Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d e46 lämmöt ei nouse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ipii79
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 107
    • ylöjärvi

    320d e46 lämmöt ei nouse

    eli ogelmanan on että ei lämmöt nouse kun pikkusen sinisen yli. epäilen että se on termari vika mutta juolahti mieleen että vanha omistaja sanoi että oli tulpannut egr:n letkut ja sen jälkeen läämöt laskivat. olen koittanut laittaa letkut takaisin mutta ei vaikutusta. voiko egr vaikuttaa noin huomattavasti lämpöihi?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Jos EGR on käytössä taas eikä vaikutusta niin sekä päätermostaatti että EGR:n termostaatti vaihtoon.

    Comment

    • ipii79
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 107
      • ylöjärvi

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Jos EGR on käytössä taas eikä vaikutusta niin sekä päätermostaatti että EGR:n termostaatti vaihtoon.

      tossa tutkiskelin ja löysin topikista kuvan jossa kerottiin egr termostaatin olevan. kyseiseesä autossa on aivan erillaiset hilut. eli mistä se löytyy. kun sen toiminnan vois testata... mitenkäs noitten sylärin takana oleien "sälekaihtimien" pitäis toimia? siä on joku alipainekello... laitoin ne nippusitellä kiinni niin nyt nousi lämmöt ekaan viivaan asti...

      Comment

      • Furior
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 177
        • Laukaa

        #4
        Originally posted by ipii79 View Post
        tossa tutkiskelin ja löysin topikista kuvan jossa kerottiin egr termostaatin olevan. kyseiseesä autossa on aivan erillaiset hilut. eli mistä se löytyy. kun sen toiminnan vois testata... mitenkäs noitten sylärin takana oleien "sälekaihtimien" pitäis toimia? siä on joku alipainekello... laitoin ne nippusitellä kiinni niin nyt nousi lämmöt ekaan viivaan asti...
        EGR-termostaatin (mikäli sellainen on) löydät koneen etuosasta, kunhan otat sen isoimman suojamuovin koneen päältä pois. Tuon näköistä pitäisi löytyä, tuo musta muoviputkilo on ko. termostaatti (tuossa kuvassa tosin putkia hieman irti). Testata tuon voit niin, että puristat termostaatin päästä lähtevän kumiletkun lyttyyn ja tarkkailet nouseeko lämmöt normaalille tasolle.
        -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
        ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
        ex: -05 E87 120d

        Comment

        • ipii79
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 107
          • ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Furior View Post
          EGR-termostaatin (mikäli sellainen on) löydät koneen etuosasta, kunhan otat sen isoimman suojamuovin koneen päältä pois. Tuon näköistä pitäisi löytyä, tuo musta muoviputkilo on ko. termostaatti (tuossa kuvassa tosin putkia hieman irti). Testata tuon voit niin, että puristat termostaatin päästä lähtevän kumiletkun lyttyyn ja tarkkailet nouseeko lämmöt normaalille tasolle.

          mun pitää kattoo viä uudestaan kun auto palaa kotiin mutta muistaakseni tässä oli aivan toisennäkönen konehuone kun sitä viikko sitten kattelin ja etin juuri tota letkua minkä olisin puristanu lyttyyn. mutta egr-venttiili kyllä löytyy. palaan asiaa kun katon sen viä uusix

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 177
            • Laukaa

            #6
            Originally posted by ipii79 View Post
            mun pitää kattoo viä uudestaan kun auto palaa kotiin mutta muistaakseni tässä oli aivan toisennäkönen konehuone kun sitä viikko sitten kattelin ja etin juuri tota letkua minkä olisin puristanu lyttyyn. mutta egr-venttiili kyllä löytyy. palaan asiaa kun katon sen viä uusix
            Jos ei ole tuota jäähdytintä, niin ei ole termariakaan, vaikka siis olisi EGR. En nyt muista missä kaikissa tuo on, mutta EURO4-päästönormeilla olevista tuo taitaa ainakin löytyä.
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Jos on EU3-päästöt ja manuaali = ei EGR-jäähdytintä eikä termostaattia, vain suora putki.

              Jos on EU3-päästöt ja automaattiloota = lyhyt EGR-jäähdytin

              Jos on EU4-päästöt, lootasta riippumatta = pitkä EGR-jäähdytin

              Comment

              • ipii79
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 107
                • ylöjärvi

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Jos on EU3-päästöt ja manuaali = ei EGR-jäähdytintä eikä termostaattia, vain suora putki.

                Jos on EU3-päästöt ja automaattiloota = lyhyt EGR-jäähdytin

                Jos on EU4-päästöt, lootasta riippumatta = pitkä EGR-jäähdytin

                ilmeisesti toi eka kun on manuaali ja sielä ei semmosta ole. eli sitten vikana ilmeisesti normi termari...

                Comment

                • Karvakamu
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 20
                  • Suomi

                  #9
                  Mulla oli sama ongelma ei enää lämmöt noussut ja ajotietokone näytti -4 ja ajoin parkkii samuttin ja käynnistin uudelleen ja käynnisty ongelmitta. Seuraavana aamuna ei enään lähtenyt käyntiin, kuulu vain aina kun väänsi avaimesta et "niks" .

                  -Akku ladattu ja kokeiltu vaan kiinni ilman että kiristin navat kunnolla eikä lähtenyt
                  -Ennenku akku irrotettiin ei lähtenyt apuvirrallakaan.
                  -kun starttaa nii mikään ei mittaristossa pimenä tai vastaavaa.
                  Last edited by Karvakamu; 22-03-2016, 10:37.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎