Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 cabriolet, ongelmat ja ominaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha1
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 5
    • Meri-Lappi

    E46 cabriolet, ongelmat ja ominaisuudet

    tervehdys tällekin foorumille pitkästä aikaa!

    viimeksi suunnitteilla oli 530d, mutta se homma meni hieman kuperkeikkaa, alle tuli toki bmw, mutta 1200 gsa.

    kakkosauto tällä hetkellä hakusessa ja kiinnostaisi avo laittaa jos mahdollista. moottorilla ei niinkään väliä, olisiko 4 vaiko 6 pyttyä, kunhan käy ja kukkuu ja etenkin toimii. pienempi motti toki kuluttaa vähemmän ja vakuutus halvempi.

    mites tämän mallin avot, onko tullut vastaan minkäänlaisia tyyppivikoja jne? tätä aluetta foorumilta kyllä olen selannut, aika vähän pelkistä avoista ja niiden ominaisuuksista varsinaisesti tietoa.:think

    katto luultavasti kestää ongelmitta, kunhan vain muistaa käsitellä aineilla joka kesä, pelkkä kangas tuskin hirveitä saksasta maksaa, mutta onko mekanismi kuinka kestävä itsessään, kaikki hydrauliikkapumput jne vai toimiiko ne sähkömoottoreilla?

    entäpä kovakatto, kuinka hyvä se on talvikäytössä? mitä kangas tykkää jos sen laskee alas kuivana ja puhtaana lokakuussa ja avaa taas vappuna?

    mutta jos nyt ei pelkästään ongelmia, niin miten tuo malli muuten, oletteko olleet tyytyväisiä hankintaan, mitä hienoa ja parasta siitä löytyypi?
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3503
    • Raisio

    #2
    Originally posted by juha1 View Post
    entäpä kovakatto, kuinka hyvä se on talvikäytössä? mitä kangas tykkää jos sen laskee alas kuivana ja puhtaana lokakuussa ja avaa taas vappuna?

    Hyvä kysymys, itte sujautin pestyn, suojakäsitellyn ja kuivan katon syyskuussa piiloon. Kovakatto istuu täydellisesti ja on kuin ajais coupella ja keväällä voi kovakaton alta vetästä ns ässän hihasta
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Jenkkien E46 foorumilta löydät parhaiten tietoa kun jaksat hieman lukea ja selata. Siellä noita E46 avoja on melkoisesti enemmän kun Suomessa.



      Katto toimii hydraulipumpulla. Rättikotelon kannessa on ainakin sähköiset lukot, lisäksi tuulilasin yläpuolella on sähkömoottori mikä käyttää vaijereilla a-pilarin lukkoja.
      Katossa on paljon erilaisia hall-antureita. Hyvä service manuaali löytyy

      http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=854059 ja tuolta BMW convertible top info.pdf

      320ci on samaa moottoriperhettä kun 325ci ja 330ci, M54 moottorilla. Käytännön elämässä 320ci silti kuluttaa lähes samat kun 325 ja iso ero ei ole 330ci malliinkaan. Kulkupuolessa tuo 330 on tietysti ihan omaa luokkaansa.
      Last edited by Antti O; 04-11-2013, 08:06.

      Comment

      • juha1
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 5
        • Meri-Lappi

        #4
        kiitos, noita vinkkejä pitää alkaa tutkimaan.

        myyjäkin tuossa soitteli, kymppiä pitäis laittaa väliin jos kakkosautolla alkaa vaihtelemaan..

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          #5
          Ihmeen lötkökorinen E46 cabrio on, minkä huomaa huonolla/rikkonaisella tiellä ajaessa selvästi. Kori elää epätasaisuuksissa toisin kuin koppibemareissa.

          Toinen olennainen eroavaisuus itse rättikaton lisäksi on lisääntynyt paino, mikä saa aikaan sen että kannattaa mielummin valita isompi kuin pienempi moottori. Suuria eroja kulutuksessa ei ole, isommalla koneella voi päästä oikealla ajotavalla jopa pienemmällä kun jaksaa liikuttaa koppaa paremmin. Varsinkin kun laittaa vielä kovakaton rättikaton jo valmiiksi isomman painon päälle on sitä painoa vielä enemmän joskaan talviliukkailla sillä ei liene merkitystä kun ei voi muutenkaan ottaa kaikkea suorituskykyä useinkaan ulos.

          Automaatit tuntuu olevan tosi janoisia manuaalivaihteisiin verrattuna. Ja esim 330 vääntää niin hyvin ja kuutoskone käy pienemmillä kierroksilla niin värinättömästi että sillä ajelee manuaalina pienilläkin kierroksilla ilman isompaa vaihtotarvetta ja sama tietysti näkyy sitten kulutuksessakin kun voi ajaa ison koneen väännöllä ja isoilla vaihteilla.
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #6
            No tuota lötköä koppaa en nyt ihan täysin allekirjottaisi. Meillä on 2004 facelifti ja mielestäni siinä ei ole minkäänsortin huojumista havaittavissa.
            Olen ihan samaa mieltä että jättäsin nuo pikkukoneiset kokonaan harkinnasta pois. 325i/330i manuaalina tai automaattina, mistä nyt tykkää.
            E46 cabrion paino vaatii kunnon koneen ettei se ajamisen ilo mene pilalle.
            Last edited by Antti O; 07-11-2013, 07:44.

            Comment

            • kani
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 699
              • Espoo

              #7
              Googlella löytyy lisää "e46 cabriolet cowl shake"

              esim. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=869911

              Ei ole kauhean lötkö esim Alfa GTV spideriin verrattuna, mutta on aika lötkö jos vertaa vaikka Honda S2000 tai MB SLK.. Kaikki on suhteellista. Voi kyllä olla että faceliftissä on jäykempi kori??
              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎