Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330da laatikosta öljyt tielle....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    E46 330da laatikosta öljyt tielle....

    Mitähän mahtoi tapahtua ja miksi, laatikosta tuli öljyt tielle kesken ajon. Hinurikuski tuumasi että olisiko välilauhdutin pettänyt. Öljyä valui siitä edestä kuskin puolelta tielle....
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by expertti View Post
    Mitähän mahtoi tapahtua ja miksi, laatikosta tuli öljyt tielle kesken ajon. Hinurikuski tuumasi että olisiko välilauhdutin pettänyt. Öljyä valui siitä edestä kuskin puolelta tielle....
    Saattais olla hinurikuski oikeassa mutta ei enempää tiiä sanoa kuin että kato onko konehuoneessa märkää.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • juxo
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 301
      • Jyväskylä

      #3
      Itellä on lähtenyt nuo lauhduttimelle menevät letkut irti liittimien vanhuutta, niissä on semmoset pika kiinnitykset... Kannattaa ne vilkaista ekaks:think
      G05 X5 45e Msport
      E70 X5 35d
      E36 Compact VR6T
      E60 M5 VR6T
      E92 VR6T Build

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #4
        Kiitos vastanneille. Täytyy selvitellä vuotoa kunhan arki koittaa.

        Miten helposti laatikko tai turbiini ottaa itseensä jos öljyt tulee ulos ajossa? Pitänee ainakin ottaa öljypohja pois ja tutkia onko metallia kunhan pääsee vikaa muutenkin selvittämään.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by expertti View Post
          Kiitos vastanneille. Täytyy selvitellä vuotoa kunhan arki koittaa.

          Miten helposti laatikko tai turbiini ottaa itseensä jos öljyt tulee ulos ajossa? Pitänee ainakin ottaa öljypohja pois ja tutkia onko metallia kunhan pääsee vikaa muutenkin selvittämään.
          Ainoa mikä siellä voi ottaa itseensä on öljypumppu, ainoa osa joka liikkuu ilman öljyä. Kuinka pitkään auto oli käynnissä vedon loppumisen jälkeen?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • juxo
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 301
            • Jyväskylä

            #6
            Itellä ei ekalla kerralla muuttunut mitenkään laatikon tuntuma, toisella kerralla tuli sitten pieni "ominaisuus". Joku näitten automaattien kanssa enemmän pelannut vois tietääkkin että mikä siellä vihottelee.
            Eli ongelma on kun kytkee D:n päälle, menee n.3-4 sekuntia ennenkuin vaihde kytkeytyy. Sen verran on piuhan päässä kateltu että venttiilit aukee normaalilla vaste ajalla(verrattiin toiseen normaalisti toimivaan). Tämän 3-4sek aikana levypakan jälkeinen akseli pyörii n. puolilla normaaleista kierroksista mitä pitäisi olla kun vaihde on kytkettynä.:think Jumittaakohan siellä solenoidi venttiili vai eikö muka öljynpaineet riitä? Pakki kytkeytyy kuitenkin ihan normaalisti ja muutenkin laatikko toimii, ei luista ylimääräisiä tai vaihteet jymähtele... Suurinpiirtein jo 10kk tehnyt tuota eikä ole mihinkään suuntaan muuttunut, rasitustakin se on saanut (~500nm) kun ei tuolla kauniimmalla osapuolella oo hirveen kevyt kaasujalka
            G05 X5 45e Msport
            E70 X5 35d
            E36 Compact VR6T
            E60 M5 VR6T
            E92 VR6T Build

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              Ainoa mikä siellä voi ottaa itseensä on öljypumppu, ainoa osa joka liikkuu ilman öljyä. Kuinka pitkään auto oli käynnissä vedon loppumisen jälkeen?
              Öljypumppu on laatikossa kiinni ja jos se menee vaihtoon, joutuu irroittamaan laatikon?

              Jos öljypumppu olisi korkannut, pyörinyt kuivana, siitä lisäksi taitaa lähteä lastua joka vaatii myös huuhtelun?

              Jos olisi käynyt niin hyvä tuuri ettei öljypumppu olisi korkannut, niin voiko sen kuntoa mitata mitenkään tai selvittää onko se ehjä?!?!

              Tulihan sillä muutama kilometri ajettua ennen kuin pääsi kohtaan mihin auton voisi jättää. Öljyä valui etupäästä silloin enemmälti kuin muualta. Enkä heti hoksinut että öljyt on tiellä kun vikavalo syttyi. Kun yleensä turbiiniviasta ilmoitellut... Lisäksi kummastelin kyllä kun auto ei vastaa kaasuun, kierrokset meni lähes punaiselle, mutta auto ei vastaa. Kun tulin kabiinista ulos, tuli öljyn haju heti nokkaan ja tiesin että jostain laatikko porsi, ettei välttämättä ole turbiinivika tällä kertaa....

              Kävin juuri katsomassa autoa. Moottoritilan puolelta en nähnyt mitään poikkeavaa ja alle ei pääse näkemään ilman monttua/nosturia. Öljyä oli valunut yön aikana lisää. Ja näytti edelleen siltä että siitä kuskin etukulman kohdalta olisi vuotanut eniten, suurin lammikko siinä....

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 866
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by juxo View Post
                Itellä on lähtenyt nuo lauhduttimelle menevät letkut irti liittimien vanhuutta, niissä on semmoset pika kiinnitykset... Kannattaa ne vilkaista ekaks:think
                Noista toinen putki pettänyt. Vaihdatan molemmat. Kumpa olisin arvannut vaihdattaa jo silloin eka laatikkoremontissa nuokin :(

                Olisiko nyt syytä vaihdattaa muutakin, onko siellä muita vanhenavia paikkoja?

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Ehkä nuo yo. kuva o-renkaat 3 ja 11 kun ne letkut kerran irroitetaan.

                  Laatikon tukikumit?

                  Laatikko kannattaa silmäillä ympäriinsä ettei ole tullut vuotoja mistään, erityisesti johtosarjan tiiviste eli osat 11 ja 12 täältä: KLIK.

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 866
                    • Kainuu

                    #10
                    Putket ja tiivisteet vaihdettu. Kustannukset 512 euroa. Taas mennään!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎