Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 farkku hälyongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7509
    • Jyväshyvä

    E46 farkku hälyongelmaa

    330xdTA 2001,
    orkkis hälyllä.

    Hälytin rupeaa huutamaan kun pistää kakella ovat lukkoon.

    Sulakkeen 47 poistaminen korjaa asian mutta
    kake ei pelaa enää seuraavan käynnistyksen jälkeen
    joten se ei ole toivottu ratkaisu.

    Inpalla kattelin niin DWS -boxiin ei pääse kiinni,
    eikös tuo ollut hälyttimen boxi?

    Testasin jo irroittamalla sisäkaton anturin ja konepellin anturin
    ja siltikin rupeaa huutamaan muutaman sekunnin jälkeen kun pistää kakella kiinni ovet.

    Kori moduulista kun kattoo niin kaikki luukut on kiinni.
    Ovia lukittaessa kakella kallistussensorin anturissa välähtää musta täppä,
    mistäpäin autoa farkussa tuo kallistusanturi löytyy?

    Viimeinen vaihtoehto on tietysti koodata koko häly pois,
    toisaalta jos sais tuon edukkaasti kuntoon (vaikka ilman kallistusanturia jos vika on siinä)...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Häly on korimoduulissa. Lue se toinen vikamuisti, millä nimellä nyt inpassa olikaan, sinne tallentuu hälyn syyt.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Tilt sensor touringissa (ja sedanissa) takaluukussa oikealla puolella, sivu 20, osa 6 täältä: KLIK.

      Supa viittasi vissiin shadow memoryyn.

      Edit: eihän vaan panic mode vahingossa ole triggeröity, WDS sanoo:

      "Panic mode (country-specific coding)

      A vehicle alarm can be triggered via the remote control by pressing the ”boot lid/panic” button on the remote control key for longer than 1 second. Triggering this ”panic” mode triggers an acoustic and visual alarm irrespeczive of the current DWA state. ”Panic” mode is terminated by disarming or arming the antitheft alarm system (DWA) as well as by unlocking the doors with the key."
      Last edited by MNi; 22-09-2013, 21:57. Reason: Panic mode

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7509
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by MNi View Post
        Tilt sensor touringissa (ja sedanissa) takaluukussa oikealla puolella, sivu 20, osa 6 täältä: KLIK.

        Supa viittasi vissiin shadow memoryyn.

        Edit: eihän vaan panic mode vahingossa ole triggeröity, WDS sanoo:

        "Panic mode (country-specific coding)

        A vehicle alarm can be triggered via the remote control by pressing the ”boot lid/panic” button on the remote control key for longer than 1 second. Triggering this ”panic” mode triggers an acoustic and visual alarm irrespeczive of the current DWA state. ”Panic” mode is terminated by disarming or arming the antitheft alarm system (DWA) as well as by unlocking the doors with the key."
        Täytyypä katella. En kyllä tuota sensoria eilen löytänyt,
        farkussa on tuossa kohtaa pissapojan säiliö...

        Eikö paniikkimoodin pitäisi kytkeytyä pois päältä kun avaa ovet,
        vai pitääkö se vielä erikseen kytkeä?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Expire
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 69

          #5
          Mistäs tiiän onko mulla orkkis vai joku jälkkäri häly?
          A pilareissa on pienet mini diskantin näköset tod näk painetunnistimet ja kojetaulun molemminpuolin ledit.
          Avatessa ovet auton häly kiljasee kahdesti ja lukittaessa kerran...
          Samaten häly tarvii tunnistuslätkän millä sen saa aktivoitua pois kun heilauttaa lätkää kuskin jalkatilassa. (tällähetkellä lätkä on teipattuna ratin alle kun häly huutaa vaikka käynnissä vaan avaat oven niin 5 sec päästä)

          Vahva epäilys siis on et on jälkiasennus keksintö.

          Tämäkin alkaa huudella itekseen monesti oikein kosteilla keleillä, noin 10sec lukitsemisen jälkeen. Melkosesti ketuttaa kun kauppareissulla tuut kaupasta ulos niin tuttu ulvonta kuuluu joka kerta. Häly aktivoituu ihan auton omasta avaimesta.
          Last edited by Expire; 21-12-2015, 13:49.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Jälkiasenteinen. Orkkishälyttimessä ultraäänisensori katossa keskellä, jos on ledi niin taustapeilissä. Orkkishälytin ei tarvitse mitään erillisiä lätkiä vaan tunnistaa avaimen ajonestosirun.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎