Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 lämmityslaite ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hela
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 398
    • Turku

    E46 lämmityslaite ongelmia

    Auto on siis -00 mallinen ja autom.ilmastointi. Siis puhallin toimii hienosti ja sen säädöt mutta mikään läppä ei toimi. Lasille tulee ilmaa mutta minnekkään muualle ei saa tulemaan ilmaa. Vikakoodeja on kaikista läppämoottoreista. Voiko tosiaan olla niin, et kaikki läppämoottorit ovat rikki vai voisko kenties niiden ohjausyksikkö olla sökö? Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Onko näissä autoissa enää erillistä ohjainboxia vai toimiiko lämppärin säätöpaneli myös ohjainboxina?
    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
    M47/M57/n/tu
    N43, N47

    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

    Osia:
    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
    MB AMG C32 -01
    Alpina B3 -94
    120d -09
    520ia -81
    535d -11
    535d -12
    750il -92
    750il -00
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Hela View Post
    Auto on siis -00 mallinen ja autom.ilmastointi. Siis puhallin toimii hienosti ja sen säädöt mutta mikään läppä ei toimi. Lasille tulee ilmaa mutta minnekkään muualle ei saa tulemaan ilmaa. Vikakoodeja on kaikista läppämoottoreista. Voiko tosiaan olla niin, et kaikki läppämoottorit ovat rikki vai voisko kenties niiden ohjausyksikkö olla sökö? Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Onko näissä autoissa enää erillistä ohjainboxia vai toimiiko lämppärin säätöpaneli myös ohjainboxina?
    Ilmastoinnin paneeli toimii ohjaimena. E46 automaatti-ilmastoinnista eli IHKAsta kuvausta täällä: KLIK.

    Servot näkyy sivulla 9, menee M-bussissa, olisko kaapeli irronnut tai kontaktit hapettuneet?

    Kaapeli lähtee ilmastoinnin paneelin takaa, liitin on X613: KLIK.

    M-väylästä lisää E38:n IHKA-dokumentaation yhteydessä sivulta 26 alkaen: KLIK. Sivulla 30 todetaan että M-väylän ollessa poikki jää vikamuistiin vika kaikista servoista.

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      #3
      Tarina ei kerro ratkesiko tämä läppäprobleema jo, mutta kun itse tuskailin saman ongelman kanssa niin syypääksi paljastui tuon IHKA-paneli: kenties edeltävä omistaja oli nitkuttanut sitä M-bus liitintä riittävän pitkään ja kovakouraisesti -> laitimmaisen pinnin tinaus/kontakti piirilevyllä oli huono. Korjattiin hyppylangalla ja väyläkin heräsi henkiin
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎