Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 2004 316i 1.8 N46 moottori öljyvuoto öljytikun juuresta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    E46 2004 316i 1.8 N46 moottori öljyvuoto öljytikun juuresta

    Isäni E46 on alkanut allensa pudottamaan öljyä. Nostin sitä tunkilla hieman ja tutkin ja öljy äkkiseltään näyttäisi tulevan öljytikun putken juuresta. Etk:n mukaan siellä on o-rengas.
    Onko tämä miten yleinen vika, onko vaihdossa huomioitava jotain erityistä?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Separaattorin paluuletku ja itse koko vempele on hyvin lähellä ja pudottaisi samaan paikkaan. Voi se o-rengaskin olla sökö toki, ei kovin yleistä vain kun tuo liitos ei liiku.

    Vaihtoa varten tikun pultti irti imusarjan kyljestä, öljyt ulos ja separaattorin paluuletku irti. Sitten vain vekslaa tikun pois, putsaa reiän jos putsattavaa on ja uudella o-renkaalla paikalleen.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Separaattorin paluuletku ja itse koko vempele on hyvin lähellä ja pudottaisi samaan paikkaan. Voi se o-rengaskin olla sökö toki, ei kovin yleistä vain kun tuo liitos ei liiku.

      Vaihtoa varten tikun pultti irti imusarjan kyljestä, öljyt ulos ja separaattorin paluuletku irti. Sitten vain vekslaa tikun pois, putsaa reiän jos putsattavaa on ja uudella o-renkaalla paikalleen.
      Joo eilen en päässyt kun tunkin varassa sitä tutkimaan ja kovin huonosti siitä pystyy asiaa arvioimaan. Näin talvella ei oikein pakkasessa pysty alkaa itse sitä korjaamaan on se vaan vietävä muualle tehtäväksi. Mutta jos nyt varautuu separaattorin letkuun, siihen o-renkaaseen ja öljyihin niin ei varmaan kovin kaukaa heitä.

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #4
        Pakko sen on ylempää valua, esim separaattorista. Ellei sulla oo hirvee paine öljypohjassa, ei se öljy sieltä kautta nouse ylös. Uusit separaattorin eli huohottimen öljynerottimen ja sen kaikki letkut tulevien ilmavuotojen varalta.
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6929
          • N/A

          #5
          Auto kävi tänään merkkihuollossa jossa diagnoosina öljytikun juuren o-rengas huonona ja sieltä kautta öljyvuoto. Roiskeet ja valumat siivottu pohjasta ja uusi o-rengas vaihdettu. Seurataan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎