Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kutoskone rykii kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E46oem
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 2
    • Asikkala

    E46 kutoskone rykii kylmänä

    Hei.
    Eli auto on 328 coupé vuosimallia -00
    Aina lähtee hienosti käyntiin, mutta kylmänä tai puolikylmänä tyhjäkäynnillä auto yhtäkkiä tiputtaa kierrokset ja ns. Rykäisee kierrosten takia. Kierrokset käy tosi alhaalla ja auto usein sammuu sen takia. Käyntiin lähtee silti hyvin.

    Olisiko ehdotuksia/vinkkejä?
  • Jygga
    BTCF Member
    • May 2013
    • 197
    • Oulu / Kainuu

    #2
    Imuvuoto?
    Vanos?
    Maf?

    Lyön vaikka vetoa että joku noista. Näitä on kuultu näissä vehkeissä kyllä niin paljon että...

    EDIT: plus ehkä lambdat vielä listaan
    Last edited by Jygga; 04-11-2013, 14:32.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #3
      Onko vikakoodeja?

      Comment

      • komonda
        Newbiemmer
        • Mar 2010
        • 10
        • Sotkamo

        #4
        Moro,

        Omassa kulkineessa on samansuuntaisia oireita ollut jo viime talvesta lähtien. Kierrosten heijaaminen mulla katoaa kun nappaa vanoksen imupuolen solenoidin liittimen irti, kannattaa kokeilla niin selviää mikä vanoksen osuus humppaamiseen on. Jos lämpimänä käy tyhjäkäyntiä tasaisesti, niin ainakin täältä ja muilta foorumeilta lukemani mukaan vanoksen tiivisteet melko varmasti syypäänä oireisiin. Youtubesta kannattaa myös hakea videoesimerkkejä maailmalta, tästä vaikka alkuun: http://www.youtube.com/watch?v=1h-hCr5PQTQ

        Tuossa myös antautui mulla polttoainepumppu muutama viikko sitten ja sen uusimisen jälkeen on kierrosten heijaaminen ollut vähäisempää. Liekö ollut vaikutusta vanhalla pumpulla myös osuutta oireisiin (oisko heikentynyt pumppausteho vielä voimistanut tuota kierrosten heijaamista?)?

        Tsemppiä troubleshootingiin ja korjauksiin!
        -00 e46 328Ci

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          #5
          vanoksen tiivisteet kypsät...

          usean kymmenen auton kokemuksella....
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by fraatti View Post
            vanoksen tiivisteet kypsät...

            usean kymmenen auton kokemuksella....
            Höpö, höpö.
            Nokan asentotunnistin(todennäköisesti imu/ei välttämättä anna vikakoodia) tai todennäköisemmin imuvuoto.
            Eli kysyjälle: Tsekkaa nyt ihan ensiksi massamittarin ja imusarjan välinen iso imuputki(irroita ja tutki). Jos se varmasti on ehjä, käy kaikki letkut ja imusarjan takaa löytyvät kumitulpat huolella läpi.
            ko."nyykähtämisongelman" aiheuttaa todella pienikin imuvuoto ja unohda todellakin nyt ne vanoksen tiivisteet tässä kohtaa.

            ps.enemmän kuin usean kymmenen kokemuksella=joka kerran vika oikeasti muualla kuin vanoksen tiivisteissä.
            Last edited by Hemi; 05-11-2013, 17:53.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6929
              • N/A

              #7
              E46 325i teki ainakin kuluneet vanoksen tiivisteet sen että jos nosti tyhjäkäynnillä kytkintä ilman että antoi kaasua auto stumppasi. Uusilla tiivisteillä lähti liikkelle vaikka ilman kaasua.
              Miten autosi tekee? Välttämättä tämä ei ole siis vastaus tuohon rykimiseen, mutta kuitenkin.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Antti O View Post
                E46 325i teki ainakin kuluneet vanoksen tiivisteet sen että jos nosti tyhjäkäynnillä kytkintä ilman että antoi kaasua auto stumppasi. Uusilla tiivisteillä lähti liikkelle vaikka ilman kaasua.
                Miten autosi tekee? Välttämättä tämä ei ole siis vastaus tuohon rykimiseen, mutta kuitenkin.
                e46 325i:ssa tuon ongelman takana on pohjimmiltaan sähköinen kaasupoljin ja sen sähköinen toiminta(varsinkin ihan ensimmäisissä e46:ssa).
                Ok, tiedän kokemuksesta että uudet vanoksen tiivisteet jonkin verran vähentävät tämän sähköisen kaasupolkimen ensimmäisiä e46:n stumppaamistaipumusta, mutta kysyjän ongelma on hieman erilaatuinen.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Kyllä ne vanos tiivisteet silti on vaihtokunnossa yhtä usein kuin näissä tavataan imuvuotojakin.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Kyllä ne vanos tiivisteet silti on vaihtokunnossa yhtä usein kuin näissä tavataan imuvuotojakin.
                    Mutta se vanosten tiivisteiden vaito ei korjaa imuvuotoa, joka kuitenkin tässä tapauksessa on se todennäköisin ja joka tapauksessa se halvin keino lähteä ongelmaa purkamaan.

                    Comment

                    • Joggeman
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 23
                      • Raahe

                      #11
                      Kannattaa käyttää auto resetoinnissa. Itsellä vuoden 98 328 teki tismalleen samaa ja kun käytin auton huollossa niin palautettiin auton tehdasasetukset ja loppui moinen retkahtelu. Hintaa tuli 0 euroa kun oli paikallinen bemarin rassaaja jolla on tullut puslia vaihdateltua.

                      Jotkut ovat puhuneet että pitäisi hakea uudet ohjelmat merkkihuollosta ja sillä loppuu mutta tuleekohan siinäkin resetointi ennen uusien asennusta kun itselläni ei vaatinut uusia ohjelmia.
                      BMW e30 320I Coupe -85 Alpinweiss
                      BMW e46 320I Sedan -03 M-Sport Schwarz II
                      EX-BMW e46 316I Sedan -05 Mysticblau metallic
                      EX-BMW e46 328I Sedan -98 Cosmosschwarz metallic
                      EX-BMW e36 318I Sedan -97 Dunkelblau

                      EX-BMW e36 318IS Sedan -93 Calypsorot metallic

                      Comment

                      • H3nxu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2011
                        • 777
                        • Kerava

                        #12
                        Mulla vanoksesta johtuneet oireet oli vain kylmällä koneella ja vain tyhjäkäynnillä. Eikä rykiny ajettaessa. '00 M52B28TU.

                        Tiivisteiden vaihdolla tuo hävis.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎