Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 abs asc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opal
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 8
    • Sipoo

    E46 abs asc

    E46 330d vm.2000. Vikakoodit 94 CAN data fault from DME/DDE, 21 wheel-speed sensor from right, 71 pump motor.

    Merkkivalot paloivat aluksi satunnaisesti, mutta nyt ovat palaneet pari kuukautta ihan jatkuvasti.

    Korjaamolla Boschin testeri näytti alunperin vikakoodit pumpulle ja oik etu nopeusanturille. Anturin vikakoodin saivat nollattua mutta pumpun koodia ei. Testerillä pumppua yritettäessä pakottaa käyntiin pumppu ei käynnistynyt.

    Itse luin vikakoodeja V-Checker V500:lla, jolloin alussa mainitut vikakoodit sain luettua, mutta mitään niistä en saanut poistettua. Ajon aikana mittailin ABS-antureiden dataa, näytti ainakin ne olevan keskenään vastaavia.

    Olisiko kokemuksia vastaavasta? Viittaisi ilmeisesti aika vahvasti tuohon pumppuun taikka ABS:n ohjauslaitteeseen?

    Uusi pumppuyksikkö ei ole ihan halpa, ajattelin yrittää metsästää käytetyn sellaisen. Sopiikohan samanikäisestä otettu yksikkö heittämällä, ilman ohjelmointia?
  • e46 330d
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 4
    • Lappi

    #2
    Täällä vähän samoja ongelmia.. Ite vaihoin siihen pumppuun hiilet ja laakerin. Hiilet oli kyllä aika lopussa mutta eipä tuo vika siinä ollu, ja pumppu kyllä pyörii niinku kuuluuki mutta heti ku painaa vähän reilummin jarrua niin polttaa sulakkeen tuolta abs:ltä.. Luistonesto kyllä toimii ihan normaalisti, eikä polta sulaketta mutta jos jarruttaa vähänki ronskimmin niin sillon räpsähtää sulake.. Mistähän tuota vikaa osais lähtiä ettimään?! Onkose nyt se ohjainyksikkö paskana?

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by e46 330d View Post
      Täällä vähän samoja ongelmia.. Ite vaihoin siihen pumppuun hiilet ja laakerin. Hiilet oli kyllä aika lopussa mutta eipä tuo vika siinä ollu, ja pumppu kyllä pyörii niinku kuuluuki mutta heti ku painaa vähän reilummin jarrua niin polttaa sulakkeen tuolta abs:ltä.. Luistonesto kyllä toimii ihan normaalisti, eikä polta sulaketta mutta jos jarruttaa vähänki ronskimmin niin sillon räpsähtää sulake.. Mistähän tuota vikaa osais lähtiä ettimään?! Onkose nyt se ohjainyksikkö paskana?
      Jos sulake on oikean kokoinen, ota vielä se pumpun moottori auki ja puhdista vanha hiilipöly kollektorin sektorien välistä. Kuluttaa liikaa virtaa toimiessaan kun hiilipöly johtaa sähköä. Jos vika on ohjainlaitteessa ei pumpun moottori pyöri lainkaan. Toki ohjaava komponetti voi olla palanut oikosulkuun. Ohjainlaiteviat ovat korjattavissa pääosin.

      Comment

      • JIV
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 8
        • Tornio

        #4
        E46 320 CiA vuosimallia 2001
        Itsellä sytty tänään ekan kerran kesken pitkän ajon ABS ja ACS valot. Takana oli vajaa 200km suoraa tietä ja valot palo koko jäljellä olevan 150km. Ajossa ei ensin tuntunu mitään oireita, mutta kun vauhti nousi 100km/h tai vähän yli, alko jompi kumpi takarengas vatkaamaan. Veikkaus takarenkaasta siksi, että vatkaus tuntui enemmän kuskin penkissä kuin ratissa. Nopeutta tiputtamalla vatkaus lakkasi tai ainakin väheni huomattavasti.

        Pari tuntia myöhemmin kävin ajamassa lyhyen lenkin ja heti syttyi taas molemmat valot, mutta sammuivat kohta ja luistonesto rupesi toimimaan. Kävin kohta vielä ajamassa uuden lyhyen lenkin, jonka alussa valot ei palaneet, mutta kohta syttyivät. Tällä kertaa huomasin myös ajaessa "absin äänen" drrrr-drrrr kuuluvan ainakin pari kertaa vaikken jarruun koskenutkaan.

        Vikakoodit pitää päästä jossain lukemaan, mutta näin pyhien aikana siihen voi vierähtää tovi ennen kuin saa jonnekin pajalle ajan. Kenelläkään vinkkejä mistä voisi alkaa hakemaan vikaa näillä oireilla? Ja kenties suosituksia minne kannattaisi vielä autoa näytille Lounais-Lapin alueella?

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Originally posted by JIV View Post
          E46 320 CiA vuosimallia 2001
          Itsellä sytty tänään ekan kerran kesken pitkän ajon ABS ja ACS valot. Takana oli vajaa 200km suoraa tietä ja valot palo koko jäljellä olevan 150km. Ajossa ei ensin tuntunu mitään oireita, mutta kun vauhti nousi 100km/h tai vähän yli, alko jompi kumpi takarengas vatkaamaan. Veikkaus takarenkaasta siksi, että vatkaus tuntui enemmän kuskin penkissä kuin ratissa. Nopeutta tiputtamalla vatkaus lakkasi tai ainakin väheni huomattavasti.

          Pari tuntia myöhemmin kävin ajamassa lyhyen lenkin ja heti syttyi taas molemmat valot, mutta sammuivat kohta ja luistonesto rupesi toimimaan. Kävin kohta vielä ajamassa uuden lyhyen lenkin, jonka alussa valot ei palaneet, mutta kohta syttyivät. Tällä kertaa huomasin myös ajaessa "absin äänen" drrrr-drrrr kuuluvan ainakin pari kertaa vaikken jarruun koskenutkaan.

          Vikakoodit pitää päästä jossain lukemaan, mutta näin pyhien aikana siihen voi vierähtää tovi ennen kuin saa jonnekin pajalle ajan. Kenelläkään vinkkejä mistä voisi alkaa hakemaan vikaa näillä oireilla? Ja kenties suosituksia minne kannattaisi vielä autoa näytille Lounais-Lapin alueella?
          Ilman vikakoodien lukua on sama kun tekis rivin lottoa, ne ensin lukuun sitten voi tarkkemmin ruveta arvioimaan vikakohteita
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎