Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoriongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    Moottoriongelmaa

    Morjesta taas!

    Nyt olis tuo auto (320d 100kw sedan) tehnyt jälleen kerran laupeuden ja ajattelin kysellä onko täällä viisaampia.

    Ongelma:
    Ajosta alkoi nykimään, tehot hävisi.
    Nyt sitten toimii hyvin alle 2000rpm pienellä kaasulla, mutta ei ollenkaan sen yli.
    Kaasua kun antaa kunnolla, menee laattikkokin vikatilaan.
    Lykkii putkesta vaaleaa savua kun kaasuttaa paikallaan lämpimällä koneella.

    DDE antaa tällaistavikakoodia.

    65/88 - Charge-air-pressure control
    1B/04 - Electric auxiliary heater
    48/10 - Control, timing device
    Shadow-memory:
    65/88 - Charge-air-pressure control
    1B/04 - Electric auxiliary heater
    05/88 - Needle-motion sensor
    48/10 - Control, timing device
    0A/08 - Control, start of injection

    Ahtokoodi tulee sen takia kun autossa on kunnostettu turbo joka ei aivan jaksa kaikkia ahtoja antaa mitä kone pyytää. Kesällä laitettu tuo turbo ja uusittu VP44 pumppu. Uusi MAF, missä ei ole vikaa koska ongelmat pysyvät ilman mafin piuhaakin. Jäähdytysnestettä tiputtelee jostain termarin paikkeilta, mutta ei itse termarista, joka on myös uusi. EGR termari vähän vuotaa molemmista tiivisteistä myös.

    Nollasin koodit, kaasuttelin paikoillaan, jolloin moottori tärähtelee jännästi. Ainut koodi joka tuolta tuli paikoillaan kaasuttelusta on 48/10 - Control, timing device. Voisiko tarkoittaa, että jako on sekaisin jostain syystä? Voiko jumittava EGR oireilla näin?

    Tässä alkaa ihminen olla pahemmin veloissa kuin Suomen valtio tämän autonsa kanssa. Arvostaisin todella jos joku osaisi autella.
    Last edited by ntjt; 24-11-2013, 20:56.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Control, timing device vihjaisi kampuran asentoanturiin.

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #3
      Joo kiitos veikkauksesta. Totesin kuitenkin, että nyt riittää tämä leikkiminen. Auto Laakkoselle korjaukseen ja kun se sieltä tulee niin edessä on merkin vaihto. Enää ikinä en sekaannu vanhaan bemariin. Ensin e36 temppuili aikansa ja nyt e46 temppuillut tarpeeksi. Merkki vaihtuu, mutta maa ei eli mersuun mennään. Tällä hetkellä vara-autona melkein 600 000km ajettu diesel mersu ja mikään auto ei ole ollut yhtä luotettava. Ollut suvussa 180 000km alkaen ja koko aikana mennyt syöttöpumppu ja kansi kerran. Itselläni kaksi bemaria kahden vuoden sisään ja toisesta paukkui laakerit ja anturit koko ajan ja nyt tästä mennyt jo turbo, pumppu, laakereita, ilmastointikompressori, kaksi termaria, antureita ym muuta krääsää. Enemmän rahaa mennyt korjaamiseen kuin auton ostamiseen alun perin.
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • ntjt
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 166
        • Jyväskylä

        #4
        Päivitetään vikatieto tänne. Eli kyseisessä rakkineessa diagnosoivat viaksi ohjaavan suuttimen. Toivotaan, että tämä on oikein ja perjantaina saa auton ajoon. Uusi suutin n.500€ plus työt. Auto on tämän jälkeen maksettu kahteen kertaan. Toivottavasti kukaan muu kyseisen merkin omistaja ei tähän tilanteeseen joudu.
        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Eli nelossuutin needle motion sensorilla. Tarkista osanumero: 13532247690.

          Ebay.de:stä 230€+postikulut: KLIK. Tampereen varaosamyynti 362€: KLIK. Smiidillä 400€. Kannattanee ehkä kysyä KL-Varaosistakin hinta.

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by ntjt View Post
            Päivitetään vikatieto tänne. Eli kyseisessä rakkineessa diagnosoivat viaksi ohjaavan suuttimen. Toivotaan, että tämä on oikein ja perjantaina saa auton ajoon. Uusi suutin n.500€ plus työt. Auto on tämän jälkeen maksettu kahteen kertaan. Toivottavasti kukaan muu kyseisen merkin omistaja ei tähän tilanteeseen joudu.
            Kyllä on joutunu, ikävä kyllä. Viime keväänä uusittiin kaks uutta suutinta (kpl hinta tais olla 450€)...ohivuotomittaus + osat + työ teki 1370€. Käynnistysongelmat tuli taas pakkastan alettua nyt syksynä ja auto parhaillaan pajalla tutkittavana. Huomenna selvinnee vian syy kun tekevät taas ohivuotomittauksen. Takuuseen toki menee osat+työ jos vika olis aiemmin vaihdetuissa suuttimissa. Muutoin pääsee itse maksumieheksi. Halpaa tämä bimmeristinä oleminen rahalla siitä onneksi selviää
            Last edited by huppu; 11-12-2013, 20:39. Reason: Lisäys
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • huppu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 423
              • Rovaniemi

              #7
              Noniin ne kaks vaihtamatonta suutintahan siellä on kaputt eli sama ilo jo toistamiseen vuoden sisällä....

              Pajan kautta kun tilaa Varaosamiehiltä, tulee suuttimille ja tiivisteille hintaa n. 1100 € (aika suolasta) Tällöin osille ja työlle antavat takuun.

              Schmiedmannilta ei osia saanut enää tämän vuoden puolella...KL:ssakin taisi hinta olla +500 €/kpl joten paras vaihtoehto lienee otta osat pajan kautta...
              Last edited by huppu; 12-12-2013, 14:25. Reason: Korjaus
              BMW E46 318d 10/04

              Comment

              • ntjt
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 166
                • Jyväskylä

                #8
                Itse korjautan Laakkosella kun ei oikeen moni korjaamo ymmärrä bemarin sielunelämää. Tosi nyt kun saan auton korjaamolta niin ajan johonkin liikkeeseen ja vaihdan menopeliä. Perä nimittäin on hieman revennyt. En enää senttiäkään laita tuohon koslaan tämän jälkeen. Hitsaamallahan tuo pieni menisi tankin alta helposti. Ei vaan kiinnosta. Seuraava auto on 2008+ vuosimallia ja luultavasti dodge. Bemariin tulen takaisin jahka valmistun ja saan oikeita töitä niin pystyy sitten siirtymään uudempaan.
                Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                Comment

                • huppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 423
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Ei se merkkiä vaihtamalla parane. Yksilöä vaihtamalla saattaa parantua, mutta faktahan on että kun kilometrejä kertyy, niin antautuuhan ne osat. Oman ostin kun oli mittarissa 139 tkm ja nyt n. 231tkm. Yllättävän paljonhan tuossa ollu vaivoja, mutta ei voi mitään. En oo alkanu vaihtamaan kun sama show voi olla edessä seuraavassaki. Pitäs sitten olla jo melkein uus ettei olis kilsoja mittarissa....semmosella saattaiski ajaa pari vuotta ilman isompia murheita. Mutta kyllä Dodge on vikatilastoissa ihan eri luokassa enkä ite ainakaan siihen merkkiin sekaantuis onnea matkaan jos lähdet jollekin toiselle tielle
                  BMW E46 318d 10/04

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    #10
                    No eipä sitä enää yksilöäkään kannata vaihtaa, kun vp44 sanoi sopimuksen irti toisen kerran tämän vuoden puolella. Se oli sitten hajottanu tuon suuttimenki. No pistän uuden pumpun ja ajelen sillä niin kauan ku on paalikunnos. Todennäkösesti kori menee ennen konetta.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • huppu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 423
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by ntjt View Post
                      No eipä sitä enää yksilöäkään kannata vaihtaa, kun vp44 sanoi sopimuksen irti toisen kerran tämän vuoden puolella. Se oli sitten hajottanu tuon suuttimenki. No pistän uuden pumpun ja ajelen sillä niin kauan ku on paalikunnos. Todennäkösesti kori menee ennen konetta.
                      Mikä on vp44? vesipumppuko?

                      Joku taisi sanoa täällä foorumilla kerran, että polttoainesuodatin saattaa aiheuttaa suutinvikaa jos tukkeutuu...viimeksi vaihdattanut n.1,5-2v. sitten...pajalla taas sanoivat että sitä on turha vaihtaa vähän väliä...hmm :think
                      Last edited by huppu; 13-12-2013, 22:54. Reason: Lisäys
                      BMW E46 318d 10/04

                      Comment

                      • ntjt
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 166
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Dieselin syöttöpumppu jossa samassa on moottorinohjaus. 1200e kappale uutena. Itselläni maksoi tuo edellinen kunnostettu 800e ja se pitäisi saada takuuseen. Epäilen vaan, ettei tuo saksalainen firma korvaansa lotkauta.
                        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                        Comment

                        • Ovaali
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 242
                          • Ylivieska

                          #13
                          Boschilta taisi saada kohtuu edullisesti suuttimia vp44 konelliseen :think

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            #14
                            En tiedä mikä on KL:n normaali hinta suuttimille, mutta vakioasiakkaana taisin saada niistäkin osista aika hyvät alennukset. Eli osat lähti sieltä tilaukseen, alkuperäisenä tietenkin Varaosamiehet olis velottaneet n. 360 € enemmän ei jatkoon!
                            Last edited by huppu; 15-12-2013, 10:51. Reason: korjaus
                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎