Announcement

Collapse
No announcement yet.

330ci -02 takapää kolahtelee montusta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JOKERI87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 70

    330ci -02 takapää kolahtelee montusta.

    Elikkäs ilmeni tossa jälleen uusi vika autoon. Ensin auto alkoi tärisyttämään kun ajoin 120km/h himmasin sama jatkui 100km/h mutta vähän ääni ja tärinä pieneni. Sitten alkoi tuntumaan myös ratissa vähän tärinää, himmasin 90km/h, ja huomasin, että aika pienestäkin töyssystä alkoi kuulua melko voimakkaan kuuluinen kolahdus, tämä kolahdus kuuluu nytten vaikka ajaa hiljaa, ja takarenkaat osuvat monttuun.

    Olisko kardaanin kumi tai joku rättinivel mennyt rikki? Toivottavasti ei mitään ihan hirveän kallista, koska samasta autosta SMG laatikossa vikaa, mitä selvitän toisessa topicissa :(

    Lisäsin vielä youtubeen videon, missä kuuluu ääni selvästi, ja ryppy tiessäkin tosi pieni.
    Last edited by JOKERI87; 13-11-2013, 18:25.
    Kyllä onnnistuu!
  • Newbiemmer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 61
    • Oulu

    #2
    Ei kyllä luulis kardaanin voivan mitenkään tuommoista aiheuttaa. Ettei ois perä/apurunko revenny irti korista tai jotain vastaavaa
    e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Veikkaan iskarin ylätuen kumipuslan hajoamista. Katsoisin ensin takakonttiin josko iskarin yläpää on tullut kontin puolelle.

      Miltäs nimismiehen kiharat kuulostaa ajaessa?

      Comment

      • JOKERI87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 70

        #4
        Originally posted by MNi View Post
        Veikkaan iskarin ylätuen kumipuslan hajoamista. Katsoisin ensin takakonttiin josko iskarin yläpää on tullut kontin puolelle.

        Miltäs nimismiehen kiharat kuulostaa ajaessa?
        Autoon on vaihdettu alustasarja noin 300km sitten. yläpäät on on vanhat, kun en tyhmänä tajunnut ostaa niitä samalla.

        Mikkä on nimismiehen kiharat? kuulostaa hauskalta kun ei oo mitään käsitystä mitä osaa tarkoitat

        Edit: takaa iskarin yläpää pettänyt, siitä kolina, voisiko karmea täristyskin johtua siitä, että se oli hajoamassa? Se kyllä selviää, että helpottaako tärinä kun saa uudet yläpäät laitettua kiinni.
        Last edited by JOKERI87; 14-11-2013, 13:12.
        Kyllä onnnistuu!

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Tuntematon ilmaisu vai?

          Nimismiehen kiharat eli hiekkatiellä sarja pieniä monttuja peräkkäin, esim: KLIK.

          Olihan alustasarjan kokoamisessa osat 5, 6 ja 12 paikallaan täältä: KLIK? Jos 5 ja erityisesti 6 puuttuu, niin kumipusla ei kestä ja iskarin pää tulee varmasti kontin puolelle näin: .

          Tietty jos tuo prikka 5 tai tukilevy 6 on ruostunut ja antaa periksi niin sitten myös käy näin. Ne on syytä uusia alustan vaihdon kanssa, ei maksa paljoa.

          Ei se vanha kumituki ole välttämättä finaalissa ollut, enemmän tulee ongelmia halvimpien tarviketukien kanssa. Joko orkkis tai Lemförder, ei muita.

          Edit: ääni videolla täsmäsi omaan kokemukseen, täristyskin lienee todennäköisesti tuosta peräisin.

          Comment

          • JOKERI87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 70

            #6
            Originally posted by MNi View Post
            Tuntematon ilmaisu vai?

            Nimismiehen kiharat eli hiekkatiellä sarja pieniä monttuja peräkkäin, esim: KLIK.

            Olihan alustasarjan kokoamisessa osat 5, 6 ja 12 paikallaan täältä: KLIK? Jos 5 ja erityisesti 6 puuttuu, niin kumipusla ei kestä ja iskarin pää tulee varmasti kontin puolelle näin: .

            Tietty jos tuo prikka 5 tai tukilevy 6 on ruostunut ja antaa periksi niin sitten myös käy näin. Ne on syytä uusia alustan vaihdon kanssa, ei maksa paljoa.

            Ei se vanha kumituki ole välttämättä finaalissa ollut, enemmän tulee ongelmia halvimpien tarviketukien kanssa. Joko orkkis tai Lemförder, ei muita.

            Edit: ääni videolla täsmäsi omaan kokemukseen, täristyskin lienee todennäköisesti tuosta peräisin.

            Oli käynyt niin, että iskari oli pudonnut tuosta keskeltä alas päin. Vaihdettiin nyt Kl varaosista uudet yläpäät molemmille puolille. Tosiaan olivat vanhat yläpäät edellisestä sarjasta, kun ei heti ollut uusia.

            Täristys jatkuu vieläkin, mutta vauhtia tarttee olla se 120. Sellainen vika ainakin löydettiin, että oikeanpuolen takajarru jää vähän jumiin, koitettiin sitä herätellä ja putsailla, mutta jää edelleen vähän kanittaan. Voiskohan täristyksen vika olla siinä? Lämpenee meinaan tosi kuumaksi levy, kun sillä käy ajamassa noin 5km lenkin isoilla teillä. Nykyiset palat on kuluneet epätasaisesti juuri oikealta takaa, ja vasen taka, ihan uuden veroset palat. Ens viikolla uudet palat taakse olis tarkoitus hankkia, ja putsata mäntä kunnolla.
            Kyllä onnnistuu!

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by JOKERI87 View Post
              Oli käynyt niin, että iskari oli pudonnut tuosta keskeltä alas päin. Vaihdettiin nyt Kl varaosista uudet yläpäät molemmille puolille. Tosiaan olivat vanhat yläpäät edellisestä sarjasta, kun ei heti ollut uusia.

              Täristys jatkuu vieläkin, mutta vauhtia tarttee olla se 120. Sellainen vika ainakin löydettiin, että oikeanpuolen takajarru jää vähän jumiin, koitettiin sitä herätellä ja putsailla, mutta jää edelleen vähän kanittaan. Voiskohan täristyksen vika olla siinä? Lämpenee meinaan tosi kuumaksi levy, kun sillä käy ajamassa noin 5km lenkin isoilla teillä. Nykyiset palat on kuluneet epätasaisesti juuri oikealta takaa, ja vasen taka, ihan uuden veroset palat. Ens viikolla uudet palat taakse olis tarkoitus hankkia, ja putsata mäntä kunnolla.
              Siinä vika.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Originally posted by JOKERI87 View Post
                Oli käynyt niin, että iskari oli pudonnut tuosta keskeltä alas päin. Vaihdettiin nyt Kl varaosista uudet yläpäät molemmille puolille. Tosiaan olivat vanhat yläpäät edellisestä sarjasta, kun ei heti ollut uusia.

                Täristys jatkuu vieläkin, mutta vauhtia tarttee olla se 120. Sellainen vika ainakin löydettiin, että oikeanpuolen takajarru jää vähän jumiin, koitettiin sitä herätellä ja putsailla, mutta jää edelleen vähän kanittaan. Voiskohan täristyksen vika olla siinä? Lämpenee meinaan tosi kuumaksi levy, kun sillä käy ajamassa noin 5km lenkin isoilla teillä. Nykyiset palat on kuluneet epätasaisesti juuri oikealta takaa, ja vasen taka, ihan uuden veroset palat. Ens viikolla uudet palat taakse olis tarkoitus hankkia, ja putsata mäntä kunnolla.
                Jos se on pudonnut alas läpi, niin yläpuolelta on jäänyt se tukilevy pois. Hyvä että löytyi toinen syyllinen.

                Levytkin saattaapi sinne taakse mennä uusiksi jos ovat kieroiksi ehtineet.

                Comment

                • JOKERI87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 70

                  #9
                  Erittäin hyvä huomio! täytyykin heti huomenna laittaa nuo levyt paikoilleen! Kaveri laittoi ne levyt meinaan iskarin alapäähän prikoiks


                  Originally posted by MNi View Post
                  Jos se on pudonnut alas läpi, niin yläpuolelta on jäänyt se tukilevy pois. Hyvä että löytyi toinen syyllinen.

                  Levytkin saattaapi sinne taakse mennä uusiksi jos ovat kieroiksi ehtineet.
                  Kyllä onnnistuu!

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Katsokaa ajatuksen kanssa tuota osakuvaa: KLIK.

                    Osat 5, 6 ja 12 pitää olla paikoillaa tai se korkkaa. Alapuolella pieni prikka + tukilevy, yläpuolella pelkkä tukilevy.

                    Levyillä tarkoitin että jarrulevyt lienevät jo menneen kieroiksi jos ovat päässeet lämpiämään liikaa --> takajarrut kuntoon ja levyt uusiksi. Jos sylinterin hionta, liukupintojen putsaus ja uudelleenrasvaus auta, niin uudet satulat vaan kehiin. Tai hankkii ensin kelvolliset käytetyt purkaamolta, rakentaa ne uusiksi ATE:n kumiosilla ja vaihtaa sitten paikalleen.

                    Jarrujen laahaamisesta ja syistä on vaikka kuin paljon juttua foorumilla, esim: KLIK.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎