Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330 bensa manuaali öljynvaihtoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa1988
    BTCF Member
    • May 2013
    • 47
    • Hyvinkää

    BMW 330 bensa manuaali öljynvaihtoja

    Kyselisin, että millasia öljyjä suosittelisitte?
    Auto on 330ci coupe 2004 manuaali askilla (M54) ajettu 138tkm.
    Onko edes aiheellista?
    Näytä threadeja on jo varmaan, mutta hätäsenä en jaksa lueskella monen sivujen eri suosituksia.
    Elikkäs, tarkotus olisi vaihtaa manuaali askiin öljyt sekä peräöljyt.
    Onko näissä jotain omia pieniä juttuja mitä pitää ottaa huomioon vai onko hyvä jos käyn motonetistä listan mukaan hakemassa litkut ja vaihdan?
    Dear alcohol.
    We had a deal where you would make me funnier, smarter and a better dancer.
    I saw the video.
    We need to talk.
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Laatikkoon alkuperäiset
    Liekö perässä lukko? jos on niin sitten LS öljyt sinne
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Tomppa1988
      BTCF Member
      • May 2013
      • 47
      • Hyvinkää

      #3
      no eipä taida motonetistä löytyy tollasii ls öljyjä ku selailin sivuja?
      Fixukselta löytyy ja suositeltu bemareihin joissa lukko.
      en oo niin fiksu, että noista tajuun juur mitään.
      Mutta onko 5w-30 shell ultra helix hyvä koneeseen näin talveksi?
      ainaki nähny noi monessa paikassa olevan suositellut.
      Ja jostain kattelin niin laatikkoonki olis pariki erä värivaihtoehtoo nii pitääks mun vaa valuttaa vähä ja kattoo väri vai ostaa jotain tiettyä hyvää?
      Dear alcohol.
      We had a deal where you would make me funnier, smarter and a better dancer.
      I saw the video.
      We need to talk.

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Tuolta voi katsella öljyjä. Toki saa muitakin merkkejä käyttää mutta tosta näkee viskositeetit yms.

        Laatikossa on yleensä tarra jossa lukee mitä sinne kuuluu laittaa.

        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6929
          • N/A

          #5
          Itse olen hakenut bmw-merkkiliikkeestä perään ja vaihteistoon öljyt. Esim 2x tyhjä 1,5l cocis pullo mukaan ja siihen ne laskevat hanasta. Täyttömääriin saa suuntaa castrolin sivustolta tai bentleyn manuaalista.
          Last edited by Antti O; 09-12-2013, 07:03.

          Comment

          • Järppä
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1108
            • Stadi, ladon takana.

            #6
            Tsekkaa mikä tarra laatikossa on ja sen mukaan öljyt. Redlinen sivut kertoo mitä tyrkätä laatikkoon ja perään tai sitten kuten Antti O sanoi.
            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
            Top Gear review

            Comment

            • Tomppa1988
              BTCF Member
              • May 2013
              • 47
              • Hyvinkää

              #7
              No päätin nyt olla koskematta vaihteisto ja perä öljyihin, vaihtelin vaa moottori öljyt ja suodattimen. oli kyllä melkosen mustaa öljy 17tkm jälkee. liekö merkissä vika vai toimiiks kaikki öljyt noin. Viskot oli niinku ohjekirjassa ja niinkuin auto vaatii BMW ll-04.
              Mutta nytpä olen paljon fiksumpi kun päätän laatikkoon ja perään vaihtaa öljyt.
              Ohjekirjassa luki, että minun autooni ei öljyjä vaihdella perään tai laatikkoon, mutta onko niin, että mahdollisesti laatikkoon ku vaihtaa öljyt ni kylmänä (pakkasella) laatikko toimis jouheemmin? tästäki ristiriitasia väitteitä.
              Dear alcohol.
              We had a deal where you would make me funnier, smarter and a better dancer.
              I saw the video.
              We need to talk.

              Comment

              • JMTN
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 338
                • Haukipudas

                #8
                Originally posted by Tomppa1988 View Post
                No päätin nyt olla koskematta vaihteisto ja perä öljyihin, vaihtelin vaa moottori öljyt ja suodattimen. oli kyllä melkosen mustaa öljy 17tkm jälkee. liekö merkissä vika vai toimiiks kaikki öljyt noin. Viskot oli niinku ohjekirjassa ja niinkuin auto vaatii BMW ll-04.
                Mutta nytpä olen paljon fiksumpi kun päätän laatikkoon ja perään vaihtaa öljyt.
                Ohjekirjassa luki, että minun autooni ei öljyjä vaihdella perään tai laatikkoon, mutta onko niin, että mahdollisesti laatikkoon ku vaihtaa öljyt ni kylmänä (pakkasella) laatikko toimis jouheemmin? tästäki ristiriitasia väitteitä.
                Eiku siellä on ne ikuiset öljyt, tehtaan mielestä. Tosin itselle ei ole sellaista öljyä viellä vastaan tullut mikä ikuisesti kestäs. Eli marmorilta laatikko öljy ja perään castrolin LS öljy, vaikkei lukkoa olekkaan. Ei siitä lukon lisäaineesta perässä ole haittaa.
                BMW e91 320d -08
                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by JMTN View Post
                  Eiku siellä on ne ikuiset öljyt, tehtaan mielestä. Tosin itselle ei ole sellaista öljyä viellä vastaan tullut mikä ikuisesti kestäs. Eli marmorilta laatikko öljy ja perään castrolin LS öljy, vaikkei lukkoa olekkaan. Ei siitä lukon lisäaineesta perässä ole haittaa.
                  Ei se laatikkoöljy ole tehtaankaan mielestä suinkaan "ikuista", mutta sen ominaisuudet kyllä kestää kevyesti yli sen mitä ko.laatikko muutoinkin.
                  Ei ne manualilaatikot tällä hetkellä korkkaile esim.e36:sta sen vuoksi että niihin on pääosin jätetty öljyt vaihtamatta ja pari vuotta kun vielä menee, niin eiköhän ne ole kutakuinkin jo paalissa.
                  Eli eiköhän ne manualilaatikot ole kestäneet halvimmissakin autoissa "maailman tappiin" jo puoli vuosisataa ilman öljynvaihtoja, jolloin "ehkä" ne kestää bemarinkin laatikoissa.
                  Tämä jos mikä on täydellisen turhaa "huoltoa".

                  Comment

                  • JMTN
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 338
                    • Haukipudas

                    #10
                    Tuolla periaatteella moottorissakin öljyt kestää koneen eliniän.
                    Ihan turhaan niitä vaihtelee, lisää vaan.
                    BMW e91 320d -08
                    ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                    ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                    ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                    Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by JMTN View Post
                      Tuolla periaatteella moottorissakin öljyt kestää koneen eliniän.
                      Ihan turhaan niitä vaihtelee, lisää vaan.
                      Ei, eivät ne kestä, koska moottorin palotapahtuma tuo epäpuhtauksia kiertoon.
                      ns.Suljetun kierron aatikon ja koneen öljyt ole muutenkaan mitenkään verrattavissa toisiinsa.

                      Hajoaako nämä manuaalilaatikot ennen paalausta joissakin automerkeissä/malleissa mikäli manuaalilaatikon öljyjä ei vaihdella?
                      Kerrotko vähän lisää?

                      Kuitenkin se on FAKTA että näissä Suomessa tällä hetkellä romutettavissa 80-90-lukujen autoissa, vaikka mikään muu ei olisi enään kunnossa, niin manuali laatikko kuitenkin aina on?
                      Suurimpaan osaan ei kuitenkaan ole tehty yhtäkään öljynvaihtoa laatikkoon:

                      Comment

                      • JMTN
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 338
                        • Haukipudas

                        #12
                        Itse asiassa vanhemmissa autoissa millä olen ajanut, niin laatikon öljynvaihtoväli suositus 60tkm.

                        Tiedän useammankin missä on manuaali porsinut voitelun takia ( vanhat öljyt).
                        BMW e91 320d -08
                        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by JMTN View Post
                          Itse asiassa vanhemmissa autoissa millä olen ajanut, niin laatikon öljynvaihtoväli suositus 60tkm.

                          Tiedän useammankin missä on manuaali porsinut voitelun takia ( vanhat öljyt).
                          Missä autossa/mallissa manuaalilaatikkoöljyjen vaihtoväli on ilmoitettu 60tkm?

                          Jos ne ovat "porsineet" se ei todellakaan voi johtua öljyistä, tai jos on niin kerroppa vähän tarkemmin mikä laatikko/malli?.
                          haluaisin myös kuulla hieman lisää tuosta analyysistä että ko.klaatikko on nimenomaan hajonnut voitelun riittämättömyyden vuoksi?
                          Mikä manuali vaihdelaatikkoöljy siis pettää ominaisuuksiltaan ennen paalia...tämä on todellakin maailmankin mittakaavassa ihan uutta tietoa????
                          Näitä tekovikaisia laatikoita löytyy kyllä mm.VW:ltä, eikä näiden "porsimisiin" todellakaan vaikuta mitkään öljynvaihdot.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎