin toimivana, tosin alkavaa valvetronic-kulumaa on. Eilen yritin käynnistää autoa, mutta kone pyöri kuin "tulpattomassa mopossa". Eli ei puristuksia. Voisiko kyseessä olla venttiilien liimautuminen/tms. pitemmän seisonnan jälkeen ja onko hinaaminen käyntiin ainoa ratkaisu? Akullisen olen sahannut, ei yritäkkään. Inpa ei anna mitään vikakoodeja, paitsi crankshaft sensorin arvot näyttää olevan asteikon yli(120, on ollut jo yli vuoden). Erikoista myöskin on, ettei bensapumppu surise kun kääntää virrat päälle. Inpan kautta pumppu toimii kyllä. Mikä neuvoksi?
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #2
    jakoketjun laahaimia luultavasti paskana. imuputken siivilä hajalla ja rajotin venttiilii paskana, hinaa käyntiin niin maksat nelinkertasen hinnan korjauksesta.
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • Masse2b
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 23
      • Pohjoinen

      #3
      Ihme ja kyllä, auto käy taas. Aloin tutkimaan viikonloppuna Inpalla autoa, josko jotain vielä löytyisi ennen romulaan vientiä. Latasin akun täyteen, ja piuha kiinni. Löytyi uusi vikakoodi, "EWS Manipulation Protection" jne. Aikaisemmin tätä ei ole koskaan näkynyt, edellisestä käynnistysyrityksestä oli yli kuukausi aikaa. Muutamilla ulkomaisilla foorumeilla olivat painineet saman asian kanssa, josta vihje sitten löytyi. Inpalla piti tehdä EWS-resetointi, jonka jälkeen auto käynnistyi aivan normaalisti! Muuta syytä en tuohon koodiin keksi kuin alijännitteen, sillä akku oli melkein tyhjä kun sitä aloin lataamaan. Tosin alijännitteen vikakoodia taasen ei ollut, ainoastaan tuo yksi. Kyllä nämä ovat sitten kummallisia vehkeitä.

      Comment

      • janituz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 858
        • nummi-pusula

        #4
        :think outoa, vaikka ews olisikin vialla niin Se ei silti selitä sitä että pyörii kun tulpaton mopo, itseasiassa jos ews toimii oikein niin eihän sen auton pitäis startata? Ja vaikka starttais niin ei sieltä sylinteristä puristus pitäisi mihinkään kadota.
        e46 330da -01
        E46 320d -00
        E30 323i -85 "pommikone"
        Projekti: E30 325i -86
        Projekti: E21 315 -83
        Ex: E30 318i mit m10i -89

        Comment

        • Masse2b
          Newbiemmer
          • Jun 2011
          • 23
          • Pohjoinen

          #5
          Outoa todella. Laitoin auton ekan postin aikaan seisontaan käynnistymättömyyden vuoksi, odottamaan jopa mahdollista romutusta. En halunnut tilata heti kyytiä, kun pihalla on tilaa. Pari viikkoa sitten kokeilin startata taas, puristukset olivat löytyneet "itsestään", muttei silti käynnistynyt. En joutanut perehtymään sen kummemmin, kunnes sitten viime viikonloppuna tärppäsi kun laitoin Inpan kiinni ja löytyi tämä outo koodi, jota ei koskaan aikaisemmin ole näkynyt. Luultavasti näillä asioilla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa, mutta heti pärähti kun sain resetoinnin tehtyä. Hieman epäselvästi sepostettu, mutta kaiketi selventää tilannetta..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎