Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanos korjauksen järkevyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pomo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2013
    • 429
    • Oulu

    vanos korjauksen järkevyys?

    Ensimmäisen benalin omistajana olen tuossa tuuminut, että kannattaako tuolla vanos-systeemille tehdä mitään jos varsinaista vikaaei ole? Eli auton on e46 320 2.2eli tuossaon tuo vanos. Olen käsittänyt, että siinä olevat tiivisteet eivät kestä ja alkavat oireilemaan ainakin suurempana kulutuksena?

    Minä verran noitten parempien tiivisteiden vaihtaminen maksaa ja paljonko ne tiivisteet? Voiko tuo vanos aiheuttaa muita ongelmia?
    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

    E46 320 Cab
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by pomo View Post

    Minä verran noitten parempien tiivisteiden vaihtaminen maksaa ja paljonko ne tiivisteet? Voiko tuo vanos aiheuttaa muita ongelmia?
    Riippuu tekijästä, 2-300€ osineen aika lähelle. Turha niitä vaihtaa jos ei ole vikaa. Mulla meni vanos testi ok läpi, mutta silti kylmänä tyhjäkäynti notkui. Kun kävi hetken aikaa niin joskus sammu, joskus melkein. Vanostiivisteillä korjaantui. Myös alavääntö saattaa olla heikkoa vanhoilla tiivisteillä, pienen parannuksen huomaisn omsassani.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #3
      E46 330iA 2004 cabriolet
      Tein vanoksen tiivisteitten uusinnan. Tässä tapauksessa en huomannut mitään eroa. Auto ei oireillut ennen remonttia millään tavalla. Itse remonttia tehdessä tutkin mäntiä ja ne olivat melko tiiviit jopa vanhoilla tiivisteillä.

      E46 325i 2003 sedan
      Tyhjäkäynti varsinkin kylmänä meinasi olla hieman matalaa ja isoin ongelma oli liikkeellelähtö meinasi stumpata tosi helposti jos ei antanut paljon kaasua kun nosti kytkintä. Vanoksen tiivisteitten uusinta korjasi ongelmat, sen jälkeen lähti liikkeelle vaikka ilman kaasua kun nosti kytkimen ja käyntihäiriöt hävisivät. Mäntiä tutkiessa ne olivat tosi väljät ja sen huomasi heti että tiivisteet olivat aivan loppu.

      Joten, minä en ehkä tekisi remonttia jos auto ei oireile mitenkään ja kulkee normaalisti. Toisaalta jos venttiilikopan tiiviste vuotaa ja se pitää uusia, siinä ollaan jo niin pitkällä että ottasin samalla vanoksen irti ja vaihtaisin o-renkaat.

      Comment

      • pomo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2013
        • 429
        • Oulu

        #4
        ok, mitään oiretta en ole havainnut, käy normaalisti kylmänä ja lämpimänä. Kulutuksesta en osaa sanoa muuta kuin "kaikki menee, toisinaan pitää tankata". Ja talvella 225 nastoilla vähän enemmän!

        Mikä se on se vanos-testi?
        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

        E46 320 Cab

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎